کد خبر: 107783 - تاریخ: جمعه، 1 آوریل 2016 - 16:25

حجت الاسلام عاشوری در نمارجمعه خمام ؛

هر گونه سخني که بر خلاف فرمايشات مقام معظم رهبري باشد،قطعاً بر ضرر کشور و خيانت نظام است

دشمنان با همه توطئه های خود هرگز نتوانستند غلطی بکنند. اکنون نیز باید چنین باشد. خواسته ما از تمام مسئولین این است که تابع محض ولیّ فقیه باشند.

به گزارش خوبان:نماز جمعه این هفته خمام به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری خطیب نماز جمعه خمام در خطب های خود با اشاره به روز طبیعت گفت: امروز سيزدهم فروردين ماه، روز طبيعت و يکي از خاطره انگيزترين روزهاي سال براي همه مردم ايران است؛ به طوري که مي توان گفت: کسي نيست که توجه و برنامه خاصي براي اين روز نداشته باشد. شايد همين امر هم باعث شده که برخي خرافات نيز به اين روز نسبت داده شود. چون هرکس با توجه به ميزان معرفتش حرفهايي در باره اين روز زده است. مخصوصاَ اگر آن فرد در زمره مقامات هم بوده، حرفهايش ماندگار هم شده است. هميشه در ميان انسانها و اقوام مختلف، فال نيك و بد رواج داشته است، به گونه اي که امورى را به فال نيك مى گرفتند و دليل بر پيروزى و پيشرفت كار مى دانستند، و امورى را به فال بد مى گرفتند و دليل بر شكست و ناكامى و عدم پيروزى مى پنداشتند؛ در حالى كه هيچگونه رابطه منطقى در ميان پيروزى و شكست با اينگونه امور وجود نداشته است. اينها(فال نيک و بد) اثر طبيعى(و منطقي) ندارند، ولى بدون ترديد مى توانند اثر روانى داشته باشند.

وی افزود: فال نيك، غالبا مايه اميدوارى و حركت است؛ ولى فال بد، موجب ياس و نوميدى و سستى و ناتوانى است. شايد به خاطر همين موضوع است كه در روايات اسلامى از فال نيك نهى نشده، اما فال بد به شدت محكوم گرديده است. در حديث معروفى از پيامبر(صلى اللّه عليه و آله و سلّم) نقل شده:«تفالوا بالخير تجدوه» يعني«كارها را به فال نيك بگيريد(و اميدوار باشيد) تا به آن برسيد». در حالات خود پيغمبر(صلى اللّه عليه و آله و سلّم) و پيشوايان اسلام (عليهم السلام) نيز ديده مى شود كه گاهى مسائلى را به فال نيك مى گرفتند، مثلا در جريان برخورد مسلمانان با كفار مكه در سرزمين حديبيه، مى خوانيم هنگامى كه «سهيل بن عمرو» به عنوان نماينده كفار مكه به سراغ پيامبر(صلى اللّه عليه و آله و سلّم) آمد و حضرت از نام او آگاه گرديد، فرمود:«قد سهل عليكم امركم» يعنى«از نام سهيل من تفأل مى زنم كه كار بر شما سهل و آسان مى گردد». اينكه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم) فال نيك را دوست مي داشت به خاطر اين است كه انسان هر گاه اميدوار به فضل پروردگار باشد در راه خير گام برمى دارد؛ و هنگامى كه اميد خود را از پروردگار قطع كند، در راه شر خواهد افتاد.

حجت السلام عاشوری تصریح کرد: فال بد كه عرب آنرا «تطير» مى نامد، در روايات اسلامى شديداً مذمت شده است. «تطير» از ماده «طير» به معنى پرنده است، و چون عرب فال بد را غالباً به وسيله پرندگان مى زد، عنوان «تطير» به معنى فال بد زدن آمده است، در برابر «تفأل» كه به معنى فال نيك زدن است.اصولاً، انسان نمى تواند در برابر علل حوادث بى تفاوت بماند، سرانجام بايد براى هر حادثه اى علتى بجويد. اگر مشرک باشد، يك سلسله علل خرافى و موهوم و بى اساس را براى آنها مى تراشد، موهوماتى كه حدّ و مرزى براى آنها نيست و يكى از روشن ترين آنها همين فال بد زدن است. ولي اگر موحد و خداپرست باشد، علل حوادث را به ذات پاك او كه طبق حكمتش همه چيز را روى حساب انجام مى دهد، باز مي گرداند. زيرا اثر واقعي از سوي خداست و خداوند هم فقط در چيزهايي که جهت خدايي داشته باشد، اثر قرار داده است. کسيکه اول صبح يا اول هر کاري بسم الله نگويد، موفق به اتمام آن کار نخواهد شد. چون اين مطلب در روايتي از پيامبر اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلّم) آمده است: «کل امر ذي بال لم يبدأ فيه ببسم الله، فهو ابتر» يعني هر کار مهمي که بدون بسم الله شروع شود، نا تمام باقي مي ماند». قرآن با يك جمله كوتاه مى گويد:«طائِرُكُمْ عِنْدَ اللّهِ»(يس/18) يعني«بخت و طالع و پيروزى و شكست، موفقيت و ناكامى شما همه نزد خدا است.

حجت السلام عاشوری گفت: مقام معظم رهبري روز چهارشنبه، سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در ديدار جمعي از مداحان و ذاکران اهل بيت(عليهم السلام) فرمودند: نظام استکباري، متکي بر زورگويي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و نظامي از هيچ تلاشي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي و ملت ايران فروگذار نمي کند. بنابراين ما هم بايد در همه اين زمينه ها، توان مقابله و دفاع داشته باشيم. توان نظامي، بيشترين تکيه گاه مستکبران براي زورگويي به ملت ايران است. آيا در اين اوضاعي، اگر جمهوري اسلامي اسلامي ايران، توان دفاعي نداشته باشد مي تواند از خودش دفاع کند؟!آقا فرمودند: «کساني که دنياي فردا را دنياي مذاکره مي دانند، نه موشک! اگر از روي نا آگاهي اين حرف را زده باشند، يک مسئله اي است؛ ولي اگر از روي آگاهي گفته باشند، خيانت است!». حال آيا مي توان گفت: کساني که در طول 37 سال گذشته در مسئوليت هاي متعدد سياسي بوده اند، نسبت به اين امر بديهي نا آگاه بوده اند؟!.ما بارها گفته ايم که همه مسئولين کشور بايد هميشه بيانات مقام معظم رهبري را براي مردم تبيين کنند؛ نه اينکه خودشان حرفهاي ديگري بر خلاف نظرات ايشان بزنند و اينگونه القاء نمايند که در داخل کشور دو دستگي وجود دارد!. آنان بايد بدانند که تا امضاء ولايت فقيه به پاي مسئوليت شان نباشد، مشروعيت نخواهند داشت. در اوائل انقلاب رسم بر اين بود که تمام مسئولين کشور فرمايشات حضرت امام خميني(ره) را براي مردم تبيين مي کردند؛ به همين دليل دشمنان با همه توطئه هاي خود هرگز نتوانستند غلطي بکنند. اکنون نيز بايد چنين باشد. خواسته ما از تمام مسئولين اين است که تابع محض وليّ فقيه باشند.

وی در پایان افزود: مقام معظم رهبري فرمودند: «حرفهاي بعضي افراد در زمينه پيرفت هاي موشکي سپاه، شبيه حرفهاي برخي اعضاي دولت موقت است که اوايل انقلاب مي گفتند جنگنده هاي اف- ?? را که خريده ايم به آمريکا پس بدهيم، به دردمان نمي خورد! ما در آن موقع ايستادگي و افشاگري کرديم و چندي بعد که صدام به ايران حمله کرد معلوم شد چقدر به اين ابزارهاي دفاعي نياز داريم». فرمودند: «طوري تبليغ نکنند که انگار ما با گفتگو مخالفيم! ما مي گوييم بايد قوي و هوشيار، مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود». همه حرف ما اين است که چرا بايد برخي به گونه اي حرف بزنند که مقام معظم رهبري بخواهند از خودشان مايه بگذارند و به جواب دادن آنها بپردازند؟!. هر گونه سخني که بر خلاف فرمايشات مقام معظم رهبري باشد، قطعاً بر ضرر کشور و خيانت نظام است.

 

انتهای پیام/12

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads