کد خبر: 145334 - تاریخ: چهارشنبه، 2 آگوست 2017 - 17:53

با عجیب‌ترین گوشی‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند آشنا شوید+تصاویر

از زمانی که اولین گوشی‌های تلفن همراه وارد بازار شدند کمپانی‌های مختلف در تلاش بوده‌اند تا محصولاتی خاص و ویژه به مشتریان خود ارائه کنند، که البته برخی از این گوشی‌های خاص با طراحی‌های خیلی عجیب عرضه شده‌اند.

به گزارش خوبان به نقل از دیجی‌رو، در ادامه و در این تاپ ۱۰ نگاهی می‌اندازیم به عجیب ترین و غیرعادی ترین گوشی‌های تلفن همراهی که تاکنون ساخته شده‌اند، با جام‌جم آنلاین همراه باشید.

۱۰- موتورولا وی ۷۰، سال ۲۰۰۲

حدود پانزده سال پیش که این تلفن با قیمت ۴۰۰ دلاری و پشتیبانی از قابلیت‌های پیشرفته آن زمان مثل جی پی اس و صفحه کلیدی که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای داشت وارد بازار شد، خیلی از افراد تصور می‌کردند که گوشی‌های تلفن همراه آینده طراحی مشابهی با این دستگاه داشته باشند. اما همانطور که اکنون مشاهده می‌کنید این طراحی چندان مورد استقبال قرار نگرفت و دستگاه‌های مشابه زیادی روانه بازار نشد. به این ترتیب موتورولا V70 به عنوان یکی از عجیب ترین گوشی‌های دنیا شناخته می‌شود.
۹- نوکیا ۷۶۰۰، سال ۲۰۰۳

نوکیا این گوشی خاص را برای افرادی طراحی کرده بود که ترجیح می‌دادند از مُد روز پیروی کنند. این گوشی طراحی‌ای شبیه به اشک چشم داشت و چندین قاب متفاوت همراه با آن توسط نوکیا عرضه شده بود. دکمه‌های شماره گیری دور صفحه چیده شده بودند و دوربین VGA پشت دستگاه به نسبت سایر گوشی‌های آن زمان کیفیت بسیار خوبی داشت. این طراحی اشکالات زیادی داشت، مثلا شماره گیری و ارسال پیام با استفاده از آنها بسیار به کندی انجام می‌شد. جالب است بدانید که این گوشی عجیب فروش چندان بدی در بازار نداشت.
۸- نوکیا N-Gage، سال ۲۰۰۳

نوکیا در سال ۲۰۰۳ تصمیم گرفت تا با ترکیب کنسول‌های بازی دستی و گوشی‌های موبایل، دستگاهی را روانه بازار کند که رقیبی جدی برای کنسول نینتندو گیم بوی باشد.

با اینحال پروژه ان‌گیج با شکست مواجه شد و گیمرها از آن استقبال نکردند. دلیل اصلی شکست این طرح طراحی دکمه‌ها بود که به هیچ عنوان برای بازی کردن مناسب نبودند، همچنین طراحی این دستگاه به عنوان یک گوشی موبایل نیز خیلی عجیب و غیرعادی بود و کارکردن با آن به سختی انجام می‌شد. در نهایت نوکیا N-Gage امروزه به عنوان یکی از عجیب ترین گوشی‌های تلفن همراه شناخته می‌شود.
۷- سامسونگ سرن، سال ۲۰۰۵

سرن (Serene) با صفحه کلید دایره‌ای خود محصول مشترکی از سامسونگ الکتریک و کمپانی بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) بود. کمپانی B&G سازنده محصولات لوکس مثل سیستم‌های صوتی پیشرفته و گران قیمت است. با اینکه طراحی این گوشی چندان هم بد نبود، اما قیمت ۱۲۷۵ دلاری آن، سرن را به یکی از عجیب ترین گوشی‌های تاریخ تبدیل کرده است.
۶- نوکیا ۷۲۸۰، سال ۲۰۰۴

نوکیا ۷۲۸۰ گوشی دیگری از سری دستگاه‌های فشن فون این شرکت فنلاندی بود. در ساخت بدنه گوشی از رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید استفاده شده بود، صفحه نمایش دستگاه نیز در هنگام خاموش بودن به یک آینه تبدیل می‌شد. با اینکه ۷۲۸۰ در زمان عرضه نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب کرد، اما امروزه این گوشی به عنوان یکی از غیرعادی ترین گوشی‌های تاریخ شناخته می‌شود.
۵- بلک بری پاسپورت، سال ۲۰۱۴

بلک بری پاسپورت یکی از آخرین تلاشهای این شرکت برای ترکیب دستگاه‌های قدیمی و جدید بود. بلک بری با ساخت پاسپورت قصد داشت تا افرادی که به دستگاه‌های قدیمی این شرکت علاقه دارند اما ترجیح می‌دهند تا از قویترین سخت افزارهای موجود استفاده کنند را به سوی خود جلب کند. بلک بری با ساخت این گوشی خاص تا حدی به اهداف خود دست پیدا کرد. با اینحال این گوشی یکی از عجیب ترین اسمارت فون‌هایی است که امروزه در بازار یافت می‌شود.
۴- سامسونگ جوک، سال ۲۰۰۷

این گوشی برای عاشقان موسیقی ساخته شده بود. جوک (Juke) از فرمت‌های گوناگون صوتی پشتیبانی می‌کرد و دارای دو گیگابایت حافظه داخلی بود. اما جذابترین نکته در مورد این گوشی طراحی آن بود که بسیار خاص و عجیب است. برخلاف اکثر گوشی‌های آن زمان کیبرد دستگاه ثابت بود و این صفحه نمایش بود که قابلیت چرخش داشت. با اینکه سامسونگ جوک طراحی جالبی داشت اما بخاطر سخت افزار ضعیف موفقیت چندانی در بازار کسب نکرد.
۳- مونوم رانسیبل، سال ۲۰۱۵

گوشی Monohm Runcible به نحوی طراحی شده که یادآور ساعت‌های جیبی قدیمی باشد. این گوشی دارای یک دوربین در عقب و یک صفحه نمایش در جلوی دستگاه بوده و از سیستم عامل فایرفاکس استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند واقعا خاص و جالب به نظر می‌رسد، اما در عین حال یکی از عحیبترین گوشی‌های ساخته شده تا به امروز است.
۲-‌هایر پی ۷ پن فون، سال ۲۰۰۴

هایرفون پن فون برای افرادی طراحی شده بود که دوست داشتند از گوشی خود به عنوان یک خودکار نیز استفاده کنند! این خودکار گران قیمت البته با نوشت افزارهای معمولی کمی تفاوت داشت، شما می‌توانستید با استفاده از آن تماس برقرار کرده و پیام ارسال کنید. شاید پی ۷ پن فون (Haier P7 Pen Phone) یکی از گوشی‌های موفق تاریخ نباشد، اما بدون شک یکی از عجیب ترین دستگاه‌هایی است که در این صنعت ساخته شده.
۱- بودا فون طلایی، سال ۲۰۰۹

این دستگاه عجیب یکی از گران قیمت ترین گوشی‌هایی است که در کشور چین ساخته شده. یک سنگ یشم واقعی در این گوشی قرار داده شده و رنگ روی بدنه آن دارای ذرات مروارید واقعی است. همچنین از یک صفحه طلای ۲۴ عیار برای تزئین این دستگاه استفاده شده و آن را به گران قیمت ترین گوشی چینی دنیا تبدیل کرده است. قیمت ۱۷۵۰ دلاری این گوشی پر زرق و برق باعث شده تا The Golden Buddha Phone به عنوان عجیب ترین و خاص ترین گوشی دنیا در لیست ما قرار بگیرد.\

 

 

انتهای پیام/56266


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads