کد خبر: 139880 - تاریخ: چهارشنبه، 24 می 2017 - 08:50

گزارش /

حال و روز این روز های تنها زمین ورزشی بخش لشت نشا خوب نیست

موضوعی که ورزشکاران رشته فوتبال لشت نشا را نگران و ناراحت و حتی ناامید کرده، وضعیت نابسامان چمن تنها زمین ورزشی لشت نشا است و با توجه به وضعیت نامناسب چمن مصنوعی این ورزشگاه، هر روز با صدمه و آسیب جدی ورزشکاران این رشته روبرو هستند.

به گزارش خوبان، ورزش از جمله مقوله‌هایی است که در تمامی ادیان، مکاتب و جوامع جایگاه ویژه‌ای دارد و توصیه‌هایی از جانب اندیشمندان و متفکران درباره اهمیت ورزش بیان شده و دین اسلام نیز به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می‏‌نگرد زیرا ورزش می‏تواند آدمی را در راه رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می‏‌کند ارج می‏‌نهد و آن را مطلوب می‌داند.

اهمیت و توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می‌‏آید، چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله‌ای برای جمع‌گرایی و اجتماعی شدن است.

آثار فردی ورزش بر جنبه‏‌های گوناگون فرد اثر می‌گذارد. حرکات ورزشی، از یک سو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می‏‌دهد و از سوی دیگر باعث سلامت بدن انسان می‌‏شود، نعمتی که به تعبیر امام علی علیه‏‌السلام از زیادی مال بهتر است، ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می‌‏انجامد.

اگر مردم جامعه این کمبود تحرک بدنی را نتوانند به‌صورت دیگری جبران کنند رخوت و سستی، بیماری‌ها و ناهنجاری‌های جسمی، روانی و اجتماعی در جامعه افزایش می‌یابد، رو آوردن مردم به ورزش به عنوان بهترین گزینه برای جبران این کمبود است.

حال با این همه توصیه در دین مبین اسلام و سخن ائمه، بزرگان و علما در خصوص ورزش و اهمیت ورزش کردن در جامعه اسلامی، می‌توان گفت آن‌طور که باید به مسائل سخت‌افزاری در ورزش شهر بندرلنگه توجه نشده است، بیکاری، عدم اشتغال مناسب و بعضا روی آوردن به شغل‌های کاذب می‌تواند جوانان را به سوی اعتیاد و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی سوق دهد و این ورزش و تحرک بدنی علی‌الخصوص در فوتبال است که جلوی همه این ضرر و زیان‌ها را به واسطه اعتیاد و به‌دنبال آن جرائم دیگر را می‌گیرد و اهمیت ورزش بر همگان در این خصوص روشن شده است.

موضوعی که ورزشکاران رشته فوتبال لشت نشا را نگران و ناراحت و حتی ناامید کرده، وضعیت نابسامان چمن تنها زمین ورزشی لشت نشا است و با توجه به وضعیت نامناسب چمن مصنوعی این ورزشگاه، هر روز با صدمه و آسیب جدی ورزشکاران این رشته روبرو هستند و این خود باعث ریزش ورزشکاران در این رشته ورزشی خواهد شد که عواقب ناخوشایندی را در پیش خواهد داشت.

در پایان انتظار داریم مسئولان بخش لشت نشا  توجه ویژه ای برای برون رفت فوتبال شهر لشت نشا از وضعیت نامناسب فعلی داشته باشند.

انتهای پیام/2166


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads