کد خبر: 165789 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 آوریل 2018 - 08:40

اقلیم گیلان شرایط مرمت بناهای تاریخی را سخت تر می کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: اقلیم استان بگونه ای است که شرایط مرمت را نسبت به دیگر استان های کشور سخت تر کرده و به همین دلیل، اعتبارات بیشتری را طلب می کند.

به گزارش خوبان، رضا علیزاده با تاکید بر تداوم مرمت بناهای تاریخی در سال جدید افزود : اعتبارات استانی مصوب برای مرمت بناهای یادشده در سال گذشته 87 میلیارد ریال بوده که 37 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و اعتبارات ملی این طرح ها نیز 22 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به شرایط جوی گیلان و تاثیرگذاری آن در فرسودگی بناهای تاریخی، حفظ آثار تاریخی استان را به مراتب سخت تر از دیگر نقاط کشور خواند و گفت: علاوه بر عملیات مرمتی ، مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر آثار تاریخی نیز باید مورد آموزش و گسترش قرار گیرد.
علیزاده ادامه داد: آنچه به حفظ و مانایی آثار و بناهای ارزشمند تاریخی در ادوار مختلف کمک کرده، احساس مسئولیت اجتماعی و نقش پذیری مردم است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی در شرایط حاضر برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی نقش خطیری به عهده دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع زمانی میسر می شود که همگان این مسئولیت سنگین را به دوش کشیده و همچون نیاکان و اجداد خود میراث درخشان پیشینیان خود را به نسل آینده منتقل کنند.
به گفته علیزاده، سال گذشته 112 بنای تاریخی توسط این اداره کل و مشارکت بخش خصوصی مرمت شده و این روند در سال جدید نیز ادامه می یابد.

انتهای پیام/236


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads