کد خبر: 143048 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 جولای 2017 - 09:36

قاتل سریالی زنان گیلانی در یک قدمی محاکمه +عکس

پرونده قاتل سریالی زنان در گیلان و همسرش با تکمیل تحقیقات بزودی به دادگاه کیفری ارسال می‌شود. متهم در بازجویی‌ها مدعی شده با همکاری همسرش، هفت زن را به قتل رسانده است.

به گزارش خوبان، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان در گفت‌وگو با جام‌جم درباره آخرین وضعیت پرونده مرد جنایتکار گفت: متهم تاکنون به قتل هفت زن اقرار کرده که هویت قربانیان و محل رها کردن اجساد زنان شناسایی شده است.

وی افزود: متهم، به محل قتل‌ها منتقل شد و صحنه جنایت‌ها را بازسازی کرد. اقرار او با واقعیت مطابقت داشت و اجساد در محل‌هایی که او اعتراف کرده بود، کشف شد.

انگیزه قتل

 

سیاوش‌پور درباره انگیزه قاتل گفت: وی در تحقیقات انگیزه‌های شرافتمندانه را مطرح می‌کرد که در ادامه بازجویی‌ها مشخص شد دروغ می‌گوید و انگیزه او از قتل زنان، سرقت از آنها بوده است. او با انگیزه سرقت پول و طلا هفت زن را به قتل رساند و دروغ پردازی‌های او راه به جایی نبرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان درباره نقش همسر این مرد در جنایت‌ها گفت: همسر دوم این مرد، معتاد و با او همفکر بود. این زوج افرادی نابهنجار در جامعه بودند. سلامت روانی آنها از سوی متخصصان پزشکی قانونی بررسی و تائید شده است. آنها افرادی نابهنجار هستند اما از سلامت روانی برخوردارند و در زمان قتل‌ها دچار جنون نشده بودند.

وی در پایان تاکید کرد: یک سری ابهاماتی در پرونده وجود دارد که نمی‌خواهیم آن را باز کنیم و تحقیقات درباره این ابهامات ادامه دارد. شعبه ویژه‌ای با نظارت خاص تعیین کرده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک پرونده در دادسرا تکمیل و به دادگاه ارسال می‌شود. همچنین درخصوص احتمال قتل‌های دیگر در برخی استان‌های اطراف تحقیقاتی انجام شده اما به یقین نرسیده‌ایم.

شروع قتل‌های سریالی

به گزارش جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از اوایل اردیبهشت 95 و به دنبال کشف بقایای جسد زنی در منطقه‌ای جنگلی در حوالی رشت در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران در بررسی پرونده‌های فقدانی و انجام آزمایش دی.ان.ای موفق به شناسایی هویت مقتول شدند. زن میانسال پس از ترک خانه‌اش در حاشیه رشت به طرز مرموزی ناپدید شده و خانواده‌اش، نبود او را به پلیس گزارش کرده بودند. با شناسایی هویت مقتول، ماموران دریافتند پس از جنایت، تلفن همراه و طلاهای او سرقت شده است.

چند روز بعد بقایای جسد زنی دیگر در حاشیه شهر رشت پیدا شد. پیکر زن میانسال پس از قتل مثله شده و داخل کیسه‌ای مشکی قرار گرفته بود.

در ادامه بقایای سومین جسد هم داخل کیسه‌ای مشکی در رشت کشف شد. جسد این زن نیز پس از قتل، تکه‌تکه شده بود.

قاتل مرموز، آذر سال گذشته چهارمین زن را هم به قتل رساند. او پس از قتل زن میانسال، جسد او را داخل کیسه‌ای مشکی قرار داده و در سیاهکل رها کرده بود.

دستگیری متهم

کارآگاهان در شاخه‌ای از تحقیقات احتمال دادند قاتل، قربانیان خود را در پوشش مسافر ربوده سپس با کشاندن به محلی خلوت به قتل می‌رساند.

تحقیقات در این شاخه ماموران را به قاتل رساند. دو زن که از دام قاتل فرار کرده بودند، مشخصات او را به پلیس دادند و ماموران مرد جنایتکار را همراه همسر دومش دستگیر کردند.

قاتل 40 ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به قتل چهار زن اعتراف کرد و گفت: از اردیبهشت 95 قتل‌های خود را آغاز کردم. با قربانیان طرح دوستی ریخته و آنها را به خانه می‌کشاندم. بعد در موقعیتی مناسب آنها را کشته و جسدشان را در حمام خانه تکه‌تکه می‌کردم. همسر دومم از این جنایت‌ها مطلع بود و در برخی قتل‌ها هم حضور داشت.

ماموران که احتمال می‌دادند، رضا مرتکب قتل‌های دیگری هم شده باشد، به بازجویی‌ها از او ادامه دادند تا این‌که مرد جنایتکار لب به اعتراف گشود و راز سه جنایت مشابه دیگر خود را در سال‌های 87 و 88 فاش کرد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads