کد خبر: 164989 - تاریخ: سه‌شنبه، 10 آوریل 2018 - 21:14

رئیس شورای شهر خشکبیجار خبرداد:

جلسات شورای شهر خشکبیجار با رویکرد آگاه سازی مردم،علنی برگزار می شود

رئیس شورای شهر خشکبیجار از بزگزاری جلسات شورای شهر خشکبیجار به صورت علنی خبرداد.

به گزارش خوبان؛ مطابق ماده 15 قانون شوراها مبنی بر علنی بودن جلسات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور، جلسات شورای اسلامی شهر خشکبیجار از هفته آینده به‌ صورت علنی  روزهای یکشنبه و چهارشنبه در دفتر شورا برگزار می شود .

 

رامین صفاری رئیس شورای شهر خشکبیجار عصر امروز در گفتگو با خبرنگارما از برگزاری جلسات شورای شهر خشکبیجار به صورت علنی خبرداد و افزود: از آنجا که سالن برگزاری جلسات شورا دارای ظرفیت محدود است، برای حضور شهروندان در زمان برگزاری جلسات رسمی و علنی شورا با محدودیت جدی مواجه هستیم؛ ولی در عین‌حال باید برای تحقق قانون علنی بودن جلسات شورا سازو کار لازم را فراهم آوریم تا همشهریان از آخرین اخبار شورا اطلاع پیدا کنند.

وی هدف از این برگزاری برگزاری جلسات علنی شورای شهر را شفاف سازی و آگاهی مردم ار عملکرد شورا عنوان کرد و گفت: همشهریان میتوانند جهت حضور در جلسات علنی شورا از قبل ثبت نام کنند.

گفتنی است؛ ماده 15 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مقرر می‌دارد: «جلسات شوراها علنی و با حضور دوسوم اعضای اصلی رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضران معتبر است و تشکیل جلسات غیرعلنی منوط به تصویب دوسوم اعضای حاضر در جلسه است»؛ هر چند که در این رابطه ماده 11 آیین‌نامه حضور مستمع در جلسات را منوط به اجازه رئیس شورا کرده است.

 

انتهای پیام/598

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads