کد خبر: 168010 - تاریخ: شنبه، 2 ژوئن 2018 - 09:53

جزییات جدید افزایش حقوق کارکنان / واریز مابه‌التفاوت تا آخر خرداد

پس از رفع اختلاف نظر دولت و مجلس در زمینه میزان و نحوه اعمال افزایش حقوق امسال کارکنان دولت، سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس اعلام کرد مابه التفاوت حقوق کارمندان تا پایان خردادماه واریز می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، موضوع مربوط به نحوه و میزان افزایش حقوق امسال کارکنان دولت که در قالب لایحه بودجه ۹۷ توسط مجلس بررسی و نهایتا به تصویب رسیده بود، دچار تفاسیر مختلفی شده بود.

دولت در آیین نامه ای میزان افزایش حقوق امسال کارمندان را ۶ تا ۱۶ درصد اعلام کرده بود، در حالی که برخی نمایندگان مجلس معتقد بودند این میزان باید برای پایین ترین رده حقوقی ۲۰ درصد باشد.

از این رو پس از آیین نامه دولت، نمایندگان استفساریه ای را در مجلس تهیه و در نهایت افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۷ را تصویب و به دولت ابلاغ کردند. البته این ابلاغیه پس از تایید توسط شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد.

در عین حال، رییس جمهور نیز ششم خرداد ماه امسال تغییرات دوباره اعمال شده در قانون افزایش پلکانی حقوق کارمندان را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

غلامرضا تاجگردون؛ رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پایین ترین حقوق به میزان حداکثر ۲۰ درصد افزایش می یابد، تاکید کرد: این افزایش به صورت پلکانی تا پایین ادامه می یابد، اما طبقه بندی آن با دولت بوده که کدام گروه چه میزان دریافت کند.

بنابراین افزایش حقوقی که در سال ۹۷ باید از سوی دولت برای کارکنان در پایین ترین رده در نظر گرفته شود ۲۰ درصد خواهد بود و نه ۱۶ درصد. علی اصغر یوسف نژاد؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ نیز با اشاره به تایید استفساریه مجلس درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان به صورت پلکانی از سوی شورای نگهبان، گفت: براساس استفساریه مجلس، حقوق کارکنان ۲۰ درصد به صورت پلکانی نزولی افزایش یافت؛ یعنی حقوق هایی که پایین ترین گروه شغلی بوده و کمترین میزان دریافتی را داشتند، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش می یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی، افزود: به همین میزان حقوق های بالاتر میزان افزایش حقوقشان کمتر می شود و دولت حتما باید با رعایت تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷، ۲۰ درصد افزایش حقوق را برای قشر پایین که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، اعمال کند.

محمدمهدی مفتح؛ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در اینباره با بیان اینکه افزایش حقوق ها باید از فروردین ماه اعمال و در نظر گرفته شود، اعلام کرد: حداقل حقوق در سال ۹۷، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که ۲۰ درصد به این رقم افزوده خواهد شد. وی افزود: با توجه به حجم افزایش مبلغی که دولت باید به این بخش اختصاص دهد بین گروه های مختلف به نحوی تقسیم می شود که افزایش حقوق به صورت پلکانی نزولی باشد و تفاوت بین گروه ها باید با توجه به آیین نامه دولت به نحوی باشد که افرادی که حقوق کمتری دریافت می کنند بیشترین افزایش را داشته باشند.

مفتح خاطرنشان کرد: پس از تغییرات جدید و ابلاغیه ای که توسط شورای نگهبان به تایید رسیده است، احتمالا مابه التفاوت افزایش حقوق کارکنان دولت تا پایان خردادماه سال جاری اعمال و واریز خواهد شد.

 

انتهای پیام/852


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads