کد خبر: 154639 - تاریخ: چهارشنبه، 22 نوامبر 2017 - 08:40

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی خبرداد

“چک‌ها” الکترونیکی می‌شوند | کلیات طرح اصلاح قانون چک تصویب شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس از اضافه شدن چک‌های الکترونیکی به سامانه بانکی کشور خبر داد.

به گزارش خوبان، یحیی کمالی‌پور عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح جلسه صبح امروز(سه‌شنبه ۳۰ آبان) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه کلیات طرح اصلاح قانون چک به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون به بررسی جزئیات این طرح ورود کردند، گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون ۶ ماده از طرح مذکور را با اصلاحاتی تصویب کردند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در توضیح ماده ۱ طرح مذکور، تصریح کرد: با اصلاح و تصویب اعضا چک الکترونیکی به مجموعه چک‌هایی که در گذشته وجود داشت اضافه شد.

کمالی‌پور در توضیح چک الکترونیکی، گفت: به طور مثال شخص وارد سامانه شده یک برگ مانند برگ چک‌های کاغذی بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و شخص پس از وارد کردن مشخصات و مبلغ چک و امضای الکترنیکی چک را برای شخص مورد نظر ارسال می‌کند.

وی در توضیح ماده ۶ طرح اصلاح قانون چک، تصریح کرد: نمایندگان ۳ تبصره را در حوزه اعتبارسنجی، هویت‌بخشی و صدور چک به طور متمرکز به این ماده اضافه کردند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس، در توضیح این ماده، گفت: کسانی که چک در اختیارشان قرار می‌گیرد باید دارای شرایط لازم برای اخذ دسته چک را داشته باشند و هر شخصی فراخور اعتبار و آمار عملکردش در بانک‌ها به صورت متمرکز از سوی بانک مرکزی برایشان دسته چک صادر می‌شود.

انتهای پیام/213


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads