کد خبر: 168693 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژوئن 2018 - 18:46

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مرکز بیماری‌های خاص در رشت راه اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی مرکز بیماری‌های خاص در محله چله خانه رشت خبر داد .

به گزارش خوبان ، شاهرخ یوسف‌زاده چابک در جلسه کارگروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: هر مرکزی که ادعای پیشرفت علمی دارد، باید به چهار پایه اساسی اتم، اطلاعات، نرون و ژن توجه ویژه داشته باشد .

وی با اشاره به شتاب و پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن حاضر، یادآور شد: اگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان بحث ژنتیک را به عنوان یکی از پایه‌های علم یا رشته نانو راه اندازی کرده است، براساس برنامه می‌باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل کارگروه ژنتیک و بیماری‌های خاص در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به منظور رسیدن به هدفی بزرگ عنوان کرد و در این خصوص، تدوین یک برنامه مدون از سوی کارگروه مذکور را خواستار شد.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به منابع انسانی و مالی دانشگاه، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب در گروه‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با شناسایی افراد علاقمند به همکاری، در این خصوص می‌توان اقدام کرد .

وی تدوین یک برنامه راهبردی و ترسیم افق پنج ساله، برای کارگروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان را لازم دانست و افزود: آماده سازی زیر ساخت‌ها و فضای فیزیکی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه از بهره‌برداری آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه در ظرف مدت یک ماه آینده خبر داد و گفت: بی‌شک افراد و نگرش آنها موجب تحقق اهداف می‌شود.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به پیشرفت فیزیکی نود درصدی مرکز بیماری‌های خاص در محله چله خانه رشت، ادامه داد: این مرکز به زودی راه اندازی می‌شود که می‌تواند یک ظرفیت جدید برای این کار گروه ژنتیک باشد .

وی ضمن ارزشمند بودن تاثیرات تشکیل کار کارگروه ژنتیک در دانشگاه را منوط به میزان همت و انرژی‌ای دانست که صاحبان فرایند صرف این راه می‌کنند.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه ایجاد سایت و اختصاص بودجه، جذب نیروی کارآمد هیات علمی، جذب پزشک عمومی یا ژنتیک، معرفی سایت به دیگر دانشگاه‌های کشور، ارتباط با ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دانشگاه علوم پزشکی ایران، تجهیز و تاسیس آزمایشگاه ژنتیک در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را خواستار شدند.

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads