کد خبر: 141689 - تاریخ: یکشنبه، 18 ژوئن 2017 - 08:44

با پیگیری های یکی از همرزمان شهید صورت گرفت؛

میدانی در خشکبیجار به نام شهید رجبعلی محمدی نامگذاری شد

پیگیری های علیرضا جعفری یادگار ۸ سال دفاع مقدس، میدانی در بخش خشکبیجار شهر رشت به نام سرتیپ خلبان شهید رجبعلی محمدی نامگذاری شد.

به گزارش خوبان؛ شهید رجبعلی محمدی نهم خرداد هشتاد و سه در راه خدمت به هموطنان زلزله زده قزوین به فیض شهادت نائل شد و پیکر آن شهید پس از تشییع روی دست هزاران نفر از همشهریان تشییع و در جورکویه خشکبیجار به خاک سپرده شد. شهید محمدی، مسئول بازرسی حفاظت اطلاعات هوانیروز و مایه افتخار استان گیلان بود اما تا همین چند روز پیش کوچه یا خیابانی به نام او نامگذاری نشده بود.

در روزگاری که بسیاری از ما درگیر دنیاطلبی شده ایم هنوز هم مسئولین و پاسدارانی همانند آقای جعفری هستند که در راه زنده نگه داشتن یاد و نام همرزمان شهید خود تلاش های فراوانی انجام دهند. در پی این اقدام شایسته همچنین از سیروس شفقی فرماندار رشت، منا ابروفراخ معاون برنامه ریزی فرمانداری رشت، مسئول حراست فرمانداری رشت، بخشدار ، شهردار و اعضای شورای خشکبیجار و تمامی مسئولین مربوطه تقدیر می شود.

 

امید است اینگونه اقدامات که در سالهای اخیر سرعت و شتاب بیشتری هم یافته است تداوم داشته باشد تا با نامگذاری کوچه ها و خیابان ها به نام شهدا، در راه زنده نگهداشتن نام و یاد کسانی که امنیت امروز را مدیون از خودگذشتگی ها و رشادت های آنان هستیم گام برداریم.

امیر خلبان رجبعلی محمدی، در خانواده ای مذهبی در روستای جورکویه خشکبیجار چشم به جهان گشود. وی پس از گذراندن تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی، وارد دوران متوسطه شد و در رشته ی ریاضی ادامه تحصیل داد. وی در سال ۱۳۵۴ به استخدام هوانیروز ارتش در آمد، پس از طی دوره های آموزشی، زبان انگلیسی و پرواز با هلیکوپتر ۲۰۶ و ۲۱۴، به عنوان خلبان هلیکوپتر ۲۱۴ به کادر پروازی هوانیروز پیوست.

شهید رجبعلی محمدی در روز شنبه مورخ ۱۳۸۳/۳/۹ در راه خدمت و کمک رسانی به هموطنان زلزله زده استان قزوین به فیض بزرگ شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در قزوین، تهران و در زادگاهش روی دستان هزاران عاشق تشییع، و در روستای جورکویه به خاک سپرده شد.

 

 

انتهای پیام/ م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads