کد خبر: 133301 - تاریخ: چهارشنبه، 1 مارس 2017 - 23:50

حجت‌الاسلام حسین اولاد وطن:

انس با قرآن موجب آسایش و نجات انسان از وسوسه های درونی است

حجت‌الاسلام حسین اولاد وطن فعال فرهنگی گفت:انس با قرآن موجب آسایش و نجات انسان از وسوسه های درونی است.

حجت‌الاسلام حسین اولاد وطن فعال فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خوبان خبر با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا اظهار داشت: وجود مقدس حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها دربیان نورانیشان اشاره به سه مطلب دارند،که توجه به این سه مطلب باعث آبادانی این دنیا وسرای آخرت می شود،هم نفع مادی دارد وهم نفع معنوی واز رهگذر این سه مطلب خدا برکاتش را به عباد سرازیر میکند.ازجمله کثرت رزق،برکت درعمر، بالارفتن توفیقات انسان مومن دراین سه مطلب کاملا مشهود است و نمونه های متعددی می شود بیان نمود.

وی افزود: حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها میفرمایند : من 3 چیز را در این دنیا دوست دارم .
اولین موردی که حضرت بیان میکند تلاوت کتاب خدا قرآن است.
کسانی که دنبال هدایت هستند از برکت قرآن و تلاوت قرآن به هدایت میرسند.کسانی که دنبال نجات از دغدغه‌های درونند به برکت تلاوت قرآن وانس با قرآن ،نجات وبه آرامش میرسند چرا که خود قرآن بیان میکند:
الابذکرالله تطمئن القلوب(رعد/28) اگاه باشید دل ها فقط باذکر خدا آرامش میگیرد. ذکر یعنی یادخدا
اولین مرتبه یاد خدا رجوع به کلمات الهی ،تلاوت آیات وحی است.امیرالمؤمنین علی ع دربیان نورانیشان میفرمایند:
افضل الذکر قراة القرآن
بالاترین ذکرها تلاوت قرآن است.
دومین موردکه حضرت بیان می کند انفاق در راه خداست
انفاق به چه معناست ؟
انفاق یعنی ازآن چه که دارید بگذارید دیگران هم بهره ببرند.
اگرمال دارید بگزارید دیگران بهرمند شوند ،اگر آبرومندید،به واسطه این آبرو دستگیری از دیگران کنید،اگر کلام نافذی داریداگر موقعیت اجتماعی دارید،اگر قلمتان خریدار دارد، بگزارید دیگران هم بهره ببرند.درعمر پر برکت صدیقه طاهره سلام الله علیها موارد متعددی انفاق درخدا دیده میشود
درشب عروسی حضرت زهرا سلام الله علیها میبینم سائلی محضر حضرت میرسد وحضرت با دیدن لباس کهنه ژنده سائل لباس عروس خود راه به آن سائل در شب عروس انفاق میکند.

وی بیان داشت:سومین مورد که حضرت زهرا سلام الله علیها میفرماید دوست میدارند دیدن روی پدر خود رسول خداست. این مورد نشان دهنده نهایت ادب و احترام حضرت نسبت به پدر شان رسول خدا است و درزندگی حضرت زهرا سلام الله علیها این ادب نمایان است.

فعال فرهنگی افزود: در جریان تایین مهریه درزمان ازدواج حضرت با امیرالمؤمنین علی (ع) میبینم که حضرت مهریه ی خود را شفاعت از امت درصحرای محشر قرار داده ودر سوال از حضرت که چرا این مهریه را برای خود تایین نمودند فرمودند: یکی از دغدغه‌های پدرم این است فردای قیامت چه برحال امت گنکهارمی آید، و من برای رفع این دغدغه‌ از پدرم این مهریه را طلب کردم.

 

خوبان خبر: وظیفه ما در مقابل این فرمایش چیست و آیا می توان گفت این سبک زندگی فاطمی است؟ 

وی بیان نمود: با ارزانی این سه امر به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  حضرت به این سه امر ابرازعلاقه کرده و از این ابراز علاقه نکته قابل توجه دست می یابیم که محب حضرت زهرا سلام الله علیها بایدرهرو راه ایشان باشد و به این سه امر اهتمام ورزد که می توان گفت سبک زندگی فاطمی است. چرا که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:هرکه ازاوامر ما پیروی کند از ماست وهرکس از اوامر ما سربازند ازمانیست.
پس اهتمام ورزیم به سبک زندگی فاطمی یعنی:
1تلاوت قرآن کریم
2انفاق در راه خدا
3احترام نسب به والدین

انتهای پیام/2574

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads