کد خبر: 125731 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 دسامبر 2016 - 19:15

بخشدار خمام خبر داد؛

حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح های خوداشتغالی در روستاهای هدف گردشگری خمام

بخشدار خمام طرح های خودش اشتغالی اشاره کرد و اظهار کرد: طرح های خود اشتغالی در غالب صنایع دام داری سنتی، مشاغل خانگی سنتی،پرورش مرغ و سایر صنایع و طرح های گردشگری و طرح هایی که قابلیت حمایت داشته باشند از طریق صندوق در روستا های فومن محله ،میان محله،توک سر و خود شیجان مورد حمایت قرار گرفته است.

به گزارش خوبان: علیرضا مسچیان بخشدار خمام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستای دهنه سر شیجان روستای هدف گردشگری شهرستان رشت است که از طریق صندوق کار آفرینی امید توانستیم با حمایت فرماندار، استاندار و پیگیری و تلاش نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی متقاضیان خوبی را در غالب طرح های بوم گردی و گردشگری ،مشاغل خانگی و صنایع وابسته به تولیدات روستایی به وجود بیاوریم که با پیگیری های صورت گرفته روند خیلی خوب و آینده خیلی خوبی برای روستا مصور هستیم.

وی افزود: با پیگیری بعمل آمده جاده منتهی به جاده دهنه سر ،از ابتدای محدوده روستایی تا انتها و همچنین دو طرف جاده به صورت گردشگری و با مشاغلی که مرتبط با صنایع گردشگری است، ایجاد شده است.

مسچیان تصریح کرد: به سفره خانه و رستوران های سنتی از طریق صندوق تحصیلات پرداخت شده تصمیم بر این است که منعطف به روستای دهنه سر نشود و این طرح به کلیه روستا های محدوده شیجان توسعه پیدا کند.

بخشدار خمام طرح های خودش اشتغالی اشاره کرد و اظهار کرد: طرح های خود اشتغالی در غالب صنایع دام داری سنتی، مشاغل خانگی سنتی،پرورش مرغ و سایر صنایع و طرح های گردشگری و طرح هایی که قابلیت حمایت داشته باشند از طریق صندوق در روستا های فومن محله ،میان محله،توک سر و خود شیجان مورد حمایت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل آن روستاها نیز به مانند دهنه سر از حمایت صندوق کار آفرینی در جهت پرداخت تصحیلات برخوردار خواهند بود و عملا یک حرکت بزرگی توسط صندوق کار آفرینی و بخشداری در این رابطه صورت گرفته که ما توانستیم به کل روستا های تحت پوشش حوزه ی شیجان گسترش دهیم.

وی افزود : یکی از طرح های مورد استقبال،پرورش ماهی های گرم آبی و استخرهای از پیش ساخته است که خیلی از روستاها به صورت قطبی کلیه متقاضیان خود را متمرکز و به صورت یک مجموعه در داخل استخر های پیش ساخته قرار می دهند.

نماینده عالی دولت در خمام  با اشاره به اینکه این طرح قرار است برای اولین بار در گیلان اجرا شود افزود : شرکت جایاکا شرکتی است که با حفظ اکوتوریسم تالاب انزلی وارد کشور شد و روستا های متعددی را درحاشيه تالاب انزلی مورد هدف قرار داد و فعالیت خود را در روستای جیر سر باقر خاله در بحث گردشگری و در روستای دهنه سر شیجان در بحث تفکیک زباله از مبدا شروع کرده که حرکت خیلی خوبی بود.

وی افزود : شرکت همکاری های بین الملی ژاپن (جایگا) در روستای جیرسرباقر خاله به آموزش کایاک و ایجاد مرکز اقامتی گردشگری کرده است که به زودی با حمایت استانداری، فرمانداری و بخشداری به نتیجه خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/2164


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads