کد خبر: 168690 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژوئن 2018 - 18:38

کی‌روش:

امیدوارم خدای فوتبال ما را بپذیرد و جشن بگیریم/ اجازه ندادیم تحریم‌ها تهدید یا توجیهی برای ما باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، این تیم برای مأموریتی ویژه به جام جهانی آمده و اینکه تحریم‌ها تهدید و توجیهی برای او و شاگردانش نبوده است.

به گزارش خوبان، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر مراکش در اولین بازی جام جهانی 2018 روسیه، اظهار داشت: افتخار دارم مجدداً در این فضا حضور دارم. مجدداً به رسانه‌ها خوش‌آمد می‌گویم و همچنین از رسانه‌ها و هواداران ایرانی تشکر می‌کنم و از روسیه بابت میزبانی تشکر می‌کنم. ما اینجا برای یک مأموریت آمده‌ایم.

بازی با مراکش خاص و رؤیایی است
وی ادامه داد: ما می‌خواهیم یک فضای بااحترام را ایجاد کنیم. همان‌طور که می‌دانید این بازی اول ماست و بازی اول همیشه بازی خاصی است. من مطلب جدیدی نمی‌توانم بگویم و بازی فوتبال همیشه یک بازی خاص است و بازی با مراکش هم رؤیایی خواهد بود. ما بسیار هیجان‌زده هستیم و لحظه‌ای که برای تیم شروع می‌شود را می‌توانیم از حالا پیش‌بینی کنیم. هر دو تیم خوب هستند و بازیکنان خوبی دارند و مربیان هم تلاش کرده‌اند.

4 سال کار کردیم تا به اینجا برسیم و حالا می‌خواهیم جشن بگیریم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه فشار جام جهانی چگونه است، گفت:‌ امکان ندارد بازی جام جهانی را انجام داد، بدون اینکه فشار را تجربه کرد. لحظه‌ای که ما برای جام جهانی می‌رویم، لازم است تمام شرایط را بپذیریم. خوشحالیم اینجا هستیم و باید فشار را بپذیریم. این قرار نیست مشکلی ایجاد کند و برخی کشورها که فشار را تحمل می‌کنند برای آنها خوب است. ما به دنبال این هستیم که جشن بگیریم. چهار سال کار کردیم تا به اینجا برسیم و می‌خواهیم جشن بگیریم. برد بهترین دارو است و تیم‌هایی که می‌برند، شرایط خوبی پیدا می‌کنند، هم به لحاظ روحیه و هم به لحاظ انرژی. ما سه بازی داریم که هیچ وقت به پایان نمی‌رسند. این بازی‌ها سه بخش دارد که ابتدا مقابل مراکش بازی می‌کنیم، سپس اسپانیا و پرتغال و پس از آن. این فشار طبیعی است و برای ما مشکلی ایجاد نمی‌کند و باید آن را بپذیریم و می‌دانیم در بازی اول هر چهار تیم گروه تلاش خود را می‌کنند و می‌خواهند به پیروزی برسند.

تحمل نمی‌کنیم کسی ما را زیر سؤال ببرد و بگوید توان برد ندارید
کی‌روش در خصوص جو تیم اسپانیا پس از اخراج سرمربی این تیم و حضورش در رئال مادرید گفت: با کمال احترام باید بگویم شما باید این سؤال را بپرسید و از شما ممنونم، اما اصولی. اگر خودم را به طرف اسپانیا سوق بدهم بی‌احترامی از طرف من است و بی‌احترامی به مراکش است اگر صحبت ناصحیحی داشته باشم. آنها تیم خوبی هستند و همان‌طور که همه می‌دانند آنها جزو محبوب‌ترین و بهترین کاندیداها برای صعود به شمار می‌آیند به همراه پرتغال، اما ما ایران، به عنوان احترام می‌پذیریم که محبوبیت فرانسه، اسپانیا و مراکش به لحاظ تاریخی شرایط خوبی دارند و می‌پذیریم که آنها خیلی محبوب و خوب هستند، اما نمی‌پذیریم که کسی به ما بگوید شما توان برد ندارید و تحمل نمی‌کنیم کسی ما را زیر سؤال ببرد و می‌خواهیم با محبوب‌ترین‌ها رقابت کنیم. امیدوارم که خدای فوتبال ما را بپذیرد که اینجا باشیم و جشن بگیریم.

اجازه ندادیم تحریم‌ها تهدید یا توجیهی برای ما باشد
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال یک خبرنگار پرتغالی درباره نقش تحریم‌ها در آماده‌سازی تیمش گفت: همان‌طور که در این سال‌ها گفته‌ام درست نیست درباره این مسئله و ماهیت آن زیاد صحبت کنم. همه می‌دانند تحریم‌ها هست و در این هفت هشت سال در تیم ملی تحت رهبری من و با بازیکنان ایران تحت هیچ شرایطی اجازه ندادیم این مسائل تهدید یا توجیهی برای ما باشد و سعی کردیم آنها را تبدیل به فرصت کرده و از آن استفاده کنیم. می‌خواهیم از این مسائل الهام بگیریم، انگیزه بازیکنان را افزایش بدهیم و نشان بدهیم می‌توان مانند یک خانواده بجنگیم، تلاش کنیم و به همه نشان بدهیم بازیکنانی داریم که عاشق بازی هستند و مانند همه بازیکنان در جهان عاشق این هستند که فوتبال بازی کنند. ممکن است یک یا 10 سال و شاید هم 100 سال طول بکشد که تحریم‌ها برداشته شود، اما تحریم‌کنندگان هیچ وقت موفق نخواهند شد. فوتبال امری نیست و یک عشق است و توضیحی که می‌توانم بگویم این است که ما بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و از همه موانع برای بهتر شدن الهام می‌گیریم.

با تمام شجاعت حمله می‌کنیم به این امید که گل بزنیم و پیروز شویم
کی‌روش درباره اینکه در جام جهانی برزیل تیمش دفاعی بازی کرد و اکنون چه تغییری در سبک فوتبال ایران ایجاد شده است، گفت: آنچه تغییر کرده است، این است که ما بازیکنان جوان‌تری داریم که تجربه حمله و دفاع دارند. ما تیمی قوی و ماجراجو هستیم در زمان حاضر و البته شجاع. خودمان را آماده کرده‌ایم و آماده می‌کنیم و آماده بازی جام ملت‌های آسیا در ژانویه هستیم. روحیه بسیار بالایی داریم و اگر لازم باشد از گل‌های خودمان دفاع کنیم خواهیم کرد و اگر بخواهیم حمله کنیم، حتماً حمله می‌کنیم با تمام شجاعت حمله می‌کنیم به این امید که گل بزنیم و پیروز شویم. نگرش ما با بقیه تیم‌ها تفاوت ندارد. برخی تیم‌ها لازم است از مواضع خود دفاع کنند و 90 درصد تیم‌ها اینگونه هستند که مقابل تیم‌های قدرتمندتر دفاع کنند و اگر لازم باشد ما این کار را خواهیم کرد. مهم اندیشه است و اینکه بازیکنان با فکر بازی کرده و از دروازه دفاع کنند. مهم پیروز شدن است.

باید با سربلندی به خانه خود خوشحالی و افتخار ببریم
وی درباره اینکه می‌تواند اولین مربی باشد که تیم ملی ایران را از مرحله گروهی جام جهانی بالا می‌برد، تصریح کرد:‌ امیدوارم و ان‌شاءالله. دست آخر در زندگی هدف یک مربی و تیم فوتبال چیست؟ هدف بردن است و زندگی در این دنیا برای بردن کفایت نمی‌کند. ما باید با بازی منصفانه پیروز شویم و البته با افتخار. در حقیقت این وضعیتی است که ما برای خودمان در جام جهانی انتخاب کرده‌ایم. از ابتدا که به دنیا آمده‌ام و پدرم را دیدم، سعی کردم صادق باشم، وفادار و البته پیروز. باید منصفانه ببریم و با همین باور فردا به زمین برویم. اشتیاق داریم و شانس و برای همین اینجا هستیم. اینجا هستیم چون شانس داریم و می‌خواهیم این فرصت را جشن بگیریم. باید از دروازه خود دفاع کرده و هر موقع لازم شد تصمیماتی سریع اتحاذ کنیم. باید سعی کنیم و همین امر ساده را به شاگردانم توصیه کرده‌ام و می‌خواهم بازیکنانم زمانی که زمین را ترک می‌کنند سرشان بالا باشد. نمی‌خواهم ببرند و سرافکنده باشند و باید ببرند و سربلند باشد. ما باید به خانه خود خوشحالی و افتخار ببریم و این پیروزی ارزشمند است و باید این تفکر را داشته باشیم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads