کد خبر: 151696 - تاریخ: یکشنبه، 15 اکتبر 2017 - 22:30

مدیر کل بهزیستی گیلان:

گیلان حدود 4 هزار نفر نابینا و کم بینا دارد

محمدرضا پارسی مدیر کل بهزیستی گیلان امروز در همایش روز جهانی عصای سفید با اشاره به اینکه حدود 4 هزار نفر نابینا و کم بینا در گیلان وجود دارد

به گزارش خوبان، محمدرضا پارسی مدیر کل بهزیستی گیلان امروز در همایش روز جهانی عصای سفید با اشاره به اینکه حدود 4 هزار نفر نابینا و کم بینا در گیلان وجود دارد گفت :در اجرای طرح پیشگیری از نابینایی بیماران تحلیل رفتگی چشم و بیماران دارای مشکلات ارثی نابینایی و کم بینایی ارثی ثبت می شوند تا با انجام آزمایشات و درمان آنها پیش از حاد شدن مشکلات بینایی از نابینا شدن آنها جلو گیری شود.

محمد رضا پارسی افزود: این طرح با همکاری مرکز تحقیقات چشم دانشگاه شهید بهشتی تهران ، مرکز تحقیقات چشم دانشگاه گیلان و سازمان بهزیستی گیلان قرار است راه اندازی شود و امید است که بتوانیم گامی بزرگ در کاهش مشکلات افراد نابینا برداریم.

پارسی گفت : بیش از 70 نفر از نابینایان گیلان در مقاطع کارشناسی تا دکترا در حال تحصیل هستند و نباید توانایی های آنها را نادیده گرفت.

مدیرکل بهزیستی گیلان ضمن قدردانی از فعالیت مستمر و مطلوب انجمن های نابینایان بر گسترش همکاری دستگاه ها و نهاد های مختلف نیز تاکید کرد

محمدرضا پارسی از تدوین برنامه ها و راهکارهای مناسب در جهت حمایت هرچه بیشتر از جامعه هدف خبر داد و اظهار داشت:ازدواج، اشتغال، مسکن، توانبخشی و مناسب سازی اماکن از جمله برنامه های پیش روی بهزیستی برای نابینایان است.

انتهای پیام/14622


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads