کد خبر: 112730 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 ژوئن 2016 - 17:54

شهردار رشت؛

برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بایستی به توانمندسازی افراد جامعه بپردازیم

ثابت‌قدم بر مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه‌ی پیشگیری از آسیبهای اجتمای تاکید نمود و گفت: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی قطعاً از توان تنها از یک نهاد یا دستگاه خاص خارج است و وظیفه‌ی همگانی محسوب می‌شود.

به گزارش خوبان،در نود و سومین نشست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت در نشست این کمیسیون بر مشارکت همه دستگاه های اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

 این نشست با حضور مدیر کل بهزیستی استان گیلان و مسوولان انجمنهای حوزه‌ی توانبخشی بهزیستی در «تالار دکتر خزائلی»  رشت برگزار شد و شرکت کنندگان بر مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی در پیشگیری از بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی تاکید نموده و آن را وظیفه‌ی همگانی دانستند و بر بهره‌گیری از توانمندیهای این انجمنها تاکید کرد.

این نشست با حضور دکتر ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت، دکتر محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی استان گیلان، خانم انساندوست رئیس اداره‌ی بهزیستی شهرستان رشت و برخی از مسوولان انجمنهای حوزه‌ی توانبخشی بهزیستی شهرستان رشت برگزار شد.

  ثابت‌قدم گفت:منظور از توانمندسازی هم توانمندسازی در حوزه‌های اقتصادی، هم حوزه‌های فرهنگی و هم حوزه‌های زیستی است که با تلاش در این زمینه‌ها باید از بروز معلولیتهای جسمی و ذهنی تا حد امکان جلوگیری کنیم.

ثابت‌قدم بر مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه‌ی پیشگیری از آسیبهای اجتمای تاکید نمود و گفت: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی قطعاً از توان تنها از یک نهاد یا دستگاه خاص خارج است و وظیفه‌ی همگانی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: شاید مبنای بحث امروز ما به موضوع توسعه‌ی اجتماعی برمی‌گردد و اینکه توسعه‌ی اجتماعی در جامعه‌ی ما مبانی‌اش چه چیزهایی است؟

ثابت‌قدم گفت: ذات شکل گیری ابتدایی شهرداریها در آغاز فعالیتهای خدماتی بوده و بعد به خدماتی – عمرانی تغییر یافته و آلان نگاه شهرداریها انسان‌محور است و به موضوعات و موقولات فرهنگسازی در زمینه‌های مختلف هم توجه دارد.

وی تاکید کرد: ثابت شده که مقوله‌های اجتماعی شهر قابل تفکیک از موضوعات فرهنگی نیست و به همین دلیل  توانمندسازی افراد جامعه به موضوعات آموزشیو فرهنگسازی گره خورده است.

شهردار رشت در پایان گفت: شهرداری به سهم خود با همه‌ی دست‌اندرکاران این بخشها برای داشتن شهری سالم و شهروندانی توسعه‌یافته همکاری می‌کند.

منبع:روابط عمومی شورای شهر رشت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads