کد خبر: 151693 - تاریخ: یکشنبه، 15 اکتبر 2017 - 17:18

کباب خور ها بخوانید!

اگر عاشق گوشت و مرغ سرخ‌کرده، بریان یا کبابی هستید این مقاله را بخوانید تا ببینید که گوشتی که در دمای بالا پخته می‌شود یا روی شعله‌ی باز آن را میپزند چقدر در بروز خطر سرطان کلیه تأثیر دارد.

به گزارش خوبان، اگر عاشق گوشت و مرغ سرخ‌کرده، بریان یا کبابی هستید این مقاله را بخوانید تا ببینید که گوشتی که در دمای بالا پخته می‌شود یا روی شعله‌ی باز آن را میپزند چقدر در بروز خطر سرطان کلیه تأثیر دارد. این خطر در افرادی بیشتر است که تنوع ژنتیکی داشته و نسبت به تأثیرات مضر مواد شیمیایی که مسبب سرطان هستند آسیب‌پذیرند؛ این مواد زمانی تولید می‌شود که مرغ در دمای بالا پخته شده یا روی شعله‌ی باز آن را کبابی کنند. رژیم غذایی سرشار از گوشت می‌تواند باعث افزایش خطر پیشرفت سرطان کلیه از طریق مکانیسم‌های مرتبط با ترکیبات مخصوص پخت و پز باشد. برای رسیدن به این نتایج، یک تیم تحقیقاتی میزان مصرف مواد غذایی و عوامل خطرزای ژنتیکی را در ۶۵۹ بیماری که به تازگی فهمیده بودند کارسینوم سلول کلیوی یا RCC دارد مورد بررسی قرار دادند و با ۶۹۹ فرد سالم و تحت کنترل در گروهی دیگر آنها را مقایسه کردند. RCC شایع‌ترین نوع سرطان کلیه در بزرگسالان است.

محققان دریافتند بیمارانی که سرطان کلیه دارند در مقایسه با افرادی که سرطان نداشتند گوشت سفید و قرمز بیشتری مصرف می‌کردند. از طرفی بیمارانی که سرطان داشتند مواد شیمیایی که مسبب سرطان بوده هم بیشتر مصرف می‌کردند؛ همانطور که می‌دانید این مواد زمانی بیشتر تولید می‌شود که مرغ یا گوشت را سرخ یا برشته و کبابی می‌کنید.

محققان در انتها به این نتیجه رسیدند که عوامل مرتبط با نوع زندگی افراد در غرب – مانند رژیم غذایی سرشار از گوشت، غذاهای فرآوری‌شده و نشاسته – نقش زیادی در این روند ایفا می‌کند. کاهش مصرف گوشت، خصوصا وقتی در دمای بالا یا روی شعله‌ی باز پخته می‌شود، می‌تواند اقدامی مهم در جهت کاهش خطر پیشرفت بیماری RCC باشد.

انتهای پیام/4588


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads