کد خبر: 120561 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 سپتامبر 2016 - 21:35

استاندار گیلان خبر داد؛

نصب 10 هزار تن قفس پرورش ماهی در گیلان

استاندار گیلان گفت : ظرفیت نصب قفس پرورش ماهی در دریا تا پایان سال در گیلان به 10 هزار تن خواهد رسید.

به گزارش خوبان، محمد علی نجفی در کارگروه پرورش ماهی در قفس با اشاره به مصوبه سفر دکتر روحانی به گیلان برای پرورش  10 هزار تن ماهی در قفس گفت : این مصوبه تا پایان سال محقق می شود و پرورش ماهی در قفس با توجه به میزان اشتغال آن در اولویت استان قرار دارد .

دکتر نجفی با اشاره به نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر با ظرفیت تولید 500 تن در سالجاری گفت : بر طبق گزارشات اولیه قرارداد حدود 4 هزار تن پرورش  ماهی در قفس منعقد گردیده و موانع زیست محیطی آن برطرف شده  است .

وی گیلان را جزو اولین استانهایی دانست که موفق گردید موارد زیست محیطی این طرح را در داخل استان حل کند افزود : برای 8 هزار تن دیگر نیز سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده  و  طرح پذیرفته شده و مقرر گردید در کنار پیشرفت  کارهای زیرساختی  در ساحل  ، ارزیابی های زیست محیطی  نیز صورت پذیرد.

استاندار گیلان همچنین با یادآوری تفاهم نامه همکاری پرورش ماهیان خاویاری میان استانهای گیلان ، مازندران و گلستان  با  بنیاد مستضعفان  به میزبانی رشت خاطر نشان کرد : تاکنون 9 سرمایه گذار برای پرورش ماهیان خاویاری در خط ساحلی با استفاده از آب دریا برای دریافت 11 میلیارد تومان تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند که 2.5 درصد از سود تسهیلات توسط استانداری گیلان پرداخت می شود .

وی افزود : بر اساس تفاهم صورت گرفته مبلغ  250 میلیون تومان از منابع استانی برای یارانه سود تسهیلات پرورش ماهیان خاویاری اختصاص داده است .

انتهای پیام/5666


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads