کد خبر: 146925 - تاریخ: دوشنبه، 21 آگوست 2017 - 16:51

نماهای ساختمانی برتر، از دید طراحان

در طراحی نمای ساختمان مسکونی سبک های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد از سبک های مدرن و کلاسیک گرفته تا سبک های دیکانستراکشن و فولدینگ و …. در این بخش قصد معرفی سبک خاصی از طراحی نمای ساختمان را نداریم. بلکه قصد داریم شما را با ده نمای زیبای مسکونی از دید طراحان خانه طرح آشنا کنیم.

به گزارش خوبان، در طراحی نمای ساختمان مسکونی سبک های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد از سبک های مدرن و کلاسیک گرفته تا سبک های دیکانستراکشن و فولدینگ و … . در این بخش قصد معرفی سبک خاصی از طراحی نمای ساختمان را نداریم . بلکه قصد داریم شما را با ده نمای زیبای مسکونی از دید طراحان خانه طرح آشنا کنیم. اینکه چه ملاک هایی موجب خارق العاده بودن این ۱۰ نما گشته را در بخش های پیشِ روی خواهیم گفت . نکته ای که در انتخاب ۱۰ نمای ساختمان مسکونی برتر مورد توجه ما بود ، استفاده حداکثری از نماهای طراحی شده در داخل کشورمان ایران بود .

۱- با یک خانه ویلایی کلاسیک (نمای رومی) شروع می کنیم . استفاده از ۴ ستون ضخیم ( سرستون ها به سبک کرنتی یا قرونتی ) در بخش ایوان به استوار بودن و حس امنیت بیشتر این بنا افزوده است . برای ورود به ایوان مرکزی (ایوان اصلی) ایده ای خلاقانه و در عین حال شکوهمندانه استفاده شده است . ۲ راه پله مارپیچ که بعد از پیمودن ۷ پله به آنها می رسیم. این ایده موجب ایجاد یک ورودی باشکوه گردیده است . نکته ای که به جذابیت هرچه بیشتر این کاخ افزوده است استفاده از یک استخر در نمای ورودی ویلا و همچنین بهره گیری از یک پوشش گیاهی متنوع با رنگ شناسی بی نظیر است . لازم به ذکر است طراحی این ویلا بر روی یک شیب تند قرار گرفته است .

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۲- در تصویر بالا نیز طراحی نزدیک به نمای شماره یک انجام شده است . طراحی یک ایوان با شکوه با ۸ ستون ( به سبک کرونتی ) و گیاهانی که ورودی این ایوان را احاطه کرده اند . استفاده از یک لوستر بسیار بزرگ علاوه بر زیبایی ، قلب نمای ساختمان (ایوان شمالی) را در هنگام شب روشن می کند .

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۳- در طراحی نمای ساختمان مسکونی بالا از سبک پرطرفدار رومی استفاده شده است .نمای بیرونی ساختمان با سنگ تراورتن یک دست کِرم طراحی شده است . این عامل باعث شده حس امنیت بیشتر را به کاربر منطقل شود . هرچند که ای کاش در طراحی نما از گل ها و گیاهان به شکل ملموس تری استفاده می شد .

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۴- به نظر می رسد که در طراحی نمای ساختمان بالا از  سبک مینیمالیسم استفاده شده است . در طراحی نمای این آپارتمان استفاده از فرم های حجمی به شکل قابل ملموسی بهره گرفته شده و از سویی دیگر از هنر تزئینات در بخش پوسته نما استفاده نشده است . نکته ای که باعث شد این ساختمان به عنوان یکی از برترین نماها قرار گیرد بحث خاص بودن و استفاده از فرم های حجمی جالب توجه و به دور از نماهای روتین بازاری است.

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۵- در طراحی این نمای کلاسیک ، طراح به جای استفاده از یک فرم تیز و برنده از یک فرم منحنی و دعوت کننده استفاده کرده است . با این که موقعیت زمین در این تصویر چندان جالب به نظر نمی رسد ، اما طراح با ایجاد یک نمای خاص و متفاوت و در عین حال باشکوه ، این مورد را (موقعیت زمین) از دید ها پنهان کرده است و هنر طراحی خود را به رخ رقبا کشیده است .

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۶- انتخاب بهترین نمای ساختمان از میان میلیون ها تصویر و عکس کاری بسیار مشکل است و دلیل آن هم دلیلی جز تفاوت سلیقه ها نیست . اما تصویر بالا به اعتقاد بسیاری ، یکی از زیباترین نماهای طراحی شده در زمینه طراحی نمای ساختمان مسکونی محسوب می گردد ! نظر شما در این خصوص چیست ؟

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۷- در نمای بعدی از چوب نما ( ترمووود ) در کنار سنگ استفاده شده است .سبک مورد استفاده از نو نئوکلاسیک است و نتیجه حاصل از تلفیق این دو مصالح (سنگ و چوب) ، رضایت بخش و قابل قبول است .

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۸- نمای آجری عجیب و البته خلاقانه !!! در خصوص طراحی این نما به صورت ویژه ، مطلبی را ارائه خواهیم داد .

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۹- یک نمای ساختمان رومی یک دست کِرم که مهمترین فاکتور در طراحی نمایِ آن استفاده از نمایِ قوسی شکل و یک گنبدِ نیمهِ شده سنگی است .

 مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر

۱۰- و اما در آخرین نما ، سری هم به سبک مدرن زدیم . این ساختمان در کشورمان ایران ساخته شده است .

مجموعه 10 نمای ساختمان مسکونی برتر
انتهای پیام/415241

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads