کد خبر: 119681 - تاریخ: دوشنبه، 19 سپتامبر 2016 - 09:29

رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌نشا ؛

مقام دوم لشت نشا در گیلان از نظر سطح زیر کشت بادام زمینی

فیضی پور به مقام نخست آستانه‌اشرفیه در کشت بادام‌زمینی در گیلان اشاره کرد و گفت: لشت‌نشا مقام دوم کشت بادام‌ زمینی در استان را به خود اختصاص داده ضمن اینکه تالش در رتبه سوم است.

به گزارش خوبان: فرضی‌پور رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌نشا با اشاره به کشت بادام‌زمینی در 175 هکتار از زمین‌های این منطقه اظهار کرد: 140 هکتار بادام‌زمینی در روستای «لیچاء» کشت می‌شود.

وی به کشت بادام‌ زمینی در روستاهای «خشکرود» «زهنده» و «پیچا لشت‌نشا» اشاره کرد و افزود: کشت بادام‌زمینی در دهستان «بالاگفشه» و روستای «چالکش لات» رونق دارد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌نشا با بیان اینکه کشت بادام‌ زمینی از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: اواخر شهریور و ابتدای مهرماه فصل برداشت بادام‌زمینی است.

وی به مقام نخست آستانه‌اشرفیه درکشت بادام‌زمینی در گیلان اشاره کرد و گفت: لشت‌نشا مقام دوم کشت بادام‌ زمینی در استان را به خود اختصاص داده ضمن اینکه تالش در رتبه سوم است.

فرضی‌پور، برداشت محصول باقلا را در خردادماه عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر برخی از بیماری‌های محصول باقلا به کشت بادام‌زمینی آسیب وارد کرده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌ نشا با اشاره به وجود 9 هزار و 400 هکتار زمین زراعی در دهستان‌های «زیباکنار» «بالاگفشه» و «جیرهنده»، خاطرنشان کرد: در 8 هزار و 400 هکتار از اراضی مذکور برنج کشت می‌شود و در یک‌هزار هکتار دیگر کشت بادام‌زمینی، هندوانه، خربزه، کدو و باقلا رونق دارد.

فرضی‌‌پور به برداشت 2.5 تا 3 تن بادام‌ زمینی در هکتار در زمین‌های کشاورزی لشت‌نشا اشاره کرد و یادآور شد: بادام‌زمینی در ردیف دانه‌های روغنی محسوب می‌شود.

گزارش/ رضا پور عسکری جورشری

لنتهای پیام/5623


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads