کد خبر: 154093 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 نوامبر 2017 - 12:08

فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد

ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ بازآفرینی دوران پشتیبانی دفاع قدس توسط بسیج مردمی گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: مردم گیلان بار دیگر از طریق بسیج مردمی با ارسال کمک به مناطق حادثه‌دیده غرب کشور، پشتیبانی دوران دفاع مقدس را بازآفرینی کردند.

به گزارش خوبان، سردار محمد عبدالله پور امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با ابراز تأسف از حادثه غم‌انگیز زلزله کرمانشاه و تسلیت به بازماندگان اظهار کرد: مردم گیلان متأثر از حادثه غم‌انگیز زلزله کرمانشاه با حضور در پایگاه‌های مقاومت اقدام به کمک‌رسانی به حادثه دیدگان غرب کشور کردند.

وی بابیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته با جمعیت هلال‌احمر گیلان کامیون‌های حمل اقلام ضروری در اختیار آنان قرار گرفت تصریح کرد: با توجه به ادامه کمک‌رسانی مردم همیشه درصحنه گیلان، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت اقلام ضروری ازجمله پتو، چادر، آب‌معدنی و غذای خشک را به آنان تحویل دهند تا با تجمیع اقلام مصرفی به غرب کشور اعزام شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان به اعزام نیروهای متخصص امدادی، نیروی انسانی و تجهیزات به مناطق حادثه‌دیده غرب کشور اشاره کرد و گفت: نخستین کامیون کمک‌رسانی مردم گیلان متشکل از اقلام ضروری امشب به سمت کرمانشاه اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اشتیاق مردم گیلان در کمک‌رسانی به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه و ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه غم‌انگیز بیان کرد: بسیج مردمی گیلان بار دیگر خاطرات کمک‌رسانی در دوران دفاع مقدس را زنده کرد.

عبدالله پور به زمین لرزه سال 1369 در رودبار و کشته شدن تعداد زیادی از گیلانیان اشاره کرد و گفت: مردم گیلان به واسطه تجربه تلخ زلزله رودبار، از عمق وجودشان با مردم حادثه‌دیده استان کرمانشاه همدردی کرده و علاوه بر کمک به آنها برای کاهش آلام بازماندگان برایشان از درگاه ایزد منان دعا می‌کنند.

به گزارش فارس، ‌زلزله‌ای به‌بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه و بخشهایی از غرب ایران و شمال عراق را لرزاند؛ شدت این زمین‌لرزه به‌حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد. این زمین‌لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه، زمین‌لرزه‌هایی به‌بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزاند و پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه ادامه دارد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads