کد خبر: 117264 - تاریخ: شنبه، 13 آگوست 2016 - 09:32

حسین میرزایی؛

روستای دهنه‌سر شیجان خمام را هدف گردشگری بوم‌گردی دانست

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رشت : کاربری زمین‌ها دهنه سر شیجان با همکاری و هماهنگی معاون عمرانی فرماندار رشت، بخشدار خمام و صندوق کارآفرینی امید در حال مشخص شدن است.

به گزارش خوبان، حسین میرزیی امروز در گفت‌وگو در فارس با اشاره به بازدید خبرنگاران از منطقه گردشگری روستایی در این شهرستان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته خبرنگاران از روستای سقالکسار و موزه میراث روستایی بازدید کردند.

وی به برنامه‌ریزی در کاروانسرای شاه عباسی «لات» اشاره کرد و افزود: در این مکان جشنواره‌های تابستانی و آیینی و بومی محلی، برپایی و فعال کردن نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رشت «بوم‌گردی» در این شهر را از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: در زمینه بوم‌گردی با اداره‌های مختلف تفاهمنامه‌هایی برای معرفی به صندوق کارآفرینی امید منعقد کردیم.

وی روستای دهنه‌سر شیجان خمام را هدف گردشگری بوم‌گردی دانست و تصریح کرد: کاربری زمین‌ها با همکاری و هماهنگی معاون عمرانی فرماندار رشت، بخشدار خمام و صندوق کارآفرینی امید در حال مشخص شدن است.

میرزایی با بیان اینکه برای بوم‌گردی به دهیاری‌های متقاضی تسهیلات داده می‌شود، تصریح کرد:  برای اجرای طرح بوم‌گردی در روستاها تا سقف 50 میلیون تومان با سود 4 درصد تسهیلات در اختیار دهیاری‌های متقاضی و بخشداران قرار می‌گیرد.

وی پرداخت تسهیلات را برای ایجاد سازه سنتی با طرح چوب و ضوابط در نظر گرفته شده و رعایت موارد زیست‌محیطی برای گردشگری روستایی و بوم‌گردی عنوان کرد.

این مسؤول افزود: هدف ما دور کردن مسافر و گردشگر از شهر و هدایت آنها به روستاهاست تا در قالب گردشگری روستایی بتوانیم جشنواره‌هایی را برگزار کنیم.

گفتنی است روستای دهنه‌سر شیجان خمام  براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن  ۱۱۲۷نفر (۳۱۴خانوار) بوده‌است.

انتهای پیام/23321

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads