کد خبر: 176370 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 اکتبر 2018 - 19:22

تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است و قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند و امروزه در تمام دنیا هم گلاب مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است.

به گزارش خوبان، خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است و قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند و امروزه در تمام دنیا هم گلاب مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. به علت خاصیت نرم کننده، آرام‌بخش و جوان‌سازی گلاب در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

گلاب برای انواع پوست مناسب است که این شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر خواص گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی و درخشان کنندگی پوست اشاره کرد. در این مقاله چند راه برای استفاده از گلاب در روتین مراقبت از پوست برای داشتن پوست درخشان، به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت

همیشه به ما گفته می‌شود که از پاک کننده پوست صورت، نرم کننده و آب‌رسان برای داشتن پوستی سالم و درخشان استفاده کنید. استفاده از تونر معمولا در بین افراد نادیده گرفته می‌شود. درحالی که استفاده از تونر صورت قدم بسیار مهمی است چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی‌مانده مواد آرایشی که پاک کننده آرایش پاک نکرده را از پوست تمیز می‌کند. از این رو تونر صورت در کنار پاک‌کنندگی، PH پوست را هم تنظیم می‌کند.

تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

گلاب خالص یک ماده طبیعی است که PH پوست را متعادل می‌کند و به اصطلاح «قابض» است و بعد از تمیز کردن باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. استفاده منظم از گلاب پوست را از چربی اضافه تولید شده پاک می‌کند و به جلوگیری از جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیرپوستی کمک می‌کند. استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت بهتر از استفاده از تونرهای با پایه مواد شیمیایی است که ممکن است پوست را به مرور خشک کنند.

از دیگر خواص گلاب می‌‌توان به خاصیت تسکین دهندگی و آرام‌بخشی آن اشاره کرد که آن را تبدیل به یک تونر کامل برای انواع پوست می‌کند. گلاب را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود. با این کار در لحظه احساس شادابی بیشتر در پوست می‌کنید و عطر رز باعث بهتر شدن روحیه و حال و هوای شما می‌شود.

گلاب برای کاهش پف چشم

علت پف چشم ممکن به عوامل زیادی مثل آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب مربوط باشد. پف و ورم دور چشم درواقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می‌تواند بسیار مشهود باشد. ساده‌ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است.

گلاب می‌تواند به آب‌رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم کمک کند و به پوست ظاهری سرحال بدهد. از دیگر خواص گلاب ضدالتهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. بدون هیچ نگرانی می‌توان از گلاب به صورت مستقیم بر روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. پف چشم به سرعت کاهش پیدا می‌کند و با اسپری تونر گلاب علائم پیری دور چشم کم شده و پوست جوان می‌شود.

 

اگر شما هم به علت خستگی و کم‌خوابی، چشمان خسته و پف کرده دارید، گلاب می‌تواند یک راه حل ساده برای شما باشد. یک شیشه گلاب خنک که از چند ساعت قبل در یخچال قرار داده‌اید را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود قرار دهید. تا هر زمانی که از حس خنک و مطبوع گلاب لذت می‌برید، پنبه را به آرامی روی پلک خود نگه دارید. این کار به کاهش پف چشم کمک می‌کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین می‌برد.

گلاب یک پاک‌کننده آرایش طبیعی

پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند و همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم باشد انتخاب بسیار خوبی می‌‌تواند باشد.

تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست کرده‌ است. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک می‌کند و پوست شاداب، مرطوب می‌شود و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

گلاب می‌تواند به شما کمک می‌کند که مواد آرایشی را به صورت ملایم از پوست خود پاک کنید. ۲ قاشق گلاب را به همراه یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید تا یک آرایش پاک‌کن موثر و طبیعی بسازید که بیشتر مواد آرایشی قوی را ضمن مراقبت زیاد، از روی پوست پاک می‌کند. پنبه تمیز را داخل این محلول فرو ببرید و تمام صورت خود را با آن پاک کنید. خواص گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می‌توانید با خیال راحت به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید.

گلاب به عنوان اسپری صورت طبیعی

فیس میست (Face Mist) یا اسپری مرطوب کننده صورت، نسل جدید تونر صورت هستند که با اسپری کردن آن‌ها روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. این اسپری‌ها چندکاره هستند و به تمیز کردن، آب‌رسانی پوست و فیکس کردن آرایش کمک کرده و باعث تنظیم PH پوست نیز می‌شوند. جدا از همه این‌ها یک اسپری صورت و گردن برای زمانی که احتیاج به یک وسیله برای سرحال شدن داریم، بسیار کارآمد و دم دست هستند.

تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

فیس میست معمولا دارای ترکیبات طبیعی بوده که برای پوست مفید است اما اگر اسپری صورت شما تمام شد یا تصمیم گرفتید که از اسپری صورت و گردن ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید، گلاب می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک اسپری صورت حرفه‌ای باشد که هزینه کمتری هم برای شما داشته باشد.

همراه داشتن یک اسپری صورت دارای گلاب می‌تواند کمک کند که بتوانید عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید، چه در ماشین و در حال حرکت هستید، چه بعد از ورزش یا وسط یک روز شلوغ کاری. بهترین قسمت آن این‌جاست که در هر فصلی می‌توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست، چون پوست ما همیشه به آب‌رسان احتیاج دارد.

چند اسپری از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق کرده می‌تواند به سرعت باعث سرحالی پوست، تازه شدن و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی شود.

گلاب برای آب‌رسانی به پوست

در زندگی پرمشغله و پرکار این روزهای ما، برخی اوقات زمانی برای آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست‌مان پیدا نمی‌کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زودرس، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند ناجی پوست باشد، خصوصا در شرایط هوایی گرم و خشک.

تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تمدید می‌کند. پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده کنید یا کمی گلاب را به اسپری صورت ، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها را چند برابر کنید.

همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads