کد خبر: 112497 - تاریخ: دوشنبه، 6 ژوئن 2016 - 14:42

فاطمه شیرزاد ؛

برای ساماندهی رودخانه‌های رشت اعتبار در نظر گرفته شده است اما جای اقدامات عملی در این زمینه خالی است

در سالی که مزین به «اقدام و عمل» شده می‌طلبد که با اقدامات جدی دست به کار شویم و به عمل بپردازیم.

به گزارش خوبان، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت روز گذشته به مناسبت «روز جهانی محیط زیست» در نود و دومین نشست این کمیسیون که در محل رصدخانه‌ی کوشیار گیلانی برگزار شد؛ در جمع برخی از مسوولان و اعضای سازمانهای مردم‌نهاد بر لزوم رعایت اصول و مقررات زیست‌محیطی تاکید کرد. شیرزاد گفت: باید برای پایداری محیط زیست پروژه‌های عمرانی که طراحی و برنامه‌ریزی می‌شوند پیوست زیست‌محیطی داشته باشند.

در این نشست که با حضور نمایندگان اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست، شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت آب منطقه‌ای گیلان، مرکز بهداشت، مشاوران کمیسیون، برخی از چهره‌های دانشگاهی و اعضای سمن‌های فعال در بخش زیست‌محیطی برگزار شد، فاطمه شیرزاد یاد و خاطره‌ی همه‌ی شهدای ایران اسلامی را گرامی داشت و گفت: به روح پرفتوح همه‌ی شهدای میهن اسلامی اعم از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به برخی از مسائل، موضوعات و معضلات زیست‌محیطی بر لزوم آموزش مردم و فرهنگسازی در سرای محلات رشت و نیز لزوم مدیریت بهینه‌ی پسماندها و جلوگیری از آلایندگی بیش از اندازه‌ی رودخانه‌های رشت که با  فاضلابهای خانگی، بیمارستانی و صنعتی تهدید می‌شوند، تاکید کرد و گفت: شهروندان فهیم رشت به خوبی از عمق فاجعه‌ی زیست‌محیطی این شهر آگاهی دارند، بنابر این می‌طلبد که با همکاری و هماهنگی مدیران و مسوولان اجرایی زمینه‌های بهره‌گیری از توان و امکان مردمی در جهت حفاظت محیط زیست فراهم شود.

در این نشست که به مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی محیط زیست» در «تالار گفتمان شهر سالم رصد خانه‌ی کوشیار گیلانی» در مجاورت تالاب عینک برگزار شد، موضوعاتی متنوع در زمینه‌های مختلف حفاظت محیط زیست به ویژه حفاظت از تالاب عینک از آلودگیهای مربوط به فاضلابهای خانگی و مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی مطرح شد.

 رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در این نشست خاطر نشان کرد: سالها است که در بخشهای مختلف،موضوعات مربوط به مسائل زیست محیطی از تریبونهای گوناگون مطرح می‌شود، هر چند همه دغدغه دارند و نگران هستند اما یکی از موضوعاتی که مردم شهر رشت را نگران کرده مساله‌ی مدیریت پسماندها است. به ویژه اینکه مردم سراوان سالها است که منتظر هستند تا این مساله در منطقه‌ی آنها حل شود اما هنوز در این بخش کارهای بسیاری باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع آلودگیهای منطقه‌ی سراوان سلامت مردم آن منطقه را به خطر انداخته و آنها از بیماریهای پوستی، قارچی و سرطان رنج می‌برند، گفت: بایستی فکری اساسی در این زمینه بشود، درست است که همه‌ی مسوولان نگرانی ویژه نسبت به مسائل زیست محیطی دارند و حتی گاهی عنوان می‌شود که این معضلات به حد بحران رسیده است، اما در سالی که مزین به «اقدام و عمل» شده می‌طلبد که با اقدامات جدی دست به کار شویم و به عمل بپردازیم.

شیرزاد گفت: باوجود اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان اعتبارات خوبی در بخشهای مختلف عمرانی، زیست محیطی و… اختصاص یافته و حتی برای ساماندهی رودخانه‌های رشت اعتبار در نظر گرفته شده است اما جای اقدامات عملی در این زمینه خالی است.

 رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهرداری به وظیفه‌ی خود عمل می‌کند و عملیات بهسازی محل دفن زباله در سراوان و همچنین مدیریت شیرابه‌ها را با جدیت دنبال می‌نماید، گفت: متاسفانه نبود مدیریت واحد و یکپارچه‌ی شهری به شهر ما و محیط زیست آن آسیب زده و امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس و جدیت دولت تدبیر و امید این خواست همه‌ی شوراها و شهرداری محقق شود و مدیریت یکپارچه شهری در مجلس جدید به تصویب برسد.

منبع: روابط عمومی شورای شهر رشت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads