کد خبر: 149858 - تاریخ: جمعه، 22 سپتامبر 2017 - 16:22

امام‌جمعه موقت رشت:

بانکداری اسلامی در کشور فقط شعار است

خطیب جمعه رشت از ربوی بودن بانک‌ها در جامعه اسلامی گلایه کرد و افزود: در کشور از بانکداری اسلامی سخن می‌گویند که فقط شعار است، دریافت این‌همه دیرکرد، نتیجه بانکداری اسلامی است؟

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ماه محرم و قیام امام حسین (ع) با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است، پس عاشقان حسینی به تأسی از اربابشان باید دعوت‌کننده به نیکی و بازدارنده از بدی باشند.

وی بابیان اینکه اهل ایمان برای امربه‌معروف و نهی از منکر راست‌قامت است، به حدیث امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: مؤمنان همچون پاره‌های آهن سرسخت بوده و اگر تکه‌تکه شوند به باورهایشان پایبند خواهند بود.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه انسان حریف نفس خویش نیست گفت: برای تقوا باید تلاش کرد زیرا صرفاً خواندن نماز و دعا ما را از بدی‌ها بیمه نخواهد کرد.

صدیق عربانی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: علاوه بر حماسه‌آفرینی فرزندان ایران اسلامی، صبر و استقامت زمینه‌ساز موفقیت و پایداری جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه خانواده شهدا بارها به امام خمینی (ره) ثابت کرده‌اند که درراه حفظ تمامیت ارضی استقامت پیشه می‌کنند، گفت: پرچم اسلام ناب محمدی در تاریخ پرفرازونشیب آن با مجاهدت‌های فراوان به دست حماسه‌آفرینان ایران اسلامی رسیده است و ان‌شاءالله توسط آنان به دست ولی‌عصر (عج) خواهد رسید.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آغاز ماه عزاداری سید و سالار شهیدان خطاب به ذاکرین اهل‌بیت (ع) بیان کرد: شمارا به خدا آبروی امام حسین (ع) را حفظ کنید. حرمت اباعبدالله و خاندان مطهرش اجل برخی خوانش های بی‌محتواست.

وی بابیان اینکه مردم تیزبین هستند، خطاب به هیئات و تکایا بیان کرد: شمارا به خدا حرمت مردم را حفظ کنید مردم و بیماران را در ساعات نیمه‌شب نرنجانید و درحرکت دسته‌ها به‌خصوص در شب سروصدا نکنید چراکه امام حسین (ع) به چنین رفتارهایی رضایت نمی‌دهد.

خطیب جمعه رشت به حضور محمدعلی نجفی در کسوت مدیریتی در استان البرز اشاره کرد و افزود: در دوره مسئولیت استانداری او، شاهد زحمات فراوانی بودیم لذا برای موفقیتشان آرزوی توفیق داریم.

وی بابیان اینکه ما دوست داشتیم مدیران بومی سکان‌دار مدیریت استانی، باشند تأکید کرد: ما با دولت محترم دعوایی نداشته و تسلیم تصمیمات آن‌ها خواهیم بود و امیدواریم هر فردی که عهده‌دار این مسئولیت در گیلان شد در خدمت جمهوری اسلامی و استان گیلان باشد.

وی به بازگشایی مدارس، حوزه علمیه و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هوش ایرانی‌ها در دنیا زبانزد است لذا برای جلوگیری از تخصص ایرانی‌ها در کشور با وعده‌هایی وسوسه‌انگیز آن‌ها را از کشور خارج می‌کنند که امیدواریم باتربیت هرچه بیشتر دانش‌آموختگان متخصص، شاهد پیشرفت بیشتر ایران اسلامی باشیم.

صدیق عربانی ۳۱ شهریور را سند مظلومیت ایران عزیز عنوان کرد و افزود: ایران باوجود مبارزه با تمام دنیا و با از دست دادن بیش از ۲۴۰ هزار شهید، یک وجب از خاک کشور را به بیگانه نداد که نشان از عنایت خداوند بر رزمندگان اسلام است.

وی بابیان اینکه در این جنگ از ۱۷ کشور دنیا اسیر گرفته و رفتار انسان با آن‌ها داشتیم گفت: اسرای ایرانی در زندان‌های عراق، شکنجه‌های زیادی را تحمل کرده که باید آن‌ها را چشم‌وچراغ مردم عنوان کرد.

خطیب جمعه رشت از ربوی بودن بانک‌ها در جامعه اسلامی گلایه کرد و افزود: در کشور از بانکداری اسلامی سخن می‌گویند که فقط شعار است، دریافت این‌همه دیرکرد، نتیجه بانکداری اسلامی است؟

وی با تأکید به این‌که دریافت این دیرکردها مردم را بیچاره کرده است گفت: چه کسی جواب خون شهدا را در این ظلم خواهد داد؟

صدیق عربانی به تأکیدات رهبری معظم نظام مبنی بر فرزند آوری اشاره و اظهار کرد: آینده کشور نیاز به نیروی انسانی بیشتر دارد، لذا از مجلس محترم درخواست می‌کنم تا با قرار دادن تشویقاتی، مردم را به فرزند آوری بیشتر رهنمون سازند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به نسل‌کشی در میانمار گفت چگونه است که جایزه صلح نوبل را به خانمی می‌دهند که این‌همه ظلم در کشورش اتفاق می‌افتد؟

صدیق عربانی با اشاره به توهین‌های ترامپ به مردم ایران در سازمان ملل متحد به سخنان رهبری معظم نظام که فرمودند:” این توهین‌ها از سر ضعف است قدرت” تصریح کرد آن‌ها می‌خواهند از مراکز نظامی ما و قدرت تجهیزات نظامی ایران سر دربیاورند، اما باید گفت آن‌ها باید بمیرند تا این آرزو را به گور ببرند

امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه من به مردم آمریکا به خاطر داشتن چنین رئیس‌جمهوری تسلیت می‌گویم، گفت: این ملت تحت شعار هیهات منا الذله رشد کرده است و دنیا مردم ما را با صبوری مقاومت و مجاهدت می‌شناسند.

صدیق عربانی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در مراسم اربعین شهید مدافع حرم شهید حسین پور گفت: همان‌طور که فرمانده سپاه قدس سپاه وعده نابودی داعش را داده است ان شاء الله به‌زودی شاهد نابودی کامل آن‌ها خواهیم بود.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads