کد خبر: 114012 - تاریخ: چهارشنبه، 29 ژوئن 2016 - 13:09

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان:

330 نفر در گیلان پشت نوبت پیوند کلیه هستند

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان با درخواست از خیران برای کمک به بیماران دیالیزی زیرپوشش این انجمن، گفت: اکنون 330 نفر در گیلان پشت نوبت پیوند کلیه هستند که 95 درصد آنها زیر خط فقر قرار دارند.

به گزارش خوبان، هوشنگ رضوان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت تشکیل شعبه انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران در گیلان را از سال 72 توسط خیران عنوان کرد و آن را منشأ خیر دانست.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 400 نفر از بیماران دیالیزی در گیلان شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: هر فردی پس از شش جلسه دیالیز توسط پزشک معالج به انجمن مذکور معرفی و برای او کارت صادر می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان افراد دیالیزی در این استان را زیاد دانست و گفت: عده‌ زیادی از این بیماران هنوز شناسایی نشده‌اند و تا زمانی که پزشک آنها را به انجمن معرفی نکند نمی‌توانیم برای بیماران پرونده تشکیل دهیم و کارت صادر کنیم.

وی انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان را 100 درصد مردمی خواند و خاطرنشان کرد: این انجمن حتی یک ریال از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و در مدت فعالیت تلاش شده با مردم صادقانه رفتار کنیم.

رضوان‌پناه با اشاره به فعالیت 30 ساله خود در امر بیماران کلیوی گیلان، یادآور شد: در این مدت یک‌هزار و 490 نفر پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی و یا فرد زنده شدند.

وی پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی را رایگان دانست و گفت: پیوند کلیه از افراد زنده 15 میلیون تومان هزینه دارد که انجمن توان پرداخت این مبلغ را ندارد.

این مسؤول نیاز مادی برای تأمین هزینه پیوند کلیه را در انجمن ضرورت خواند و اظهار کرد: از خیران و نیکوکارانی که توان مالی دارند می‌خواهیم به انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان مراجعه کرده و در پرداخت هزینه پیوند کلیه کمک کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر خیران هزینه دارو و آزمایشگاه برای پیوند کلیه را می‌پردازند، تصریح کرد: اکنون 330 نفر در گیلان پشت نوبت پیوند کلیه هستند که 95 درصد آنها زیر خط فقر قرار دارند و به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه کلیه از دنیا می‌روند.

رضوان‌پناه با اشاره به اینکه بیماران ناتوان مالی حتی قادر به پرداخت هزینه آزمایشگاه برای پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی که رایگان است، نیستند، افزود: آزمایشگاه بیمارستان رازی رشت 40 درصد و انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز 40 درصد هزینه آزمایشگاه‌ را کمک می‌کنند.

وی معرفی 374 نفر بیمار کلیوی در اواخر سال 94 و سه ماه نخست امسال در گیلان به انجمن مذکور را نگران‌کننده خواند و گفت: بهترین کار برای مبتلا نشدن به بیماری کلیوی، پیشگیری است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه مردم باید اطلاعات کافی داشته باشند که به چه دلیل مبتلا به بیماری کلیوی می‌شوند، متذکر شد: اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به مردم مهم است.

وی انجام سالانه یک بار آزمایش خون و کنترل فشار خون و پرهیز از غذاهای شور و چرب را در پیشگیری از بیماری کلیوی تاثیرگذار دانست و یادآور شد: مبتلا شدن یک فرد به بیماری کلیوی علاوه بر آسیب جسمی فرد، به دولت نیز فشار مالی وارد می‌آید به طوری که چهار ساعت دیالیز 250 هزار تومان برای بیمارستان هزینه دارد.

رضوان‌پناه شماره 33363539 را برای کمک‌های خیران به انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان اعلام کرد و گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی نظیر سبد کالا توسط خیران در این انجمن پذیرفته می‌شود.

 انتهای پیام/2300/ط

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads