کد خبر: 109199 - تاریخ: جمعه، 22 آوریل 2016 - 12:15

حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام ؛

آمريکا نه تنها اجازه بهره گيري ايران از سيستم مالي بانکهاي خود را نمي دهد، بلکه در روابط ايران با كشورهاي ديگر نيز مانع‌تراشي مي کند

حجت الاسلام عاشوری :اکنون رفتار آمریکا با ایران بر مبنای فشار و توافق در قالب مذاکره است. او که عملکرد خود را بر اساس الگوی برجام، موفق می بیند، فشار خود را حتی بر متحدان منطقه‌ای ایران هم افزایش داده است.

به گزارشخوبان، نماز جمعه این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام و در جوار امامزاده حسن (ع) با حضور نمازگزاران خمامی برگزار گردید.

حجت السلام عاشوری امام جمعه خمام در ابتدای خطبه دوم در مورد ساروز شهادت حضرت زینب (س) گفت:  حضرت زينب(س) در سال ششم در خانواده اي ديده به جهان گشود كه مهبط جبرئيل امين و محل نزول وحي و ارتباط با ذات باري تعالي بود؛ همان خانواده و بيتي كه به گواهي قرآن مجيد، ساكنان آن همگي پاك و پاكيزه و معصوم مي باشند. و انس و جنّ و فرشتگان به آنان افتخار مي كنند و تبرك مي جويند. در خردسالي مادرش را از دست داد و در تمام رويدادها و حوادث كوچك و بزرگ در كنار پدر مهربان و برادران ارجمندش امام حسن(ع) و امام حسين(ع) بود. اوج ايثارگري، فداكاري و كمالات روحي وي در واقعه كربلا به منصه ظهور رسيد. حضرت زينب(س) تا هنگامي كه برادرش امام حسين(ع) زنده بود، مشاور و مايه دلگرمي آن حضرت بود و با اين كه فرزندي از وي به نام عون بن عبدالله در صحنه كربلا به شهادت رسيده بود، در عين حال تلاش فراواني به عمل آورده كه روحيه رزمي اباعبدالله الحسين(ع) را با رفتار و گفتار خويش تقويت كرده و خاطر آن جناب را از بازماندگان، آسوده نمايد. پس از شهادت امام حسين(ع) فصل نويني در حيات سياسي و اجتماعي حضرت زينب(س) آغاز گرديد و وي با سرپرستي اسيران و بازماندگان شهيدان كربلا و تحمل اسارت كوفه و شام و خواندن خطبه هاي غرّا در مجلس عبيدالله بن زياد در كوفه و در مجلس يزيد بن معاويه در شام، قيام برادرش امام حسين(ع) را به كمال رسانيد و به افشاگري حكومت جائرانه يزيد پرداخت و چنان صحنه را بر وي تنگ كرد كه كه يزيد با تمام تكبرها و غرورهاي شيطانيش، سر تسليم فرود آورد و از كشتن امام حسين(ع) و يارانش اظهار ندامت كرد و آن را به گردن عبيدالله بن زياد انداخت و بدين لحاظ در صدد دلجويي از اسيران و بازماندگان واقعه كربلا برآمد و آنان را محترمانه به مدينه منوره برگردانيد. حضرت زينب(س) پس از بازگشت به مدينه، بر اثر داغ از دست دادن عزيزان و اندوه بي پايان واقعه كربلا، از نظر جسمي روز به روز ضعيفتر مي شد و توان خويش را از دست مي داد و سرانجام پس از هيجده ماه و پنج روز از واقعه كربلا و در 56 سالگي، در 15 رجب سال 62 قمري وفات يافت.

امام جمعه خمام گفت: پنجم ارديبهشت ماه سالروز شکست مفتضحانة آمريکا در صحراي طبس است. بعد از تسخير لانة جاسوسي آمريکا در 13 آبان 1358 و به گروگان گرفته شدن افراد آن؛ آمريکا، انواع فشارهاي بين‌المللي را به کشور ما وارد کرد، تا ملت ما را وادار به تسليم نمايد؛ ولي نتوانست ذرّه‌اي از ارادة ما کم کند. لذا تصميم گرفت که با استفاده از قدرت نظامي خود و ضعف کشور تازه انقلاب کردة ايران به هدف خود برسد. از اين رو با تجهيزات کامل از هواپيماها، بالگردها، جيپ‌هاي نظامي، توپ و مسلسل و زبده‌ترين نيروهاي کماندهي خود وارد صحراي طبس شد، بدون اينکه با مانعي از سوي نيروهاي ايراني مواجه شود. ولي از آنجا که خداوند حافظ اين انقلاب بوده همانطور که سپاهيان ابرهه را با سنگ‌ريزه‌هاي بر منقار مرغان ابابيل نابود کرد، اينها را هم با طوفان شن‌هاي طبس به شکست کشاند. بطوري که مجبور شدند، بالگردها و ماشين‌هاي جنگي و کشته‌هاي خود را در آنجا بگذارند و فرار کنند. و اين ماجرا باعث بي‌آبرويي دولت مردان آمريکا در داخل کشور خودشان و حتّي در جهان شد.

حجت الاسلام عاشوی تصریح کرد: اهميت واقعه طبس در اين نبود که آمريکايي ها به خاک ايران تجاوز کردند، چون اين وحشي گري آنها يک نمونه کوچکي از تجاوزات بي شمار آنها در تمام دنيا است. اهميت واقعه صحراي طبس در آن بود که وقتي نظامي مردمي و اسلامي مورد عنايت خداوند باشد، حتي شن هاي بيابان هم مي توانند ماشين جنگي قدرتمندترين کشور جهان را درهم بکوبند و منهدم سازند. امدادهاي غيبي، همواره پشت و پناه انقلاب اسلامي ايران بوده است و ان شاء الله باز هم خواهد بود.

وی افزود : اکنون رفتار آمريکا با ايران بر مبناي فشار و توافق در قالب مذاکره است. او که عملکرد خود را بر اساس الگوي برجام، موفق مي بيند، فشار خود را حتي بر متحدان منطقه‌اي ايران هم افزايش داده است. آمريکا نه تنها اجازه بهره گيري ايران از سيستم مالي بانکهاي خود را نمي دهد، بلکه در روابط ايران با كشورهاي ديگر نيز مانع‌تراشي مي کند. و از آنجايي که کشورهاي ديگر هم توانايي تصميم گيري مستقل را ندارند، لذا عملاً ايران قادر به دسترسي حتي نسبت به منابع مالي خودش هم نخواهد بود. به همين جهت است که رئيس بانک مرکزي کشورمان گفته است: سه ماه پس‌از اجراي برجام، تقريباً هيچ چيز عايد ايران نشده است. و حال آنکه توقع اين بود بعد از اجرايي شدن برجام، ايران به اقتصاد جهاني وصل شود.

حجت الاسلام عاشوری در ادامه گفت: طرف غربي تاکنون محدوديت هاي فراواني براي اندک مزايايي که برجام براي ايران داشته به عمل آورده است، ولي متأسفانه هيچ پاسخ قاطعي دريافت نکرده است!. لذا وقت آن رسيده که جمهوري اسلامي ايران هم در اقدامي مشابه که نه ناقض برجام باشد و نه تأييد آن، پاسخ دندان شکني به کارشکني هاي مستمر غرب بدهد تا بيش از اين منافع ملي کشور، توسط دشمنان اسلام پايمال نشود. صرف گلايه کردن از عدم پاي بندي آمريکا به تعهدات خود، مشکلي را حل نمي کند. از اول هم انتظاري جز کارشکني آمريکا نبوده است؛ چون ماهيت شيطان همين است که قرآن کريم به طور واضح به آن اشاره کرده است: «وَ قَالَ الشَّيطَانُ لَمَّا قُضِىَ الأمرُ اِنَّ اللهَ وَعَدَكُم وَعدَ الحَقِّ وَ وَعَدتُكُم فَاَخلَفتُكُم وَ مَا كَانَ لِى عَلَيكُم مِن سُلطانٍ اِلا اَن دَعَوتُكُم فَاستَجَبتُم لِى فَلا تَلُومُونِى وَ لُومُوا اَنفُسَكُم مَا اَنَا بِمُصرِخِكُم وَ مَا اَنتُم بِمُصرِخِىّ اِنِّى كَفَرتُ بِمَا اَشرَكتُمُونِ مِن قَبل اِنّ الظّالِمِينَ لَهُم عَذَاب‏ُُُ اَلِيم»(ابراهيم/22) يعني«و شيطان هنگامى كه كار تمام مى شود مى گويد: خداوند به شما وعده حق داد و من هم به شما وعده (باطل ) دادم و تخلف كردم، من بر شما تسلطى نداشتم جز اينكه دعوتتان كردم و شما پذيرفتيد، بنابراين مرا سرزنش نكنيد، خود را سرزنش كنيد، نه من فريادرس شما هستم، و نه شما فريادرس من، من نسبت به شرك شما در باره خود كه از قبل داشتيد (و اطاعت مرا همرديف اطاعت خدا قرار داديد) بيزار و كافرم، مسلما ستمكاران عذاب دردناكى دارند.

 

انتهای پیام/5456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads