کد خبر: 146064 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 آگوست 2017 - 11:00

بعد از 13 سال؛

کتابخانه مرکزی رشت هنوز نیازمند اعتبار است

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی رشت بعد از 13 سال هنوز نیازمند اعتبار است، گفت: کتابخانه مرکزی رشت ظرفیت ارائه خدمت همزمان به 2500 نفر دارد.

به گزارش خوبان، زهرا بدن آرا در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت که امروز در فرمانداری رشت برگزار شد، با  گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: سه گروه می توانند در زمینه بالا بردن سرانه کتابخوانی ما را یاری کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان این سه گروه  یاری رسان ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی را شامل خانواده، آموزش و پرورش و رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه ها در این عرصه توانسته اند نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات اصحاب رسانه در عرصه اطلاع رسانی مطلوب اخبار کتابخانه ها هستیم، ادامه داد: اطلاع رسانی مطلوب در حوزه کتاب و کتابخوانی می تواند موجب افزایش استقبال عمومی و ارتقای سرانه کتابخانه ها شود.

بدن آرا با تاکید بر اینکه وجود کتابخانه در هر جامعه نشان دهنده بالندگی هر منطقه است، ادامه داد: توسعه و پیشرفت جوامع نیاز به تعمق و تفکر دارد که کتاب و خوانش آن می تواند این تعمق را فراهم کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، تصریح کرد: همراهی فرهنگ و مذهب در جامعه این ضرورت را ایجاد می کند که حمایت بیشتری در فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

وی با اشاره به دستور استاندار گیلان در ساخت کتابخانه در مسکن مهر رشت، گفت: زمینی به متراژ دو هزار مترمربع با مبلغ بهای برآورد شده 130میلیون درنظر گرفته شده است البته ما با ابعاد هزار متر نیز می توانیم این مهم را به انجام برسانیم اما هدف داریم با چشم انداز دورتر و ماندگاری بیشتر برای آیندگان با ابعاد دو هزار متر شروع به کار کنیم.

بدن آرا با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی رشت بعد از 13 سال هنوز نیازمند اعتبار است و پیشرفت فیزیکی 40 درصدی دارد، یادآور شد: شهر رشت نیاز به این کتابخانه استاندارد دارد زیرا با وجود 5 کتابخانه در شهر هنوز نتوانسته نیاز متقاضیان را بصورت همزمان پاسخگو باشد ولی کتابخانه مرکزی رشت ظرفیت ارائه خدمت همزمان به 2500 نفر دارد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads