کد خبر: 107313 - تاریخ: جمعه، 25 مارس 2016 - 16:46

حجت الاسلام عاشوری در نمارجمعه خمام ؛

همه عزت و افتخار، فقط در سايه اسلام حاصل مي شود/رونق اقتصادي و مقابله‌ با رکود علاج همه‌ اينهادراقتصادمقاومتي است

حضرت امام(ره) انتخاب نوع حکومت را بر عهده مردم گذاشتند و خودشان همان «جمهوري اسلامي» را پيشنهاد دادند.

به گزارشخوبان: حجت الاسلام عاشوری دراولین نماز عبادی سیاسی جمعه خمام در سال 95 با به میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت:‌بانوي بي همتايي که اگر اميرالمؤمنين(عليه السلام) نبود تا روز قيامت کفوي برايش پيدا نمي شد. هرگاه پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) از سفري برمي گشتند ابتدا به خانه فاطمه زهرا(عليها السلام) مي رفتند. احوال پرسي و دلجويي مي کردند. سپس به خانه خود مي رفتند. يک بار که به خانه فاطمه(عليها السلام) رفتند ديدند که دخترشان دستبند و گردنبند و گوشواره نقره اي انداخته و پرده اي هم بر در آويخته است، ناراحت شدند و برگشتند و به مسجد رفتند. حضرت فاطمه(عليها السلام) فوراً متوجه شدند که اين وضعيت مورد رضايت پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) نيست. درشرايطي که بسياري از مردم از کم ترين امکانات محروم اند ما چرا بايد بيشتر از نياز ضروري خود داشته باشيم؟! لذا همه آن ها را جدا کردند و براي پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) فرستادند و به آن شخصي که مي بردند فرمودند:«به رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) سلام برسانيد و بگوييد که اين ها را در راه خدا انفاق کند». وقتي آن ها را نزد پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) آوردند، سه بار فرمود:«فداها ابوها…». يعني «پدرش(من پيامبر) فدايش باد، همان کاري را که مي خواستم، انجام داد. دنيا براي محمد و آلش نيست. اگر دنيا در خوبي نزد خداوند به اندازه پشه اي ارزش داشت خداوند شربتي آب به کافران نمي داد.» آنگاه برخواست و به خانه فاطمه(عليها السلام) رفت. حضرت فاطمه‌زهرا(عليها السلام) «حَوراءِانسيه» بوده يعني حوريه‌اي در سيماي انسان. چون نطفه‌اش حاصل ميوه‌هاي بهشتي بود و رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) هرگاه مشتاق بوي بهشت مي‌شد حضرتش را مي‌بوئيد.

در خطبه دوم، با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” توسط رهبر معظم انقلاب، گفت:ايشان در پيام نوروزي خود رهنمودهايي به همه آحاد ملت دادند که عملياتي نمودن آنها زمينه ساز سعادت دولت و ملت خواهد بود. فرمودند: تجربه‌ برجام، اميدهائي را برانگيخت، ولي نگرانيهائي هم در کنار آن هست. لکن تهديدها و فرصتها هميشه وجود دارند؛ اين ما هستيم که بايد تهديدها را به فرصت تبديل کنيم. اميدهايي براي سال 1395 وجود دارد که بايد با کار شبانه روزي، آنها را محقق نمود و آسيب‌پذيري در مقابل تهديد دشمنان را از بين برد. با مقاوم سازي اقتصاد کشور مي توان به اين هدف رسيد. چون مسئله‌ اقتصاد در مسائل ديگر، مثل مسائل اجتماعي، اخلاقي و فرهنگي هم تأثيرگذار است.

حجت الاسلام عاشوری افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به‌ توليد داخلي، ايجاد اشتغال، رونق اقتصادي و مقابله‌ با رکود فرمودندکه علاج همه‌ اينها در اقتصادمقاومتي است.بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههاي مختلف؛ همگي کارهاي مقدماتي هستند؛ بايد اقدام و عمل صورت گيرد و محصول کار در روي زمين به مردم نشان داده شود. به همين جهت شعارِ امسال را به نام «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» گذاشتند. و فرمودند: البته توقع نداريم که در ظرف يک‌ سال همه‌ مشکلات را حل شود؛ ولي اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه‌ريزي شده و درست انجام بگيرد، ما در پايان سال، آثار و نشانه‌هاي آن را مشاهده خواهيم کرد.

حجت الاسلام عاشوری گفت: یوم الله «12 فروردين» سالروز استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران است که پس از دو روز رأي گيري در روزهاي دهم و يازدهم فروردين ماه سال 1358، بيش از 2/98 درصد مردم به نوع حکومت خود که جمهوري اسلامي باشد رأي مثبت داده اند. گرچه مردم در طول سال هاي مبارزاتي خود شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» را فرياد زده بودند و انقلاب هم به رهبري مرجع ديني مردم يعني حضرت آيت الله العظمي امام خميني(ره) به پيروزي رسيده بود و اصلاً نيازي به رأي گيري نبود. ولي براي اينکه جلوي هرگونه اما و اگري براي هميشه گرفته شود، حضرت امام(ره) انتخاب نوع حکومت را بر عهده مردم گذاشتند و خودشان همان «جمهوري اسلامي» را پيشنهاد دادند. تا سال 1358، قريب 1400 سال از ورود اسلام به ايران مي گذشت؛ ولي هيچگاه حکومت آن، اسلامي نبوده است. در 12 فروردين 1358 براي اولين بار شخصيت واقعي مردم ايران ظهور کرد و عقيده خودشان را حاکم نمودند. در دنيايي که همه، سعادت خود را در پيروي از اميال حيواني خود مي دانستند، ملت ايران سعادت را در پيروي از قوانين الهي مطرح ساخت و با اين قيام پيامبرگونه خويش زمينه ساز حکومت عدل اسلامي در سراسر جهان شد. حکومتي که يک آرزوي دست نيافتني براي مسلمانان و علماي اسلام بود.

وی تصریح کرد: همه عزت و افتخار، فقط در سايه اسلام حاصل مي شود. چون عزت فقط از آنِ خداست. «انّ العزة لله جميعاً» (يونس/65)، يعني «تمام عزّت (و قدرت) از آن خداست.» حتي استقلال و آزادي هم در سايه جمهوري اسلامي بدست مي آيد.اگر امروز کشور ايران، محور استقلال خواهي جهاني قرار گرفته و مرکز علم و تمدن بشري شده است؛ و با سرعت قابل قبولي، عرصه هاي فناوري هاي جديد را در مي نوردد، به پشتيباني حکومت اسلامي است.اگر امروز طلاب خارجي بيش از 50 کشور جهان در حوزه هاي علميه ما تحصيل مي کنند، دانشجويان آن ها در دانشگاه هاي ما هستند و بيماران آن ها در کشور ما درمان مي شوند، چشم ملتهاي دنيا به پيشرفت‌هاي هسته‌اي، فضايي، مخابراتي، دارويي و تسليحات دفاعي ايران دوخته است، به خاطر حاکميت نظام جمهوري اسلامي است.

امام جمعه خمام افزود:اگر در داخل كشور ما، بسياري از جوانها، نوجوانها وحتي خردسالان هم حافظ قرآن شده‌اند و متخصص در بسياري از موضوعات قرآني گرديده‌اند. همگي در سايه حکومت اسلامي است. و الّا اين ايران، قبل از انقلاب اسلامي هم بوده؛ ولي در هيچ يک از عرصه هاي جهاني اصلاً مطرح و تأثيرگذار نبوده است. بنابراين عزت و افتخار ما به 12 فروردين است که حکايتگر حادثه‌اي بزرگ در کشور ما و نقطه عطفي در تاريخ ايران است؛ با گرامي داشتن اين روز بايد به آرمان هاي اسلام و اهداف انقلاب نزديک شد. خانواده‌هاي معظم شهدا فرزندان خود را فقط براي حاكميت اسلامي داده‌اند نه براي صرفاً خاك ايران. رمز عمليات هاي رزمندگان اسلام، نام خداوند، پيامبر اسلام و ائمه معصومين بوده است، نه مرز پرگهر. آهنگ هيجان انگيز رزمندگان اسلام، نوحه هاي كربلايي و عاشورايي بوده است، نه موسيقي‌هاي لهو و لعب؛ و ترانه هاي مبتذل به سبک غربي؛ كه امروزه متاسفانه در برخي از مراكز و مراسم‌ها مرسوم شده است.

 

انتهای پیام/15

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads