کد خبر: 165335 - تاریخ: چهارشنبه، 18 آوریل 2018 - 09:51

روحانی در مراسم رژه روز ارتش:

ارتش یک قدرت بازدارنده برای ایران است/ برای تولید سلاح‌های مورد نیاز از کسی اجازه نمی‌گیریم

رئیس جمهور تاکید کرد: ارتش با انضباط، انگیزه و سلاح و تجهیزات مدرن و با آمادگی کامل همواره یک قدرت بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب و خاک و میهن ما بوده است.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ارتش و سپاه همواره دوشادوش هم در هنگام ایستادگی و رزم، در میدان جنگ و در هنگام صلح نیز برای خدمت به مردم همواره در کنار هم بودند، تاکید کرد: ایثار و فداکاری سپاه و ارتش در کنار هم برای اعتلای این سرزمین بوده است. از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون در کشورمان هرکجا غرور، افتخار و پیروزی بوده نام ارتش و فداکاری آنها در کنار مفاهیم ارزشمند ما حضور داشته است.

وی افزود: ارتش با انضباط، انگیزه، اخلاق، آموزش کافی و همچنین سلاح و تجهیزات مدرن و با آمادگی کامل همواره یک قدرت بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب و خاک و میهن ما بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه ارتش برابر قانون اساسی حراست از تمامیت ارضی میهن، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور است، اظهار داشت: همواره ارتش این سه هدفی که در قانون آماده است را از یاد نمی برد و در سرلوحه اهداف و سیاست های فعالیت های خود قرار می دهد. ارتش با ابتکار و خلاقیت چه در ایام دفاع مقدس و چه پس از آن برای صنایع دفاعی کشور در  کنار سایر رزمندگان و آمادگی کافی در همه مقاطع حساس، نشان داده است کشور در برابر توطئه بیگانگان دارای بازوی توانمندی است.

روحانی ادامه داد: ارتش همواره در چارچوب قانون و انضباط مسیر و راه وظیفه خود را بی کم و کاست و بدون منت و ادعا انجام داده است. هیچگاه در برابر انجام وظایف خود از دولت و ملت جایگاهی را نخواسته است.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی که سیاست را خوب می فهمد اما هرگز در بازی های سیاسی وارد نشده است و به وصیت و دستور امام راحل (رض) به خوبی عمل کرده است، تصریح کرد: اگر در رژیم گذشته در کنار فسادهای اقتصادی گاهی نامی از صاحب منصبان ارتش آن روزگار برده می شد، امروز در کنار هیچ فسادی در کشور نام هیچ یک از امیران ارتش وجود ندارد که حاکی از پاکی و اخلاص دست پاکی ارتش جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور گفت: در طول چند سال گذشته شاهد توطئه های مختلفی بودیم و بی شرمانه هر گاه قدرت های خارجی حضور پیدا کردند، از نفت و منابع اقتصادی ایران و از حساب و ذخایر کشورهای این منطقه نام برده اند.

روحانی با بیان اینکه ما در یک منطقه ساده ای در جهان زیست نمی کنیم اظهار داشت: در این منطقه حساس، قدرت های متجاوز لانه کرده اند و حضور غیرقانونی و نامشروع دارند و در امور منطقه برخلاف همه قوانین بین المللی دخالت می کنند و بدون مجوز سازمان ملل و برخلاف منشور سازمان ملل و قواعد بین المللی، خودسرانه به کشوری تجاوز می کنند.

وی اضافه کرد: در چنین منطقه ای که قدرتهای بزرگ، گروهک های تروریست را به عنوان ابزار کار خود در این منطقه قرار داده اند، برای بی ثباتی در این منطقه حساس، کشور ما به نیروی مسلح قدرتمند بازدارنده نیاز دارد تا هم در برابر توطئه قدرتهای بزرگ بایستد و هم به تروریست ها اجازه ندهد تا به خاک این کشور چشم حضور و طمع داشته باشند.

رئیس جمهور گفت: اگر در ۴۰ سال گذشته ما در همه فراز و نشیب ملت ما پیروز بوده است، در سایه ارتشی قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی کارآمد و نیروی انتظامی آماده به کار بوده است. البته که پشتوانه اصلی نیروهای مسلح ما ملت بزرگ ایران است. همواره ارتش و نیروهای مسلح در کنار مردم بوده اند و مردم همواره در کنار نیروهای مسلح عزیز خود بوده اند.

روحانی تصریح کرد: اگر به سال ۵۸ برگردیم، سالی که امام این روز را به نام روز ارتش نامگذاری کردند و مردم در سراسر کشور طی تظاهراتی برای وفاداری به ارتش در خیابان حضور پیدا کردند، شعار آن روز این بود که مردم فدای ارتش و ارتش فدای ملت. همان شعار در مقطع حساس فعلی ادامه راه ما است.

رئیس جمهور ادامه داد: نیروهای مسلح ما علاوه بر امنیت کشور توانسته اند در ثبات و امنیت منطقه نقشی بسیار اساسی ایفا کنند. امروز ایران و نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری در مسائل منطقه و جهان تاثیرگذار هستند. در حالی که نیروهای نظامی ما همچون نیروهای سیاسی مان به دنبال تنش در منطقه و جهان نیستند و همواره در پی سلح و ثبات بوده اند، اما قرآن به ما آموخته است که سلح و ثبات در کنار قدرت امکان پذیر است.

روحانی تاکید کرد: قرآن می گوید در سایه قدرت و اقتدار است که می توان به ندای صلح دیگران پاسخ مثبت داد. همواره کشورهایی احساس اقتدار می کنند که به نیروی بومی خود متکی باشند. اقتدار عاریه ای نمی تواند برای کشور عزت بیافریند. کشورهای منطقه ما نباید به دنبال اقتدار عاریه ای از سوی قدرتهای بزرگ یا یک رژیم نامشروع در این منطقه باشند.

وی تصریح کرد: اقتدار واقعی از آن نیروهای مسلحی است که کنار مردم و با حمایت مردم وظایف خود را انجام می دهند. من به صراحت می گویم ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با همه توان و قدرت به هر تجهیزی که برای دفاع از این کشور نیاز داشته باشد، دولت در کنار آنها و فرهیختگان جامعه و صنعتگران ما و شرکت های دانش بنیان برای ایجاد آن تجهیزات و تسلیحات خواهند بود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما به دنیا می گوییم هر سلاحی نیاز داشته باشیم، تولید می کنیم و یا اگر نیاز باشد تهیه می کنیم. ما منتظر سخن یا موافقت آنها نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود اما در عین حال به کشورهای منطقه اعلام می کنیم که اساساً سیاست ما نسبت به شما حُسن همجواری یعنی همسایگی خوب است. ما می خواهیم همسایه خوبی برای شما باشیم و شما هم همسایه خوبی برای ما باشید.

روحانی اظهارداشت: ما قصد تجاوز به شما را نداریم و همانطور که فرماندهی معظم کل قوا در روز بعثت تصریح کردند ما نیازی نداریم که به منافع و سرزمین دیگران تجاوزی داشته باشیم. ما کشوری بزرگ با منابعی عظیم و ملتی بزرگ و فرهیخته داریم و در طول ده ها و صدها سال گذشته، هیچگاه ایران کشوری متجاوز به کشورهای منطقه نبوده است و همواره به کمک دولت ها و ملت های به پا خاسته است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما خواهان روابط صمیمانه و برادرانه با همسایگان خود هستیم و به آنها می گوئیم که سلاح، تجهیزات و موشک های ما علیه شما نیست، بلکه برای بازدارندگی به دنبال تقویت نیروهای مسلح خود هستیم. هدف اول ما بازدارندگی و در وحله دوم دفاع مقتدرانه است. بنابراین شما را نباید نسبت به ایران نگران کنند.

وی خطاب به قدرتهای بزرگ گفت: منطقه را پر از باروت نکنید و برای منافع خود و دلارهایی که می خواهید از ذخایر کشورهای عربی این منطقه به تاراج ببرید، منطقه را از انواع سلاح های مختلف پر نکنید. سلاح های شما نه می تواند آورنده استقلال برای کشورهای منطقه باشد و نه می تواند ترس و رعبی را برای ملت های بزرگی نظیر ایران به وجود بیاورد. اموال مردم مسلمان این منطقه را تاراج نکنید و تاجرانه با کشورهای این منطقه مواجه نشوید و ذخایر آنها را نبرید و کارخانه های اسلحه سازی خود را روز به روز توسعه ندهید.

رئیس جمهور تصریح کرد: تنها راه  برای حل مشکلات، مذاکره سیاسی است. ما به اقتدار و قدرت نظامیمان توام با تنش زدایی ادامه می دهیم و می دانیم که نیروهای مسلح ما در هر شرایطی آماده اند تا از کشور و استقلال حیثیت آن دفاع کنند.

 

انتهای پیام/85126379564


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads