کد خبر: 159383 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 ژانویه 2018 - 23:52

خوبان خبر گزارش می دهد/

آمادگی ستاد بحران بخش های خمام ، خشکبیجار، لشت نشا برای مقابله با بحران احتمالی برف

روسای ستاد بحران بخش های خمام ، خشکبیجار، لشت نشا برای مقابله با بحران احتمالی برفح وادث سال های گذشته، برای مقابله با بحران ها آمادگی کامل دارد.

به گزارش خوبان؛ در پی اخطاریه اخیر سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما، وزش باد شدید و بارش برف و باران در جلگه، دامنه و ارتفاعات نواحی شمالی کشور از جمعه عصر  تا اوایل هفته آینده، جلسات ستاد مدیریت بحران در فرمانداری‌،شهرداری‌ های و بخشداری های استان تشکیل شد.

کمانگر مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌های مرکزی استان بیان کرد: بارش برف در ارتفاعات رودبار، رستم‌آباد، امام‌زاده هاشم، امام‌زاده ابراهیم شفت، ماسال، دیلمان، داماش و عمارلو قابل‌ملاحظه و حدود 100 تا 120 سانتیمتر است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی روز دوشنبه به‌تدریج گیلان را ترک خواهد کرد گفت: از غروب یک‌شنبه در نواحی غربی استان بارش‌ها قطع‌شده و سامانه بارشی روز دوشنبه به‌تدریج از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود.

50 دستگاه تجهیزات و ماشین آلات ویژه برف روبی در آماده باش کامل قرار دارند

غلامرضا علیجانی بخشدار لشت نشا با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای مقابله با بحران احتمالی برف در این  بخش آمادگی کامل دارند، تاکید کرد: همه مسئولان تلاش خود را می‌کنند تا با توجه به سرد شدن هوا و تداوم ریزش برف در روزهای آینده برای مردم لشت نشا مشکلی پیش نیاید.

بخشدار لشت نشا  از تجهیز سوخت نانوایی دوگانه سوز خبر داد و خاطرنشان کرد: تعدادی از نانوایی‌ها مجهز به موتور برق شدند تا در صورت بروز قطعی برق، مشکلی برای تهیه نان پیش نیاید.

به گفته 50 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه  سنگین و در سطح بحش حضور و آماده مقابله با بحران احتمالی برف می باشند.

وی گفت : دستگاه های اجرایی و خدمات رسان ضمن حفظ آمادگی در محل کار خود حضور یافته و از نقایص احتمالی حوزه مرتبط خود آگاهی یافته و در جهت رفع آن نواقص با تلاش و جدیت پیگیر موضوعات مربوطه باشند.

از مردم بومی و دهباران در راستای مدیریت بحران برف کمک خواهیم گرفت

 

سارنگ حسن پور بخشدار خشکبیجار با اشاره اینکه از مردم بومی و دهباران در راستای مدیریت بحران برف کمک خواهیم گرفت افزود : هماهنگی های لازم در خصوص بحران برف انجام شده است تا مشکلی خاصی در بخش به وجود نیاید.

وی اظهار کرد: مجموعه شهرداری خشکبیجار نیز تمهیدات لازم را در خصوص مقابل بحران برف پیش بینی کرده است.

سارنگ حسن پور گفت: چهار مسیر های اصلی خشکبیجار ، خمام به خشکبیجار ، خشکبیجار به لشت نشا ، خشکبیجار به امین آباد و خشکبیجار به کوچصفهان مسولانی تعیین شده است تا رفت و آمد مردم و خودرو به آساني و سهولت انجام شود و هيچ گونه خطري، مردم را تهديد نکند.

باز نگه‌داشتن شریان‌ها به منظور کمک به روستائیان حائز اهمیت است

 

علیرضا مسچیان بخشدار خمام  گفت: مهمترین موضوع در شهر و روستاها جلوگیری از انباشت و نشستن برف بر روی زمین است که باید از ابتدای بارش با حرکت دادن ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از نشست برف در مسیر جلوگیری گردد.

وی با اشاره به اینکه اعضا برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آمادگی کامل هستند ، تصریح کرد: ادارات و کلیه نیروها برای مدیریت بحران احتمالی پیش رو در آماده باش کامل قرار دارند و باید بر این موضوع توجه کنیم که مشارکت مردمی در عبور از بحران احتمالی بارش برف پیش رو بسیار موثر است.

 بخشدار خمام با تأکید بر باز نگه‌داشتن شریان‌های اصلی در هنگام بارش برف، خاطرنشان کرد: باز نگه‌داشتن شریان‌ها به منظور کمک به روستائیان حائز اهمیت است.

به گفته‌  وی، کلیه مرخصی ها لغو و تمام مدیران عضو ستاد بحران تلفن های همراه خود را بطور شبانه روز باز گذاشته و در بخش حضور مستمر داشته باشند تا بحران احتمالی را با همکاری و تعامل یکدیگر پشت سر گذاریم تا شهروندان خمامی در طی این مدت دچار هیچ آسیبی نشوند.

 

انتهای پیام/2697

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads