کد خبر: 153502 - تاریخ: دوشنبه، 6 نوامبر 2017 - 17:12

روش‌های‌ مراقب از پوست، در سن ۲۰تا ۳۰سالگی

همیشه جوانان جامعه، به خصوص زنان، با بالا رفتن سن، تحت فشارهای انتظارات خودشان یا انتظارات آزاردهنده دیگران از سلامت پوست شان قرار می گیرند.

به گزارش خوبان، همیشه جوانان جامعه، به خصوص زنان، با بالا رفتن سن، تحت فشارهای انتظارات خودشان یا انتظارات آزاردهنده دیگران از سلامت پوست شان قرار می‌گیرند و برای رهایی از این فشارها، باید پوست شان را در بهترین حالت مطلقی که می‌توانند قرار دهند.
ممکن است فکر کنید که مجبور به نگران شدن و دغدغه داشتن در مورد این موضوع و انجام کارهایی برای مراقبت از پوستتان تا سن ۳۰ سالگی یا ۴۰ سالگی نخواهید بود؛ اما چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در سن بین ۲۰ تا ۳۰ انجام دهید که به شما اجازه مراقبت خوب از پوست تان و حفظ سلامت آن در بلند مدت را خواهد داد.
در اینجا نکاتی وجود دارد که متخصصانی که من با آن‌ها صحبت کردم گفته اند که لازم است آن‌ها را بدانید تا به بهترین نحو ممکن از پوستتان مراقبت کنید و پوستی سالم و درخشان در سن ۲۰-۳۰ و بعد از آن داشته باشید.
استفاده از کرم ضد آفتاب
مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای مراقب از پوست تان در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی انجام دهید
قطعا در حال حاضر می‌دانید که در زمان رفتن به ساحل، استخر، یا مسیرهای پیاده‌روی، باید کرم ضد آفتاب با کیفیت بالا استفاده کنید، اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای پوستتان انجام دهید، استفاده از کرم ضد آفتاب در زمانی است که می‌خواهید خارج از خانه باشید.
دکتر متیو الیاس، عضو هیئت مدیره پوست شناسی و دارای مجوز در این زمینه گفت: «دوست دارم تا به همه بیماران بگویم که دو نوع اصلی از ضد آفتاب وجود دارد: مسدود کننده‌های فیزیکی و شیمیایی و بیشتر ضد آفتاب‌ها از ترکیبی از این دو مسدود کننده استفاده می‌کنند و با توجه به میزان ترکیب این دو نوع ضد آفتاب، طیف وسیعی از انواع کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند ساخته شود، اما خود ترکیب زینک یا روی، طیف وسیعی از کرم‌های ضد آفتاب دارد، پس دوست دارم به خصوص برای صورت؛ ضد آفتاب‌های زینک دار را توصیه کنم.
بسیاری از مردم در این مورد شکایت می‌کنند که ضد آفتاب زینک دار سفید کننده پوست است، اما اکنون آن‌ها میکرونیزه یا شفاف شده اند، پس می‌توانید آن را به پوستتان بمالید و کسی متوجه زینک دار بودن آن‌ها نمی‌شود. پس طیف وسیعی از ضد آفتاب‌های UVA/UVB، با SPF بالاتر از ۳۰ وجود دارد، پس می‌توانید آن را مصرف کنید و آن را به صورت عادت، زمانی که بیرون و زیر نور آفتاب می‌روید به کار ببرید.»
اگر در منطقه خارج از شهر زندگی می‌کنید (یا از مناطق خارج از شهر برای مدت زمانی بازدید می‌کنید)، ممکن است بخواهید تا ضد آفتابی استفاده کنید که از شما در برابر آلاینده‌های زیست محیطی و مادون قرمز محافظت کند و همچنین تضمین کند که پوستتان را در برابر هر چیزی که می‌تواند به آن آسیب رساند محافظت کرده اید.
استفاده از عینک آفتابی
جنیفر مک الروی، متخصص معتبر زیبایی گفت: «عینک آفتابی، وسیله‌ای است که وقتی کل روز بیرون هستید فقط به عنوان یک وسیله زیبا کننده به حساب نمی‌آید و کار آن ظریف‌تر است.» من زدن عینک آفتابی با لبه‌های پهن‌تر را برای حفاظت از منطقه چشمتان در برابر همه زوایای خورشید توصیه می‌کنم.»
مطمئن شوید که یک عینکی را انتخاب کرده اید که از چشمان شما حفاظت می‌کند، زیرا که بینایی شما می‌تواند توسط آفتاب آسیب ببیند و همچنین عینک آفتابی، پوست ظریف را بدون آلودگی نگه داشته و بتوانید به طور شفاف بیرون را ببینید.
درمان آکنه (و دست نزدن به آن)
دستکاری لکه‌های پوستی می‌تواند کاری وسوسه انگیز باشد، اما همانطور که الیاس به ما می‌گوید، بهتر است که اقدام به درمان آن کنید به جای اینکه آن را دستکاری کنید. الیاس گفت: «درمان آکنه اهمیت زیادی دارد. زیرا شما اسکار یا جای زخم یا آکنه را نمی‌خواهید.» درمان جای زخم یا آکنه از درمان خود آکنه مشکل‌تر است. درمان زمانی راحت‌تر است که اسکار وجود ندارد، پس می‌خواهید تا شروع به پاک کردن زودتر آکنه تان کنید، منتظر نمایید تا زمانی که ضایعات کیستیک ایجاد شود و مجبور به برداشتن و دستکاری آن شوید. به آسیب‌های پوستی دست نزنید، دختران دوست دارند که آن‌ها را دستکاری کنند، اما این کار را نکنید.»
الیاس گفت که بهترین محصول دفاعی در برابر آکنه، مصرف یک داروی شبه رتینوئید به نام دیفرین است که اخیرا برای شفاف سازی پوست تایید شده است که چند ماه طول می‌کشد تا آکنه را درمان کند؛ و اگر نمی‌توانید آکنه خود را با پاک کننده‌ها و داروهای بدون نسخه از بین ببرید، به متخصص پوست مراجعه کنید تا داروی قوی تری به شما تجویز کند.
بیش از حد آرایش نکنید
آرایش بیش از حد می‌تواند تاثیر بدی روی پوست شما ایجاد کند. مک الروی به من گفت که زنان در سن ۲۰-۳۰ سالگی احتمالا نیازی به آرایش بیش از حد ندارند. ساده بودن می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر کند زمانی که صبح از خانه بیرون می‌روید.
مک الروی گفت: «در سن ۲۰-۳۰ سالگی، آرایش صورت سبک و ملایمی داشته باشید: کرم‌های BB (موم‌های زیبا) و کانسیلرهای سبک (پوشش دهنده‌های سبک) برای پوشش دهی لکه‌ها و ناهماهنگی‌های رنگی پوستی می‌تواند به کار رود. برای مواقع خاص، می‌توانید قطعا کمی بیشتر آرایش کنید، اما مجبور نیستید که در زمان رفتن به محل کار یا برای چند دقیقه قدم زدن در بیرون منزل، آرایش سنگین داشته باشید. پوست شما به خاطر استراحتی که به آن می‌دهید از شما سپاسگذار خواهد بود.
سالی یکبار، سلامت پوست خود را چک کنید
مانند ویزیت سالانه که باید با پزشک مراقبت‌های اولیه تان و با متخصص زنان داشته باشید، همین قضیه نیز برای متخص پوست تان برای چک آپ پوست تان وجود دارد و این موضوع اهمیت دارد.
الیاس به من گفت: «برای دختران جوان ۲۰-۳۰ سال، واجب و ضروری است که به متخصص پوست شان مراجعه کنند و پوست خود را کنترل کنند. زیرا ملانوما، به سرعت در این گروه سنی افزایش می‌یابد- زنان جوان دارای سن ۱۸ تا ۳۰ سال، باید این چک آپ را انجام دهند.» و ملانوما، مرگبارترین شکل سرطان پوست است که در صورت تشخیص زود هنگام به آن، قابل درمان است. پس مهم است که این دسته از افراد به دقت مورد معاینه قرار گیرند و سالی یک بار برای معاینات پوستی شان مراجعه کنند.» این ضرب المثل معروف که “بی خبری خوش خبری است” در اینجا به کار نمی‌رود. بهتر است که هر عامل مشکل زا زودتر کشف شود.
همه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید
احتمالا این گفته را قبلا شنیده اید، اما به دلیل اهمیت آن، تکرار می‌شود زیرا بسیار اهمیت دارد. همیشه (با صرف نظر از اینکه چقدر خسته هستید) همه آرایش‌های صورتتان را قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید. برخی از خانم ها، زمانی که نوبت پاک کردن آرایش چشم قبل از خواب می‌رسد تنبلی می‌کنند و خود را کنار می‌کشند، اما انجام این کار بسیار مهم است.
طبق گفته مک الروی، انتخاب تمیز کننده و پاک کننده مناسب و درست برای نوع پوستتان اهمیت دارد. برای پوست‌های معمولی تا خشک، به دنبال پاک کننده‌های کف کننده و پاک کننده‌های کرمی باشید. ژل‌های پاک کننده به پوست‌های ترکیبی/چرب می‌چسبند، یعنی باعث ایجاد حالت چسبندگی می‌شوند. در طول ماه‌های گرم‌تر و برای پوست‌های ترکیبی خشک، مصرف پاک کننده‌های کف کننده نیز مناسب است.» این گفته مک الروی است: «محلول آب پاک کننده میسلار، اکنون خیلی مد و متداول شده است و می‌تواند آرایش چشم و صورت شامل مواد ضد آب (آرایش ماندگار) را پاک کند.»
آب کافی بنوشید
نوشیدن آب نیز برای سلامت کلی بدنتان مهم است و می‌تواند باعث تفاوت قابل توجه در قیافه، حس، و سلامت پوستتان نیز شود. مک الروی گفت: «پوست خود را هیدراته یا آبدار نگه دارید – آب کافی بنوشید -، اما این کار فقط با آب صورت نگیرد، با محصولاتی که حاوی ترکیبات آبرسان است که هیدراسیون یا آبرسانی را افزایش می‌دهند. رطوبت رسان‌ها باعث کاهش اتلاف رطوبت می‌شوند – این مواد مانند اسید هیلارونیک؛ سدیم pca، و گلیسیرین می‌باشد.» انتخاب محصولی که می‌تواند هم به پوستتان آبرسانی کند یا آبزدایی را کاهش دهد، باعث تقویت میزان رطوبت پوست تان خواهد شد، به شما کمک می‌کند تا پر انرژی و تازه‌تر دیده شوید.
قبل از شستن صورت تان، دست هایتان را بشویید
سوزان سیمینلی یکی از متخصصان چهره افراد مشهور گفت: «فکر می‌کنم که شستن دست تان قبل از شستن صورت تان مهم باشد.» او توضیح داد که اگر از تمیز شدن کامل دست ها، قبل از شستن صورت مطمئن نشوید، هر باکتری یا چیز دیگر روی دستتان، به کل صورت تان مالیده می‌شود که می‌تواند باعث پخش آن در صورت تان شود؛ و این خلاف چیزی است که شما می‌خواهید. اگر از حوله استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تمیز است و به طور منظم آن را عوض کنید.
مراقب برنزه کننده‌ها باشید
برنزه کننده‌ها ارزش ریسک کردن ندارند. سرطان پوست یکی از این خطرات است که عیب بزرگ استفاده از برنزه کننده‌ها است، اما فراتر از آن، این است که این‌ها می‌تواند باعث آسیب رسانی به پوستتان شود یا منجر به ایجاد علایم قابل مشاهده پیری زودرس شود.
مک الروی گفت: «برنزه کردن با آفتاب (رنگ کننده سفارشی)، و نایستادن زیر اسپری، یک راه جایگزین برای برنزه شدن است و هنر واقعی برای رسیدن به پوست برنزه تدریجی کامل وجود دارد.» اگر فکر می‌کنید که پوستتان کمی نیاز به برنزه شدن دارد، کمترین گزینه خطرناکی که در اختیار دارید را انتخاب کنید. در غیر این صورت، انجام این کار ارزشی ندارد.
صبح و شب صورت تان را بشویید
شاید فکر کنید که فقط شستن صورت تان در شب مهم باشد، بعد از این که آرایشی که در روز داشتید را پاک کردید؛ اما شستن صورت تان در صبح هم مهم است. سیمینلی به من گفت: «بدن در طول شب نفس می‌کشد و با تنفس، باکتری و آلودگی‌های دیگر وارد سطح پوست تان می‌شود.» توصیه می‌کنم که از شیر پاک کن استفاده کنید آن را روی پوستتان و اطراف محدوده چشم تان ماساژ دهید سپس با حوله مرطوب گرم پاک کنید.
خوب با آب سرد بشویید. از یک مرطوب کننده طبیعی مانند گیاه یا عصاره نارون کوهی بعد از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که کل پوستتان تمیز شده است. سپس از مرطوب کننده پوست به خصوص اطراف چشم، دهان و گردن استفاده کنید.» هر مرحله مهم است پس اگر پوستی بی عیب و نقص می‌خواهید این کارها را انجام دهید!
برای خرید کرم دور چشم هزینه کنید
قطعا کرم دور چشم چیزی نیست که فقط افراد مسن باید استفاده کنند. به جای اینکه بعد از ظاهر شدن عیب و نقص در اطراف چشمتان تلاش کنید تا به این مشکلات رسیدگی کنید راه درست جلوگیری از ایجاد عیب‌های پوستی، شروع زودهنگام مصرف کرم دور چشم است. همانند محصولات پوستی دیگر، ممکن است نیازمند یافتن گزینه مناسبی برای نوع پوستتان باشید. مثلا اگر پوست تان مستعد ایجاد لکه است، احتمالا به استفاده از کرم‌های دور چشم مختلف و متفاوت از کرم دوستان تان که مستعد لکه پوستی زیاد نیستند، نیاز دارید.
مک الروی گفت: «بهترین محل مصرف کرم دور چشم، استفاده از آن نزدیک یا روی استخوان دور سر است. برای مالیدن کرم دور چشم، از بخش خارجی‌تر چشم تان شروع کنید و به سمت داخلی چشم حرکت کنید. این کرم را هر شب روی استخوان پلک/ ابرو بزنید.»
برس آرایشی خود و هر وسیله برقی که در سرتاسر روز با آن تماس دارید را تمیز کنید و قبل از اینکه از دستان یا حوله خود برای شستن صورتتان استفاده کنید مهم است مطمئن شوید که تمیز هستند، زیرا هر چیز که در ارتباط با پوست تان است به روی پوست تان مالیده خواهد شد، پس تمیز کردن برس آرایشی تان، تلفن همراه و هر چیز دیگری که در طول روز با شما تماس دارد مهم است.
سیمینلی گفت: «تلفن همراه تان را هر روز تمیز کنید تا باکتری و موارد دیگر را از سطح آن از بین ببرید.
صفحه کلید کامپیوتر و آی پدتان را هم تمیز کنید زیرا میکروب‌ها تکثیر پیدا می‌کنند و بعد از اینکه صورت تان را با دستان کثیف لمس کردید باعث انتشار کثیفی می‌شوند.» برس آرایش تان را نیز هر چند وقت یکبار تمیز کنید. میکروب‌های زیادی در برس تان به دام می‌افتند. من از شامپوی ملایمی برای تمیز کردن برس ام استفاده می‌کنم. من این کار را حداقل یکبار در هفته انجام می‌دهم.» مطمئن شوید که زمانی را صرف تمیز کردن برس آرایش تان و مرتب و تمیز کردن وسایل برقی تان کرده اید.
خوب خوابیدن
خواب کافی نه تنها برای سلامتی کلی تان مهم است بلکه برای سلامت پوست تان مهم است. اما اگر مراقبت از پوست تان در اولویت اول قرار دارد؛ قطعا باید خواب کافی داشته باشید. طبق گفته مک الروی، «بازسازی سلول پوست، بین ساعت ۱۱ شب و ۴ صبح بیشتر فعال است. پس حتما خواب کافی داشته باشید.» هشت ساعت کامل را بخوابید تا حس پر انرژی، شاد و سالم داشته باشید. این موضوع ارزشمند است – و به زیبایی پوست شما کمک می‌کند.
ترکیبات به کار رفته در مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست را بخوانید
ترکیبات به کار رفته در محصولاتی که برای پوستتان استفاده می‌کنید، چه محصولات مراقبت پوستی مانند کرم دور چشم یا مرطوب کننده‌ها یا محصولات آرایشی باشد، می‌تواند تاثیر به سزایی نیز -مثبت یا منفی – داشته باشد – و خواندن ترکیبات تشکیل دهنده محصولات آرایشی را به عنوان یک عادت برای مراقبت از پوستتان انجام دهید.
آنجلا کالیا، یکی از متخصصین زیبایی شخصیت‌های مشهور گفت: «خواندن ترکیبات اولیه مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوستی را بیاموزید. بیشتر چیزهایی که برای پوستتان مصرف می‌کنید وارد جریان خونتان می‌شود. اگر نمی‌توانید آن‌ها را تلفظ کنید، نشان می‌دهد که برای پوست تان خوب نیستند. در مورد آن‌ها مجدد جستجو کنید و ترکیبات آن را در گوگل جستجو کنید. بدانید که ترکیبات و مواد به کار رفته در محصولات مراقبت از پوست همانند ترکیبات مواد غذایی هستند که می‌خورید و دانستن آن‌ها اهمیت دارد.»
ترک سیگار
سیگار یکی از نبایدها است اگر می‌خواهید که از پوستتان در ۲۰-۳۰ سالگی مراقبت کنید. سیمینلی گفت: «هیچگاه سیگار نکشید. افراد مشهور زیادی با من این موضوع را درمیان گذاشته اند که از سیگار کشیدن پشیمان شده اند زیرا واضح است که چه بلایی بر سر پوستشان آورده است.» زمانی که جوان هستیم فکر می‌کنیم که همیشه جوان می‌مانیم. اما اینگونه نیست. زیبایی به دست آوردنی است.
البته سیگار کشیدن برای سلامت کلی بدنتان هم خوب نیست. طبق تحقیق مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، سیگار کشیدن می‌تواند باعث سرطان‌هایی مانند سرطان ریه، بیماری‌های تنفسی مانند آمفیزم یا هواگرفتگی، بیماری مزمن انسداد ریه و بیماری قبلی عروقی و کرونری قلب شود.
غذاهای مغذی و خوب بخورید
همانطور که روشن است، خوردن غذاهای سالم، غاهای کامل، یا غذاهای به اصطلاح “پاک” می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت و ظاهر پوستتان، نه فقط سلامت بدنتان داشته باشد. کالیا گفت: «رژیم خوب و پاکی داشته باشید. شما همان چیزی هستید که می‌خورید.» در غیر این صورت خود را وادار کنید که از پوست خود مراقبت خوبی داشته باشید، و غذاهای غیر مغذی نخورید. مصرف غذاهای آّبکی و آبرسان به بدن، یک رژیم برد-برد است و باعث سالم نگه داشتن شما می‌شود و بر میزان آبرسانی به بدن شما هم تاثیر می‌گذارد.
ورزش کافی انجام دهید
ممکن است ندانید که ورزش می‌تواند به مراقبت از پوستتان کمک کند یا راهی برای مراقبت از پوستتان باشد. سیمینلی گفت: «ورزش مهم است. ورزش به اکسیژن رسانی خونتان کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوستتان بسیار شگفت انگیز دیده شود.» در کل، این مورد، چیزی است که همه افراد به دنبال آن هستند: پوست سالم و درخشان. در طول استراحت ناهارتان کمی به اطراف پیاده روی کنید – قدم زدن، راه سریع و راحت مراقبت از پوستتان و سلامت قلب و ریه هایتان می‌باشد.
لبخند بزنید
در حالی که ممکن است فکر کنید که لبخند زدن باعث پدیدار شدن زودرس خط خنده پیری (در برخی از افراد) می‌شود، اما کالیا شما را به لبخند زدن تشویق می‌کند. کالیا گفت: «شما جوان هستید و چهره شاد، یک چهره پر جنب و جوش است، مهم نیست که چه سنی دارید.» هر کس با لبخند، بهتر و جذاب‌تر می‌شود! و این گفته را فراموش نکنید.
هیچ گاه برای شروع مراقبت از پوستتان دیر نیست
راه‌هایی که با آن از پوستتان در سن ۲۰-۳۰ مراقبت می‌کنید می‌تواند پوست تان را برای سال‌های بعد سالم – و شاد – نگه دارد. مراقبت پیشگیرانه مانند حفاظت در برابر نور خورشید؛ غذای سالم خوردن؛ ورزش، استفاده از مرطوب کننده و درمان هر نوع آکنه، راحت‌تر از تلاش برای از بین بردن یا رسیدگی به هر مشکل به وجود آمده در زندگی بعد از به وجود آمدن آن است. از سلامت پوستتان مانند سلامت اعضای دیگر بدنتان مراقبت کنید. – می‌توانید هر روز بهترین حس و قیافه و ظاهر را داشته باشید.
انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads