کد خبر: 120450 - تاریخ: دوشنبه، 26 سپتامبر 2016 - 16:47

رئیس هیئت کشتی گیلان/

آموزش و پرورش همکاری لازم را با هیئت کشتی گیلان ندارد

رئیس هیئت کشتی گیلان گفت: آموزش و پرورش همکاری لازم را با هیئت کشتی استان گیلان ندارد و مشکلات اداری خاصی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خوبان،  نقی هدایتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان در رشت با اشاره به افزایش رتبه هیئت کشتی گیلان در فدراسیون کشتی در سال 95 اظهار داشت: استان گیلان در سال 95 طبق رده‌بندی فدراسیون کشتی در رتبه 9 کشور قرار گرفت اما این رتبه در سال 91 رتبه 24 بود و این نشان دهنده رشد کشتی در گیلان است.

رئیس هیئت کشتی با بیان این نکته که در 4 سال گذشته هیئت کشتی گیلان در 100 مسابقه شرکت کرده است، در مورد روند نتایج این هیئت گفت: رتبه دوم نوجوانان کشور، رتبه سوم جوانان کشور، رتبه سوم تورنمت ترکیه را به دست آورده و 4 عضو به تیم‌های ملی کشتی اعزام کردیم.

هدایتی با اشاره به اهدای 48 تشک کشتی به شهرستان‌های مختلف استان درباره وضعیت امکانات موجود در شهرستان‌ها بیان کرد: توجه ویژه به شهرستان‌های استان گیلان از تفکرات حاکم بر هیئت کشتی گیلان است و اکنون در شهرستان‌ها امکانات لازم وجود دارد.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با تاکید بر برگزاری 20 جلسه با هیئت رئیسه در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی در گیلان اظهار داشت: توانستیم اردوی تیم ملی ساحلی را در چاف چمخاله برگزار کنیم و یکی از کارهای مثبت هیئت برگزاری 15 جلسه با هیئت شهرستان‌های مختلف است.

هدایتی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جوانان کشور در 8 مهر در استان گیلان درباره این مسابقات بیان کرد: در فاصله 7 روز مانده به مسابقات از هیئت کشتی استان گیلان خواسته شد تا مسابقات را برگزار کند و این مسابقات را با چند شرط قبول کردیم.

رییس هیئت کشتی با بیان اینکه از جنس کشتی نیستم اما عشق و علاقه زیادی به کشتی دارم درباره معضلات کشتی گفت: مهمترین دغدغه کشتی استان گیلان نداشتن خانه کشتی بود اما با احداث چند خانه کشتی برخی از این مشکلات رفع شد.

هدایتی با اشاره به نبود خانه کشتی در شهر رشت در مورد احداث خانه کشتی در رشت گفت: آمادگی ساخت هیئت کشتی در شهر رشت را داریم اما زمین برای احداث خانه کشتی در اختیار هیئت قرار نگرفت.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با تاکید بر اختصاص سالن تختی شهرستان صومعه سرا به کشتی در مورد احداث خانه کشتی اظهار داشت: سه سالن اختصاصی برای کشتی تخصیص داده شد و تا پایان امسال خانه کشتی لاهیجان احداث می‌شود.

وی با اشاره به حضور 4 کشتی‌گیر از استان گیلان در تیم ملی درباره رشته‌های مختلف زیر نظر هیئت کشتی بیان کرد: رشته‌های کشتی پهلوانی، کشتی الیش، کشتی گرایلین و کشتی ساحلی زیر نظر هیئت کشتی قرار دارد و در تمام شهرستان‌ها کشتی آلیش بانوان در حال راه‌اندازی است.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با اشاره به بازنشستگی داوران در سن 60 سالگی درباره داوری کشتی گفت: داوری در کشتی به‌صورت سهمیه‌بندی است و در سال 91 توانستیم یک دوره کلاس داوری را در استان گیلان برگزار کنیم.

هدایتی با تاکید بر حضور سیاسیون در ورزش درباره نقش آنها توضیح داد: برای برگزاری مسابقات مختلف نیاز به همکاری با سیاسیون است و افراد سیاسی باید در کنار ورزش باشند و رئیس هیئت‌ها باید با افراد سیاسی روابط تنگاتنگ داشته باشند.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با اشاره به برگزاری نخستین دوره کشتی بسیجیان کشور اظهار داشت: در شهریورماه مسابقات کشتی را برای نخستین بار بر روی 4 تشک در استان گیلان برگزار کردیم.

وی با تاکید بر عملکرد خوب رسول خادم در سمت رئیس فدراسیون کشتی درباره همکاری هیئت کشتی استان گیلان با آموزش و پرورش بیان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش استان همکاری لازم را با هیئت کشتی استان گیلان ندارد و مشکلات اداری خاصی در این زمینه وجود دارد.

هدایتی با اشاره به تعطیلی باشگاه وحدت رشت درباره وضعیت این باشگاه گفت: به این باشگاه قهرمانان پرور کمک‌های زیادی شده است اما یکی از مشکلات این باشگاه قرار گرفتن در یک محله نامناسب است که با کمک عوامل مختلف سعی در بازگشایی این باشگاه داریم.

اتمام پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads