کد خبر: 112899 - تاریخ: یکشنبه، 12 ژوئن 2016 - 13:27

در نشست همزمان کمیسیونهای بودجه و عمران شورا رشت مطرح شد؛

بودجه سال ۹۵ سازمان عمران شهرداری رشت،۳۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان می باشد

در بخش هزینه ای عمده هزینه های سازمان عمران در بخش هزینه های جاری مربوط به هزینه های پرسنلی ودر بخش هزینه های اداری مربوط به نگهداری تاسیسات این سازمان است .

به گزارش خوبان، نود و هفتمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری مشترک با کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی شورا در روز گذشته در عمارت شورا برگزار شد.

دراین جلسه عاطفه چیرانی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت با بیان توضیحاتی روند عملکردی این سازمان را تشریح کرد و همچنین در خصوص بودجه مصوب در سال ۹۴ و هزینه و درآمد این سازمان به ارایه توضیحاتی پرداخت . چیرانی اظهار داشت: بودجه سال ۹۵ سازمان عمران شهرداری ، ۳۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان می باشد که از محل آن ۲۷.۲ سهم هزینه های جاری و ۷۲.۸ درصد سهم عمرانی است.

وی خاطر نشان کرد:بحث توسعه سازمان عمران با توجه به نیازی که احساس می شود مطرح است و این سازمان تا کنون با فعالیت های خود توانسته که به درآمد زایی مطلوبی برسد.

وی افزود:در خصوص توسعه شبکه ی معابر و بازگشایی که همواره شورای محترم نیز بر این قضیه تاکید داشته اند،اطلاعاتی در زمینه طرح تفضیلی جدید استخراج کردیم و این ظرفیت وجود دارد که برای بحث بازگشایی معابر سازمان عمران اقداماتی را انجام دهد.

در ادامه احمد رضاحق بین مسوول برنامه ریزی و بودجه شهرداری رشت در خصوص سازمان عمران شهرداری گفت:سازمان عمران متولی بخشی از وظایفی در حوزه آسفالت در شهر است و تنها سازمانی محسوب می شودکه در حال حاضر به صورت حق العمل کاری برای شهرداری کار می کند و در سال ۹۴ سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز بدین گونه فعالیت می کرد که در سال ۹۵ سازمان حمل و نقل به صورت تجمیعی به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی اضافه کرد: برخی از پروژه های آسفالت در مرکز و مناطق توسط سازمان عمران صورت می گیرد و مبالغ آن به عنوان یارانه به سازمان پرداخت می کنیم و مربوط به درآمد های سازمان برای انجام هر یک از آن پروژه ها است.

حق بین تصریح کرد: برای شهرداری مرکز مبلغ نه میلیارد تومان،شهرداری منطقه یک ۷ میلیارد تومان،منطقه دو ۲ میلیارد ، منطقه سه ،۳ میلیارد تومان ، منطقه چهار ۲ میلیارد تومان و منطقه پنج ، ۴ میلیارد تومان با توجه به حجم آسفالتی که در هر منطقه صورت می گیرد و پروژه های آسفالت در سال ۹۵ بر اساس دو سند دیده شده که یکی سند توسعه محلات و دیگری سند محور است . وی افزود:محل هایی که نیاز به آسفالت داشته باشند در سند توسعه مشخص است و برآوردهایی از حوزه معاونت عمرانی و یا خود منطقه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:عمده بودجه سازمان عمران شهرداری از محل بخش یارانه شهرداری ۲۷ میلیارد تومان است و مابقی بودجه از بخش خصوصی و فروش آسفالت و فرآورده های بتنی می باشد که مجموع درآمد های سازمان را به ۳۷ میلیارد تومان می رساند.

حق بین اذعان داشت:در بخش هزینه ای عمده هزینه های سازمان عمران در بخش هزینه های جاری مربوط به هزینه های پرسنلی ودر بخش هزینه های اداری مربوط به نگهداری تاسیسات این سازمان است .

در ادامه جلسه علوی رییس کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی شورا با بیان اینکه دغدغه  اعضای شورا در خصوص محل تحقق درآمد های سازمان عمران می باشد گفت:در حوزه درآمد و بودجه سازمانها باید جزییات را با تعامل همکاران در شهرداری بررسی کنیم تا در آینده مشکلی در این خصوص بروز نکند.

منبع:روابط عمومی شورای شهر رشت

انتهای پیام/212


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads