کد خبر: 123150 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 نوامبر 2016 - 14:58

رئیس بهزیستی خمام خبر داد؛

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در خمام

رئیس بهزیستی خمام از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این بخش خبر داد.

نیک خواه رئیس بهزیستی خمام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاه خوبان خبر اظهار کرد:طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در خمام نیز آغاز شده است. 

رئیس بهزیستی خمام گفت: طرح مذکور از اول آبان به مدت دو ماه تا پایان آذر ماه جاری در خمام به اجرا در می‌آید، افزود: مهم‌ترین هدف این طرح، شناسایی کودکانی است که دچار تنبلی و انحراف چشم و مشکلات بینایی هستند.

وی افزود : خانواده هایی که دارای فرزند 3 تا 6 سال هستند ،می توانند در زمان اعلام شده با در دست داشتن شناسنامه کودک پایگاههای سنجش بینایی مانند مجتمع یاوران شمال که از بهزیستی مجوز دارند و مراکزی که محوز رسمی از بهزیستی استان را دارا می باشند می توانند مراجعه کنند.

رئیس بهزیستی خمام در ادامه گفت : پس از انجام معاینات اولیه در صورت‌ عدم اطمینان از سلامت چشم کودک، افراد شناسایی شده به مراکز بینایی سنجی معرفی می‌شوند و کودکان بیماری که نیاز به درمان تخصصی‌تر داشته باشند به چشم پزشک ارجاع داده خواهند شد.

نیک خواه بهترین سن جهت درمان این مشکل در کودکان را زیر 5 سال عنوان کرد و گفت: تشخیص تنبلی چشم در کودکان از 2 سالگی به بعد امکان پذیر است و امکان درمان قطعی این بیماری بعد از 5 سالگی کاهش می‌یابد و بعد از 10سالگی درمان کامل امکان پذیر نمی‌ باشد.

گفتنی است، تنبلی چشم یکی از انواع اختلالات بینایی است که بر اثر آن در یک چشم به ظاهر سالم، کاهش دید مرکزی به وجود می‌آید.
در این حالت، گرچه ساختمان ظاهری چشم سالم است، اما دید چشم حتی با استفاده از عینک هم کامل نمی‌شود.
وقتی تکامل بینایی در یکی از چشم‌ها طبیعی و در چشم دیگر غیرطبیعی باشد، چشمی که بیناییش تکامل پیدا نکرده، مبتلا به ضعف بینایی شده و به تدریج تنبل می‌شود.

 

 

انتهای پیام/1656


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads