کد خبر: 148217 - تاریخ: چهارشنبه، 6 سپتامبر 2017 - 08:48

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان:

توسعه دانش امدادی در جمعیت هلال احمر استان گیلان پیگیری می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه دوره آموزشی پیش بیمارستانی برای امدادگران جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد گفت: توسعه دانش امدادی در جمعیت هلال احمر استان گیلان به‌طور مداوم پیگیری می‌شود.

به گزارش خوبان، مهدی ولی‌پور در برنامه آموزشی دوره پیش بیمارستانی امدادگران هلال احمر در رشت، اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر در وقوع سوانح و حوادث نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران هلال احمر با حضور به‌موقع در سوانح با ارائه خدمات کمک حائز اهمیتی به آسیب دیدگان می‌کنند گفت: امدادگران هلال احمر در تمامی شرایط همواره نیازمند توسعه دانش امدادی به روز هستند.

ولی‌پور افزود: امدادگران همواره باید از دانش امدادی به روز برخوردار بوده تا در زمان وقوع حوادث در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را ارائه کنند و توسعه دانش امدادی در جمعیت هلال احمر استان گیلان به‌طور مداوم پیگیری می‌شود.

وی برگزاری و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی را یکی از اهداف اصلی و اولویت اقدامات جمعیت هلال احمر استان گیلان خواند و گفت: جمعیت هلال احمر به‌طور کامل یک نهاد مردمی است و با بسترسازی و جذب عموم مردم تلاش می‌کند تا دانش امدادی را در بین اقشار مختلف جامعه گسترش دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: این نهاد مردمی تلاش می‌کند تا با تربیت جوانان و نوجوانان به‌عنوان نجاتگر و امدادگر، خسارات ناشی از حوادث و سوانح را کاهش دهد.

ولی‌پور اظهار داشت: به‌منظور رسیدن به این اهداف، دوره پیش بیمارستانی امدادگران هلال احمر با هدف توانمندسازی امدادگران با حضور 35 امدادگر شهرستان‌های صومعه سرا، شفت و فومن در رشت برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه دوره مذکور پیش نیاز تمامی دوره‌های تخصصی امداد و نجات در جمعیت هلال احمر است گفت: ردیابی مصدوم، سی پی آر، فوریت‌های پزشکی از قبیل صرع، سکته مغزی و قلبی، دیابت، مسمومیت، شکستگی و سوختگی از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/12


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads