کد خبر: 164476 - تاریخ: دوشنبه، 2 آوریل 2018 - 05:23

روز گذشته /

نماینده رشت با مبتکر برنج هاشمی در خمام دیدار کرد

روز گذشته  محمدصادق حسنی  نماینده رشت در مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی به همراه علیرضا مسچیان بخشدار خمام با یوسف هاشمی مبتکر رقم کیفی برنج هاشمی در منزلش در روستای چاپارخانه خمام دیدار کردند.

به گزارش خوبان؛روز گذشته  محمدصادق حسنی  نماینده رشت در مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی به همراه علیرضا مسچیان بخشدار خمام با یوسف هاشمی مبتکر رقم کیفی برنج هاشمی در منزلش در روستای چاپارخانه خمام دیدار کردند.

هاشمی از دی ماه سال ۹۵ به علت تصادف تحت درمان است و مشغول گذراندن دوره نقاهت خود است.

هاشمی از کشاورزان شناخته شده گیلان است که برای نخستین بار در سال ۱۳۶۴ یک خوشه این گونه مرغوب را در شالیزار خود شناسایی و سپس نسبت به ازدیاد تخم آن اقدام کرد و بعدها نام خود را برای این گونه برنج انتخاب کرد.

در این دیدار حسنی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برای ثبت معنوی برنج هاشمی به او و خانواده اش وعده داد. موضوعی که سالهاست به یکی از ارزوهای این کشاورز پرتلاش و خوشنام تبدیل شده است.

همچنین این نماینده مجلس وعده پیگیری سریع پرونده کلاه‌هبرداری در این منطقه را داد. براساس اظهارات آقای هاشمی سال گذشته فردی با وعده خرید تمام محصول برنج او و روستاهای اطراف کلاهبردار از آب درآمد و از سال گذشته متواری شده است.

خانواده این کشاورز از حسنی نماینده مجلس درخواست کردند نسبت به احقاق حق آنها که محصول ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی‌شان بود از دستگاه‌های متولی پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام/2666


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads