کد خبر: 159407 - تاریخ: جمعه، 26 ژانویه 2018 - 09:26

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:

115 میلیون تومان برای تجهیز مرکز بهداشت بخش لشت نشا هزینه خواهد شد/ پول‌های موقوفه در اجرای نیت واقف هزینه می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: باید حقوق موقوفه پرداخت شود زیرا عدم پرداخت اشکال شرعی داشته و مسئولان باید به بخش موقوفه مراجعه کنند و حدود 115 میلیون تومان برای این مرکز هزینه خواهد شد و پولش را اوقاف خواهد داد.

به گزازش خوبان؛ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان، به همراه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت و مسئولین بخش لشت نشا از  مرکز بهداشت بخش لشت نشا بازدید کردند.

، حجت‌الاسلام ستار علیزاده شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت بخش لشت نشاء در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات بسیار زیادی داشت اظهار کرد: بعضی از این برکات هنوز بیان‌نشده و باعث ایجاد شبهه در ذهن نسل‌های جوان شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به برکت انقلاب، عزیزترین کشور در دنیای امروز است گفت: ایران اسلامی در حوزه‌ای مختلف حرف برای گفتن دارد و این از برکات اختصاصی انقلاب است.

 وی با تأکید بر اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای وقف است افزود: اگر انقلاب نمی‌شد معلوم نبود بر سر موقوفات چه می‌آمد و موقوفات دست چه کسانی بود و حتماً نامی از واقفین خیراندیش برده نمی‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی بماند گفت: در راستای تأکیدات دین باید به آن چیزی که واقف گفته عمل شود و اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در حوزه‌های مختلف در دستور کار ماست و هیچ‌گونه نباید کوتاه آمد.

 وی گفت: پول‌های موقوفه در اجرای نیت واقف هزینه می‌شود و مبالغ موقوفات لشت نشا در همین شهر هزینه شده و هیچ‌وقت خارج نمی‌شود و در حساب موقوف خانم فخرالدوله ریخته شده که طبق نیت اولویت‌بندی شده و بر اساس قانون انجام می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: باید حقوق موقوفه پرداخت شود زیرا عدم پرداخت اشکال شرعی داشته و مسئولان باید به بخش موقوفه مراجعه کنند و حدود 115 میلیون تومان برای این مرکز هزینه خواهد شد و پولش را اوقاف خواهد داد.

علی داوودی نیز در این مراسم با بیان اینکه مرکز بهداشت خدمات درمانی در حوزه پیشگیری فعالیت انجام می‌دهند اظهار کرد: دو هفته پیش یک تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان اوقاف امضا شد.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در طی 20 سال اخیر، اوقاف برای اولین بار بود که نقش خود را در حوزه سلامت بیشتر نشان داد افزود: به‌زودی طرح مهر تندرستی انجام می‌شود و استارت این کار برای اقدامات دیگر مانند زالو درمانی و زیرساخت‌های حوزه نظام سلامت زده شد.

 داوودی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی ارتقا حداقل تا خدمات زیر 6 ساعت بستری مرکز بهداشت درمان لشت نشاء را دارد گفت: برای تأسیسات زیرساختی، دستگاه‌های سرویس‌های بهداشتی و دستگاه‌هایی که در حوزه سلامت دخالت دارند مبلغ 115 میلیون تومان بین دفاتر فنی دانشگاه و سازمان اوقاف تخصیص داده شد.

 معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه سنت حسنه وقف مورد تائید آموزه‌های دینی و ائمه اطهار (ع) است اظهار کرد: این نوع اقدامات در ترویج این سنت حسنه کمک می‌کند تا در میان مرم هم د ترویج پیدا کند.

خبرنگار : رضا پور عسگری جورشری 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads