کد خبر: 175915 - تاریخ: چهارشنبه، 3 اکتبر 2018 - 14:41

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی کلید گشایش همه قفل‌هاست

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در هشت سال جنگ در پای انقلاب و آرمان‌هایش ایستادند و لحظه‌ای عقب‌نشینی نکردند می‌تواند علاج تمام بحران‌ها و کلید گشایش همه قفل‌ها باشد.

به گزارش خوبان، محمدصادق حسنی در نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در این روزهای تنگی معیشت، اولین سلام را نثار مردم می‌کنم که با وجود تنگناهای بسیار در مسیر زیست شرافتمندانه هنوز صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

وی افزود: همه حاکمان جهان باید آرزوی چنین مردمی را داشته باشند که حرف‌هایشان را به طور مسالمت‌آمیز در پای صندوق‌های رای به گوش متولیان حکومت می‌رسانند.

نماینده رشت همچنین بیان کرد: آنچه که تاسف‌بار است این است که کاری که دولتمردان ما با مردم می‌کنند، کمترین اثری از درایت را با خود ندارد و کتمان و تکذیب بحران‌های جدی اقتصادی و معیشتی که مردم آن را لمس می‌کنند و عدم وجود عزم جدی در دولت، سرمایه و اعتماد اجتماعی را چنان دچار ریزش کرده که هر روز شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی متاثر از این ناکارآمدی هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای روحانی در ایام پیش از انتخابات ۹۶ گفته بود بسیاری از قفل‌ها با رای بالا قابل شکستن هستند، ادامه داد: انگار پس از انتخابات و با وجود مشارکت مثال زدنی مردم و رای بالا به ایشان تمام وعده‌ها فراموش شده است. از سوی دیگر فشارهای آمریکا و خروج از برجام شاید تنها پروژه مهم دولت را با چالشی جدی مواجه کرده،‌ به نظر نمی‌رسد راهکاری دقیق و همه جانبه برای این بدعهدی در دولت وجود داشته باشد تا بتواند با عواقب سیاسی و اقتصادی آن مقابله کند.

حسنی تصریح کرد که استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در هشت سال جنگ در پای انقلاب و آرمان‌هایش ایستادند و لحظه‌ای عقب نشینی نکردند می‌تواند علاج تمام بحران‌ها و کلید گشایش همه قفل‌ها باشد.

وی افزود: جا دارد که همه عرصه‌های حکومتی و نهادهای تصمیم‌ساز مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند و خود را در جایگاه پاسخگویی قرار دهند. تنها راه مبارزه جدی و واقعی با فساد، بریدن دست رانت‌خواران و جلوگیری از ایجاد زمینه‌های رانت‌خیز است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، کشاورزان پیاده‌نظام خط مقدم‌اند و همه دولتمردان موظف‌اند این پیاده نظام را حمایت کنند، اما دولتمردان نه تنها کمک نکردند بلکه در مواردی چوب لای چرخ کشاورزان گذاشتند. برای مثال، بهای برگ سبز چای را با تاخیر و هزار و یک منت به چای‌کاران پرداخت کردند. با کدام توجیه اقتصادی به وارد کنندگان چای ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق گرفت؟

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads