کد خبر: 119648 - تاریخ: شنبه، 17 سپتامبر 2016 - 11:10

«فصل شیدایی»، داستان هبوط حضرت آدم تا غرورآفرینی‌های مردم گیلان نمایش میدانی

نشست خبری نمایش «فصل شیدایی» عوامل هنری و اجرایی این برنامه عظیم فرهنگی به تشریح جزئیات برای اهالی رسانه گیلان پرداختند.

به گزارش خوبان، نشست خبری نمایش «فصل شیدایی» در حالی برگزار شد که عوامل هنری و اجرایی این برنامه عظیم فرهنگی به تشریح جزئیات برای اهالی رسانه گیلان پرداختند.

در این نشست دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد: هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم معنوی بوده و هنری که امروزه به کار گرفته شده، هنری متعالی و فارغ از هرگونه نمادهای طاغوت و مفسده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی با بیان اینکه کارکرد هنر بعد از انقلاب اسلامی تغییر کرده است افزود: در حال حاضر مراکزی همچون مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) از هنر برای انتقال مفاهیم عالی و روحانی استفاده کرده واز این ابزار برای افزودن به غنای فرهنگی و دینی جامعه بهره می برند.

وی ادامه داد: نمایش فصل شیدایی تجلی عزم و اراده ای است که برای ترویج مفاهیم عالی دینی کمر همت بسته و با تمام مشکلات پیش آمده، دست از کوشش خود برنداشته است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به بخش های مختلف این نمایش تصریح کرد: نمایش «فصل شیدایی» در ۱۱ بخش هبوط و توبه حضرت آدم، رسالت پیامبر (ص)، واقعه غدیرخم، اجرای آیه مباهله، حدیث سلسله الذهب، نهضت جنگل، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت عملیات کربلای پنج در گیلان اجرا می شود.

بیش از یک میلیون نفر به تماشای فصل شیدایی نشسته اند

در ادامه این نشست مجری طرح نمایش فصل شیدایی با بیان اینکه اجرا کنندگان این برنامه از بهترین های سینما و تلویزیون هستند گفت: در چند سالی که فصل شیدایی در استان های مختلف کشور اجرا می شود، بیش از یک میلیون تماشاگر داشته و تا کنون در ۱۵ استان به نمایش در آمده است.

محمد نیاکان افزود: بخش فنی و محتوایی این اثر با توجه به نیازمندی های فرهنگی جامعه لحاظ شده و در هر استان ۲۰ درصد از کل نمایش بومی سازی می شود.

وی ادامه داد: بخش نهضت جنگل و عملیات کربلای پنج دو بخش بومی سازی شده این نمایش است که با توجه به عقبه تاریخی گیلان به اجرا در می آید.

مجری طرح نمایش فصل شیدایی همچنین از ترجمه بخش هایی از این نمایش برای اجرا در مسیر نجف تا کربلا همزمان با پیاده روی اربعین خبر داد.

نیاکان با اشاره به حضور ۱۴۰ بازیگر در این نمایش تصریح کرد: در مجموع بیش از ۳۰۰ نفر برگزاری این نمایش را به عهده دارند.

در ادامه نشست دستیار اول کارگردان نمایش فصل شیدایی با بیان اینکه طرح اولیه این نمایش چیزی جز دغدغه و فکر کارگردان درباره مسائل دینی، اجتماعی و فرهنگی نبوده اظهار کرد: اجرای نمایشی با این بزرگی سختی های خاص خود را دارد که خوشبختانه با اتکا به توانمندی های گروه تولید و اجرا این مشکلات از پیش رو برداشته شده است.

حسن بذرا افزود: برای هر بازیگری که در این نمایش حضور دارد قریب به ۱۰۰ ساعت زمان صرف شده تا به هماهنگی های لازم در اجرا دست پیدا کنیم.

خدمت رسانی ۶۰۰ خادم به تماشاگران فصل شیدایی

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه این نشست با تأکید بر حمایت از اقدامات فرهنگی فاخر در استان گفت: سپاه قدس گیلان از هر طرح و برنامه فرهنگی که در راستای ترویج شعائر و مفاهیم دینی، فرهنگی و اجتماعی باشد، حمایت می کند.

سرهنگ عباس بایرامی افزود: متأسفانه همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند در کشور چه در حوزه آفندی و چه در حوزه پدافند فرهنگی با عقب ماندگی هایی مواجه هستیم که باید برطرف شود.

وی با اشاره به تردد ۶۷ میلیون مسافر طی سال در استان گیلان تصریح کرد: گیلان به دلیل گردشگر پذیر بودن، تحت شرایط خاصی قرار دارد و باید از ظرفیت های موجود برای مقابله با هر نوع هجوم فرهنگی استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: در دوره ای که رسانه های بیگانه و فضای مجازی هرکدام به عنوان یک مهاجم فرهنگی عمل می کنند، لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی، دینی، اجتماعی، ملی و بومی بیش از پیش مشخص می شود.

سرهنگ بایرامی در ادامه از همکاری گسترده سپاه قدس گیلان با تیم اجرایی نمایش فصل شیدایی خبر داد و گفت: فراهم آوردن وسیله ایاب و ذهاب برای تماشاگران این نمایش و خدمت رسانی بیش از ۶۰۰ نیرو در حوزه های امنیتی، ایمنی، انتظامی، فرهنگی و امدادی به مردم، تنها بخشی از همکاری های به عمل آمده با برگزار کنندگان این نمایش است.

نمایش فصل شیدایی ۲۴ شهریور تا ۲ مهر ماه هر شب رأس ساعت ۲۰ در محل کیلومتر چهار جاده رشت به تهران در دهکده مقاومت به روی صحنه می رود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads