کد خبر: 139116 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 می 2017 - 08:46

سلیمی نمین در دانشگاه پیام نور رشت:

برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای مصون ماندن از پاسخگویی سعی در قطب بندی جامعه دارند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای اینکه از پاسخگویی در مصونیت بمانند، سعی در قطب بندی جامعه دارند، گفت: بیان کردن مطالبی چون دیوار کشیدن در خیابان ها و یا اینکه اینها به دنبال اعدام هستند.

به گزارش خوبان، دکتر عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، عصر روزگذشته در نشستی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان گیلان در دانشگاه پیام نور مرکز رشت، با اشاره به نقش خواص در انتخابات گفت: جامعه ای که بر نخبگان و خواص خود اشراف داشته باشد، از خطرات مصون خواهد بود و البته همین نخبگان در عین خدمات در صورت عدم اشرافیت ممکن است، لطمات جبران ناپذیری را وارد کنند.

 

سلیمی نمین در ادامه با اشاره به اینکه رسانه ملی برای همه کاندیداهای ریاست جمهوری توانسته است فرصت برابری فراهم سازد، اظهار داشت: این برنامه ریزی باعث شد که نامزدها از تبلیغات سرمایه ای بی نیاز شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت در ابتدا با بیان اینکه امنیت کشور در صورت برگزاری زنده مناظره ها به خطر می افتد، در صدد حذف آن بود، افزود: صدا و سیما تنها نهادی بود که با این نظر مخالف بود و با موج مردمی ایجاد شده، دولت مجبور به عقب نشینی از نظر خود شد. در مرحله بعدی دولت به دنبال این بود و خیلی اصرار داشتند که مناظره ها در ۳ روز متوالی و منتهی به روز آخر تبلیغات برگزار شود تا فرصتی برای تفکر مردم وجود نداشته باشد.

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: علت این گونه برنامه ریزی ها به خاطر این بود که دولت قادر نبود در مقام پاسخگویی برآید.

 

سلیمی نمین در ادامه در مورد میزان مشارکت در انتخابات گفت: بر اساس نظرسنجی هایی که تا کنون صورت گرفته میزان مشارکت را بالای ۶۰ درصد نشان می دهد که به نظر بنده این میزان به ۷۰ درصد خواهد رسید.

 

وی در ادامه با اشاره به اظهار نظر های نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از اظهار نظرهای کاندیداها حاوی پیام هایی هست که به هیچ وجه شایسته نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ما ملتی با اقوام و مذاهب مختلف هستیم، گفت: وقتی خودمان بین اقوام و مذاهب برای کسب رای اختلاف ایجاد کنیم و تعارض بین تذاهب دینی بوجود بیاوریم، امنیت ما دچار مشکل خواهد شد.

 

سلیمی نمین با بیان اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای اینکه از پاسخگویی در مصونیت بمانند، سعی در قطب بندی جامعه دارند، گفت: بیان کردن مطالبی چون دیوار کشیدن در خیابان ها و یا اینکه اینها به دنبال اعدام هستند، فقط برای ایجاد تنفر در طرف مقابل و تنش در جامعه است.

منبع: روشن خبر

انتهای پیام/665


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads