کد خبر: 165332 - تاریخ: چهارشنبه، 18 آوریل 2018 - 09:35

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

با لغو حجاب اجباری موافقت نمی‌شود | معترضان مسیر قانونی را طی کنند

نصرالله پژمانفر اظهار کرد: معترضان به حجاب اجباری باید به قانون اساسی که نتیجه خون جمعیت زیادی است و برای حفظ آن کوشش‌های بسیاری شده است احترام بگذارند و در چارچوب قانون پیش روند.

به گزارش خوبان به نقل ایسنا، نصرالله پژمانفر اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب زنان، موضوعی اساسی است که بایستی به آن توجه شود. در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بیش از ۹۸ درصد مردم به قانون اساسی رأی مثبت داده‌اند و در آن، مبنا به عنوان اسلام و فقه جعفری معرفی می‌شود. بنابراین معترضان باید به قانون اساسی که نتیجه خون جمعیت زیادی است و برای حفظ آن کوشش‌های بسیاری شده است احترام بگذارند و در چارچوب قانون پیش روند اگر کسی هم نظری دارد مبتنی بر این که قانون تأمین‌کننده خواسته آن‌ها نیست حتما باید مسیر جابه‌جایی قانون را طی کنند.

وی با بیان اینکه «افرادی که نقطه نظرات دیگری دارند چه نماینده مجلس باشند و چه اعضای دولت، می‌توانند لایحه‌ای به مجلس بیاورند»، تصریح کرد: در این راستا نمایندگان مجلس نیز می‌توانند طرحی در رابطه با حجاب ارائه دهند. اینکه مسائل و اتفاقاتی که در جامعه پیش می‌آیند را بخواهیم با مصاحبه‌هایی، ژورنالیستی کنیم، کار درستی نیست و اگر واقعا کسی بخواهد که دیگر با حجاب برخوردی نشود باید مسیر قانونی آن طی شود.

با لغو حجاب اجباری موافقت نمی‌شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «با طرح لغو حجاب اجباری موافقت نمی‌شود»، بیان کرد: گمان می‌کنم جامعه پذیرای چنین موضوعی نیست و قوانین ما این موضوع را همراهی نمی‌کند؛ چراکه چارچوب‌های قوانین ما کاملا مشخص است و حرف‌های غیرقانونی در جامعه‌ای که همگی پایبند قانون و اجرای آن هستند، غیرقانونی قلمداد می‌شود.

وی افزود: در هر جامعه‌ای معترض به قوانین وجود دارد. معترضان دو درصدی به جمهوری اسلامی ایران بسیار اندک هستند که به جمهوری اسلامی رأی نداده‌اند. این موضوع به معنای این نیست که این افراد قواعد دموکراسی را نپذیرند. بیش از ۹۸ درصد مردم این قانون را پذیرفته‌اند و معترضان بایستی قواعد دموکراسی را مبنی بر اینکه به قانون کشور احترام بگذارند، بپذیرند.

پژمانفر در خصوص برنامه‌های مجلس برای مطالبات اجتماعی زنان اظهار کرد: کسی نمی‌تواند منکر جایگاه زن در جامعه و نقشی که بانوان در فراز و فرود چهار دهه گذشته داشته‌اند، باشد. بنابراین هر دستگاهی به نوبه خود باید به مطالبات اجتماعی زنان بپردازد و بتواند در رابطه با تأمین این مسائل نقش مؤثری ایفا کند. در این راستا مجلس شورای اسلامی نیز کوشش کرده است که تا حدودی در این موضوع ورود پیدا کند و قوانینی که در این راستا نتیجه‌بخش بوده را دارا باشد.

دولت باید درخصوص زنان طرح جامع آماده کند

وی افزود: مجلس شورای اسلامی همواره آماده است و به صورت ویژه به این موضوع توجه دارد که با هرگونه طرح و لایحه‌ای که بتواند در راستای تأمین جایگاه زنان و خانواده در جامعه تأثیرگذار باشد همکاری کند. در زمینه تغییر برخی از قوانین در راستای بدست آوردن حقوق زنان نیاز است تا این موارد در قالب یک لایحه‌ به مجلس فرستاده شود. متأسفانه دولت لایحه‌ای در مورد مطالبات زنان آماده نکرده است. درواقع توپ در میدان دولت است و دولت برای جمع‌بندی مسائلی که مربوط زنان و خانواده است بایستی طرح جامعی را پیش‌بینی کند و در قالب یک طرح و لایحه به مجلس بفرستد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقایان در دولت اظهار نظراتی می‌کنند، حال آنکه آن را در قالب یک لایحه به مجلس نمی‌فرستند که نشانگر نفاق و فریب در برخورد با مردم و عدم اعتقاد به آنچه که به مردم می‌گویند، است. گفتنی است اگر لایحه‌ای هم به مجلس ارائه شود باید در مجلس مطابق با قوانین پایین دستی و بالا دستی بررسی شود.

 

انتهای پیام81


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads