کد خبر: 169354 - تاریخ: چهارشنبه، 27 ژوئن 2018 - 22:13

روحانی در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت:

دولت تمام قد در کنار بازار است/عقب نشینی نکرده و نمی کنیم

رئیس جمهور گفت: باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل کنیم اما استقلال و آزادی و اسلامیت نظام را معامله نمی‌کنیم.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با تاکید بر حفظ وحدت در داخل کشور در شرایط کنونی اظهار کرد: نمی‌شود که ما در برابر آمریکا بایستیم و اختلافات درونی خودمان را نیز ادامه بدهیم. یکی بگوید برجام خیلی خوب بود، یکی بگوید برجام بسیار بد بود، یکی بگوید برجام هیچ بود و … آیا الان زمان این حرف‌ها است؟

رئیس جمهور گفت: البته می‌شود ما در داخل روبه‌روی هم بایستیم و با هم دعوا کنیم این هم می‌شود که یک عده‌ای مطالبات مردم را هر روز بالاتر ببرند. می‌شود هم گفت شرایط بسیار عادی است. چرا ارز اینچنین و چرا سکه آنچنان است و چرا بازار اینگونه است و مطالبات مردم بالا برده شود می‌توانیم دعوای داخلی را بیشتر کنیم، می‌توانیم به دولت توهین کنیم و خدای ناکرده دولت هم به دیگران توهین کند، خوب نتیجه چه می‌شود. نتیجه این می‌شود که این مقاومت ما با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و برای اقشار کم درآمد همراه باشد و مردم بیشترین هزینه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل می‌کنیم اما استقلال و آزادی و اسلامیت نظام را معامله نمی‌کنیم.

روحانی همچنین گفت:‌دست کسانی که بدترین اهانت‌ها را به دولت کردند می‌بوسم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت امروز در خط مقدم مبارزه است, گفت: آن کسی که در خط اول است باید مین را هم در زیر پای خود ببیند. خط اول باید آتش تیر و تفنگ را مستقیم ببیند. در خط مقدم بودن به گفته پیامبر از شب قدر بالاتر است. ما به عنوان خط مقدم همه نظام در کنار هم می گوییم روز سختی است. از 18 اردیبهشت هر روز ما یوم القدر و شب قدر بوده است. ما در مرز آبرو استقلال و عظمت ایران ایستاده ایم؛ دولت می ایستد؛ اگر کسی فکر می کند دولت می ترسد و کنار می رود اشتباه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا روز آخر دولت دوازدهم به عهدمان وفا می کنیم و امانتدار مردم هستیم؛ افزود:  من به عنوان یک فرد تا پای آبرو و حیثیت با افتخار می ایستیم, اما شرطش این است که ما دولتی ها باید فشار را تحمل کنیم. اگر بگوییم فشار برای دیگران است حتما شکست می خوریم.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر تا امروز 8 ساعت کار می کردیم اگر همین خط را ادامه دهیم موفق نمی شویم. امروز باید به فکر مشاورین و کارشناسان جدید باشیم,؛ وزیر و معاون و مدیرکل باید احساس کند که شرایط امروز با دیروز متفاوت است. دولت باید در بحث صرفه جویی شروع کند.

روحانی با اشاره به اینکه از رئیس برنامه بودجه و رئیس استخدامی می خواهم صرفه جویی کنند, اظهار کرد: نمی شود سفرهای خارجی ما از سال 96 با 97 متفاوت باشد. اگر سفر 5 نفره می رفتیم باید دو نفره برویم. اگر با بلیط تجاری می رفتیم باید با بلیط معمولی برویم. مردم باید ببینند که از خودمان آغاز کردیم؛ اگر از خودمان آغاز کنیم مردم در کنار ما می ایستند.

وی با بیان اینکه مسئولان محترم ما بدون مردم پیروز نمی شویم, گفت: هرکاری می کنیم باید برای مردم توضیح بدهیم و مردم را قانع کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما امروز باید برنامه خاص و ویژه ای در 5 مسئله در نظر بگیریم.باید برای اشتغال، فقر و تنظیم بازار برنامه داشته باشیم. باید وزارت کار با تمام قدرت به صحنه بیاید؛ باید اشتغال روستایی را تسریع کنیم. با سبک سابق سبک سال 96 بخواهیم کشور را اداره کنیم حتما شکست می خوریم. باید وزیر کار و مسکن بگویند برای اشتغال چه کردند.

روحانی با بیان اینکه هیچ نهاد دولتی حق ندارد زمین بدون استفاده را به وزارت مسکن واگذار نکند چرا که حتما آن زمین را خواهم گرفت؛ به جد به دنبال این امر هستم, گفت:  باید یک تحول بزرگ ایجاد کنیم و همه باید برای اشتغال به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهید نقدینگی سرگردان را درست هدایت کنید باید سهام  را در بورس بفروشید, گفت: باید در راه خدا از سرمایه هایمان بگذریم؛ این الزام بوده و به تمام دستگاهها ابلاغ شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه وزرتخانه های اقتصادی به میدان بیایند, گفت: باید تولیدمان را به حرکت دربیاوریم؛ به همه تولید کنندگان و کارآفرینان و بانک ها می گویم ارز دولتی برای تهیه مواد اولیه کارخانه های تولیدی اختصاص می دهیم. بازار و تولیدکنندگان به کنار ما بیایند. کسانی که می خواهند در سال 98 برای مجلس کاندید شوند استانداران و فرمانداران مصاحبه کنید که بگویید سواستفاده نکنند و توقعات را بالا نبرند.

روحانی ادامه داد: همه باید به تولید داخلی کمک کنیم، وقتی ما ده ها قلم واردات کالای داخلی را ممنوع می کنیم، به مردم بگویید، قوه قضائیه و مجلس باید از فضای کسب و کار حمایت کنند و هر چه لازم است در جلسه سه قوه تصویب می کنیم. رهبری معظم انقلاب دیروز به من فرمودند مصوبات این دوجلسه را برای من فرستادید، ولی منتظر ماندید تا من تایید کنم، اما شما هرچه تصویب می کنید همان موقع ابلاغ کنید.

وی با اشاره به وضعیت زندگی فقرا در جامعه تصریح کرد: نگذارید به فقرا و اقشار ضعیف سخت بگذرد، این موضوع از هر طریقِ بودجه ای و غیر بودجه ای در دستور کار باشد. تنظیم بازار در اولویت است و قیمت گذاری ها از یک مرجع صورت خواهد گرفت و همه ما باید بر روی قیمت ها نظارت و آن را کنترل کنیم.

روحانی اظهار کرد: امروز یک فرصت اساسی برای بخش خصوصی است، امروز، روز گله گذاری نیست. همه وزرا باید از بخش خصوص حمایت کنند و از آن کمک بگیرند. من از وزرا خواهش می کنم که آب و برق تمام زیر مجموعه هایتان را کنترل کنید.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش خدمات دولتی به مردم خاطرنشان کرد: همه دولتی ها باید به مردم اعلام کنند که یک ساعت به ساعت موظفی خود اضافه خواهیم کرد، می خواهم هم خدمات را بالا ببریم و آن را تسهیل کنیم و تورم در ماه های بعد تک رقمی را باقی نگه داریم.

وی افزود: همه فرهیختگان، هنرمندان، ورزشکاران و مرجعیت ما به حمایت بیایند، خواهش می کنم دنبال حاشیه سازی نباشید و دستگاه ها به حاشیه ها جواب ندهند، البته در خصوص مسائل اقتصادی برای تنویر افکار عمومی، روابط عمومی ها سریع و آنی پاسخ دهند.

روحانی با اشاره به مشکلات کشور ادامه داد: اگر مشکل و فشار ما فقط خارجی باشد حتما ما موفق می شویم، اگر فشار خارجی با فشار داخلی توام بشود دیگر خطر نیست، بلکه مهلک است. امروز در این شرایط گله ها را کنار بگذاریم. البته ما در برابر فشار بیرونی نباید عصبانی و سست شویم، باید قاطع و محکم بایستیم که اگر همه باهم و با تدبیر عمل کنیم حتما موفق می شویم.

رئیس جمهور اظهار کرد: وزیر صمت باید با وضوح، تغییر قیمت ها به مردم بگوید؛ اگر کالایی نیاز به ارز دارد ما آن را تامین می کنیم. امروز در خصوص تخصیص ارزها باید شفاف سازی شود، ما فقط نمی توانیم نظارت کنیم، بلکه باید به مردم اطلاع بدهیم. ما می توانیم از فضای مجازی برای شفاف سازی استفاده کنیم. باید به مردم در این 51 روز بگوییم به چه کسانی و برای چه اجناسی ارز دادیم.

روحانی ادامه داد: امروز تمام شرکت های دانش بنیان باید به صحنه بیایند تا بتوانیم مقابله کنیم، امروز به مسئولان و ملت اطمینان می دهم اگر دست به دست هم بدهیم و به آینده امیدوار باشیم، دشمنان هم سختی می بیند. شما یک سرمایه ای دارید که ترامپ و آمریکا ندارد، شما خدا و امید به رحمت خدا دارید. زندگی در آینده سخت تر خواهد بود ولی افتخارات و سربلندی ما در آینده بیشتر خواهد بود، اگر همه فکر کنند که در برابر یک قلدر ایستادیم، پیروز می شویم و از این مقطع تاریخی عبور خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/65998


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads