کد خبر: 164453 - تاریخ: یکشنبه، 1 آوریل 2018 - 05:41

نماینده مردم شهرستان آستارا:

دامن زدن به تفرقه‌های قومی توسط برخی از نمایندگان مجلس/ صحبت کردن در خصوص الحاق آستارا به اردبیل در صلاحیت قاضی‌پور نیست

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گردنه حیران و این شهرستان بر اساس قانون و تقسیمان کشوری به استان گیلان تعلق دارند گفت: کسانی که بحث الحاق آستارا به اردبیل را مطرح کرده‌ و پیگیری می‌کنند به دنبال منافع سیاسی خود هستند.

به گزارش خوبان، ولی داداشی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در آستارا در واکنش به صحبت‌های اخیر دو تن از نمایندگان آذری‌زبان مجلس در خصوص ماجرای الحاق این شهرستان به استان اردبیل اظهار کرد: گردنه حیران و شهرستان آستارا بر اساس قانون و تقسیمات کشوری به استان گیلان تعلق دارند.

وی بابیان اینکه از برخی نمایندگان مردم در خانه ملت انتظار داریم که از مطرح کردن بحث‌های مسموم و تفرقه‌انگیز جداً خودداری کنند تصریح کرد: صحبت‌های اخیر دو تن از نمایندگان آذری‌زبان مجلس در خصوص الحاق شهرستان آستارا به استان اردبیل به اختلافات و تفرقه‌های قومی و قبیله‌ای دامن می‌زند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شدن بحث‌های تفرقه‌انگیز به‌ویژه اختلافات قومی و قبیله‌ای را به ضرر نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: برخی از سیاسیون کشور به‌جای پرداختن به وظایف ذاتی خود و پیگیری مطالبات مردم با احساسات قومی و قبیله‌ای ملت شریف ایران بازی می‌کنند.

به‌گفته داداشی، تقسیمات کشوری طبق قانون از حوزه وظایف و اختیارات وزارت کشور و هیئت‌دولت بوده و این دولت است که بحث تقسیمات کشوری را در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌دهد و نمایندگان مجلس فقط می‌توانند به لایحه دولت جواب آری یا نه بدهند، بنابراین صحبت کردن در خصوص الحاق آستارا به اردبیل در صلاحیت «نادر قاضی‌پور» نیست و ایشان در این خصوص محلی از اعراب ندارند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان شهرستان آستارا را به دلیل برخورداری از مرز خشکی، مرز دریایی و مرز ریلی یکی از قطب‌های اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: کسانی که بحث الحاق آستارا به اردبیل را مطرح کرده‌ و پیگیری می‌کنند به دنبال منافع سیاسی خود هستند.

وی محدوده جغرافیایی استان گیلان و شهرستان آستارا را تا ورودی تونل در محور آستارا-اردبیل دانست و تأکید کرد: دفاع از محدوده جغرافیایی شهرستان از وظایف نمایندگان مردم بوده و من به‌عنوان نماینده مردم این شهرستان در خانه ملت با قاطعیت تمام از هویت و محدوده جغرافیایی شهرستان آستارا دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads