کد خبر: 107956 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 آوریل 2016 - 10:41

مدیرعامل مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت:

انجام دیالیز روزانه 120 بیمار در مرکز دانشگاهی رازی رشت / دیابت و فشار خون بالا عامل بیماری کلیوی

مدیرعامل مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت گفت: روزانه حدود 120 بیمار در مرکز دانشگاهی رازی تحت دیالیز قرار می‌گیرند.

به گزارش خوبان، سیروس امیرعلوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه 290 بیمار دیالیزی در هفته دو تا سه جلسه در مرکز مذکور مورد دیالیز قرار می‌گیرند، اظهار کرد: بیماران دیالیزی به صورت شبانه‌روزی در مرکز دانشگاهی رازی رشت مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مرکز دیالیز رازی رشت به طور 24 ساعته بیماران بدحال و اورژانسی را مورد پذیرش قرار می‌دهد، افزود: دیابت، فشار خون بالا، عفونت‌های کلیوی و مجاری ادرار از جمله مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های شدید کلیوی و دیالیز است.

مدیرعامل مرکز دانشگاهی رازی رشت با اشاره به اینکه روزانه حدود 120 بیمار در مرکز دانشگاهی رازی تحت دیالیز قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این تعداد شامل بیماران ثابت مراجعه‌کننده و بیماران اورژانسی است.

وی انجام دیالیز در مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت را تقریباً رایگان دانست و یادآور شد: هزینه‌های هشت تا 12 جلسه دیالیز تنها با دریافت یک برگ دفترچه بیمه انجام می‌شود.

امیرعلوی بر رعایت رژیم غذایی مناسب توسط بیماران دیالیزی تأکید کرد و متذکر شد: رژیم غذایی مناسب با محدودیت مصرف قند و نمک باید مورد توجه بیماران دیالیزی باشد.

وی به خرابی دستگاه‌های دیالیز در مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به خرابی برخی دستگاه‌های دیالیز در این مرکز، اکنون از تعداد 41 دستگاه دیالیز 34 دستگاه قابلیت خدمات‌دهی دارند.

به گفته این مسئول، در ماه بالغ بر 3 هزار مورد دیالیز در مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت انجام می‌شود.

انتهای پیام/8400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads