کد خبر: 145728 - تاریخ: یکشنبه، 6 آگوست 2017 - 21:29

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت خبرداد:

آیین بومی و محلی خرمن در روستای دهنه‌سرشیجان خمام برگزار می شود

حسین میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت از برگزاری آیین بومی و محلی جشن خرمن در روستای دهنه سر شیجان خمام خبرداد:

به گزارش خوبان، حسین میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت از برگزاری آیین بومی و محلی جشن خرمن در روستای دهنه سر شیجان خمام با همکاری بخشداری خمام، صندوق کارآفرینی امید، شورای اسلامی و دهیاری خبر داد و اظهار کرد: آیین‌های سنتی هر قوم، عناصر منحصر به فردی است که شناخت این سنت‌ها و کاربرد آنها در حوزه گردشگری می‌تواند در پیشبرد اهداف این صنعت و توسعه پایدار با رابطه بهتر دست اندرکاران این حوزه در تمامی سطوح بی‌انجامد.

وی با بیان اینکه باید با برگزاری جشنواره‌ها و نکوداشت‌های فرهنگی بعنوان ابزاری جهت بازآفرینی آیین‌ها و سنت‌های گذشتگان بهره گرفت، افزود: جشنواره‌های فرهنگی و بومی و محلی بستری مؤثر جهت تبادل فرهنگی بین نسل‌ها  و توسعه گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت گفت: جشن خرمن یکی از باورداشت‌های قدیمی است که نیازمند توجه، معرفی و زنده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت به منظور آگاهی بیشتر جامعه از ارزش های فرهنگی و افزایش مشارکت مردمی در خلق ایده ها سعی بر برگزاری جشنواره های بومی و محلی دارد، گفت: میراث فرهنگی رشت در راستای رسالت کاری خود جشنواره خرمن را سه‌شنبه هفته جاری از ساعت ١٧ الی ٢٠ در اولین روستای هدف گردشگری دهنه سر شیجان در جهت جذب و ماندگاری گردشگر در روستاها برگزار می‌کند.

انتهای پیام/8520


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads