کد خبر: 142037 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 ژوئن 2017 - 13:56

جلیل غیاثی عضو شورای اسلامی خمام با حضور در تحریریه خوبان خبر:

متولیان آبفای رشت و گیلان وعده توخالی دادند / شهر خمام همچنان مشکل آب شرب دارد

جلیل غیاثی عضو شورای اسلامی شهر خمام گفت : متولیان آبفای رشت و گیلان وعده توخالی دادند.

جلیل غیاثی عضو شورای اسلامی شهر خمام ظهر امروز با حضور در تحریریه خوبان خبر ، در خصوص مشکلات آب شهری خمام گفت: از زمان استقرار شورای چهارم یکی از مشکلاتی که در شهر خمام با آن مواجه بودیم کیفیت و‌کمیت آب شرب این شهر بود.

وی افزود: با پیگیری های عدیده و مستمری که در کنار همکارانم در شورای اسلامی و نیز شهردار خمام با مسئولین بخش و استان داشتیم همواره سعی نمودیم تا این معضل مرتفع گردد.

عضو شورای اسلامی شهر خمام تصریح کرد: متأسفانه هیچ عزم راسخی از سوی متولیان آبفای شهرستان رشت و استان گیلان برای این موضوع ندیدیم و تمامی جلساتی که برگزار کردیم به وعده های تو خالی امروز و‌ فردا منجر گردید.

جلیل غیاثی با اشاره به اینکه احساس میکنم که کاسه صبر مردم شهر خمام لبریز شده است افزود: بر خود وظیفه دانستم تا برخی از واقعیات را بازگو‌ نمایم تا شاید تلنگری باشد، تاکید میکنم شاید، برای مسئولین بخش و استان و‌ نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا تدبیری اندیشده شود برای رفع این معضل در خمام.

جلیل غیاثی ادامه داد: خدمت مردم عزیز عرض نمایم که در سنوات گذشته آب شهر خمام مستقیما از تصفیه خانه شهر رشت تامین‌می شد اما به دلیل اینکه آب شرب شهرستان انزلی دچار مشکل شد لوله ی ۵۰۰ که به شهر خمام اتصال داشت قطع شده و توسط لوله ۱۰۰۰ به شهر انزلی انتقال داده شده است که در این میان مردم خمام اندک داشته خود را از دست دادند. حال سئوال اینجاست که‌ مسئولین شهر و‌ بخش خمام در آن زمان چه می کردند؟ آیا اطلاع از موضوعی چنین مهم نداشتند؟

 

وی افزود : اگر اطلاع داشتند پس چرا هیچ‌ اقدامی برای احقاق حق مردم شهر خمام انجام ندادند؟ شاید هم بر این باور بودند که آب رفته دیگر به شهر باز نمیگردد!
اکنون به جای آب تصفیه خانه، آب چاه هور به خورد مردم خمام میدهند که نه کیفیت دارد و‌نه کمیت. چگونه است که شهری که حدود چهل کیلومتر شبکه آب شرب شهری دارد(که 70 درصد آن لوله های قدیمی آزبست یا سیمانی می باشد) را میخواهند با مبلغ 100/000/000/ تومان اصلاح کنند؟ این‌مبلغ تنها پاسخگوی پانصد‌متر است نه چهل کیلومتر.

جلیل غیاثی عضو شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از این مشکل تکمیل مخزن هوایی ۱۵۰۰ متر مکعبی شهر خمام است افزود: مخزن هوایی خمام هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته است اما بلاتکلیف در جای خود راکد مانده است.

وی افزود: برای تکمیل آن اعتباری معادل یک میلیارد تومان نیاز است، جای بسی تامل است که مسئولین اداره آب استان نه تنها تا کنون بابت چنین مشکل طاقت فرسایی از مردم عذر خواهی نکرده اند بلکه پاسخگوی آنان هم نیستند.

جلیل غیاثی گفت: بنده عنوان نماینده بیست هزار نفر از مردم خوب و عزیز شهر خمام در شورای اسلامی به مسئولین استانی اداره آبفا تذکر میدهم به جای پاک کردن صورت مساله راهی بیاندیشند تا آب شهر خمام که یکی از اساسی ترین نیازهای مردم می باشد به بهترین نحو و آنگونه که در شان مردم است در اختیارشان قرار گیرد.

 

عضو شورای اسلامی شهر خمام در پایان گفت: انتظار مردم خمام از مسئولین آبفا شهرستان رشت و استان،شخص محترم استاندار، نمایندگان محترم مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی این است که به فکر چاره اساسی باشند و به مردم اعلام نمایند که بالاخره این معضل چه زمانی مرتفع میگردد.

 

انتهای پیام/5879


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads