کد خبر: 168778 - تاریخ: جمعه، 15 ژوئن 2018 - 19:14

عبور خط آهن رشت-آستارا از بندر کاسپین

مدیر بندر کاسپین با تاکید بر اینکه بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند، اعلام کرد: قرار بر این است که طی سال های آتی، خط ریلی به این دو بندر وصل شود.

به گزارش خوبان، رضا مسرور در باره مصوبه دولت مبنی بر شناخته شدن بندر کاسپین به عنوان مرز مجاز دریایی برای تردد کالا و مسافر که از سوی معاون اول رییس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شده است، اظهار داشت: پس از ایجاد یک بندر و در راستای انجام مبادلات کالایی و گمرکی، مرز دریایی تعریف می شود تا مسافر و کالا به بندر وارد و از آن خارج شود.

ظرفیت بندر کاسپین؛ قرارگرفتن در کریدور شمال-جنوب

وی ادامه داد: بندر کاسپین همانند سایر بنادر دریای خزر، ظرفیت های بسیار بالایی دارد و در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار گرفته است. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار شده ظرفیت جابه جایی کالا در بنادر شمالی طی یک بازه زمانی تعریف شده، حداقل به میزان دو برابر افزایش پیدا کند.

مسرور در ادامه با تأکید بر اینکه بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند، اعلام کرد: قرار بر این است که طی سال های آتی خط ریلی به این دو بندر وصل شود.

استفاده از ظرفیت بازار بزرگ روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر

وی افزود: دریایی خزر دارای ظرفیت ها و مزایای بسیار زیادی است و می توان از بازار بزرگ کشورهای حاشیه این دریا به ویژه روسیه در مبادلات تجاری استفاده کرد و بندر در کنار بندر انزلی می تواند موجبات بهره مندی از ظرفیت های تجاری دریایی خزر را فراهم کند.

وظایف سازمان بنادر و بندر کاسپین تفکیک شده است

مدیر بندر کاسپین با تأکید بر اینکه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان بندر کاسپین و سازمان بنادر و دریانوردی به امضاء رسیده وظایف قانونی این دو سازمان در خصوص بنادر کاسپین و انزلی تفکیک شده است، اظهار کرد: وظایف قانونی مشخص شده است و مجموعه ها بر اساس سیاست های توسعه ای خود فعالیت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/322


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads