کد خبر: 107125 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 مارس 2016 - 17:33

تکرار حادثه پاریس در بروکسل؛

ترس و وحشت در بلژیک درپی روز خونین بروکسل/ 4 انفجار مهیب با بیش از 60 کشته و زخمی

در پی وقوع 4 انفجار مهیب در فرودگاه و مترو بروکسل، مسؤولان بلژیک در سراسر این کشور بالاترین سطح هشدار را اعلام کردند و تمام ایستگاه‌های مترو تعطیل و پروازها لغو شدند.

به گزارش خوبان، بعد از فرانسه و انفجارهای خونین پاریس، اکنون نوبت به بلژیک و پایتخت این کشور بروکسل رسیده که قربانی حمایت دولت‌های اروپایی از تروریسم شود و چهار انفجار مهیب در این شهر رخ داد.

رسانه های بلژیک اعلام کردند صدای نخستین انفجار صبح امروز (سه شنبه) از سالن مسافران در فرودگاه بروکسل به گوش رسید و مدتی پس از آن انفجار دوم به وقوع پیوست.

رادیو رسمی بلژیک اعلام کرد که این انفجار صبح سه شنبه نزدیک خروجی مسافران آمریکا روی داد و افراد بسیاری بر اثر آن آسیب دیدند.

 

خبرگزاری “بلگا” نیز به نقل از پلیس فدرال بلژیک از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ده‌ها تن دیگر در این دو انفجار خبرداد.

رادیو رسمی بلژیک نیز به نقل از شاهدان اعلام کرد که این دو انفجار نزدیک در خروجی مسافران به سمت آمریکا روی داد، و در محل انفجار افراد بسیاری آسیب دیده اند. با این حال برخی منابع بیمارستانی در بلژیک تأکید کردند که در این انفجارها 10 نفر کشته شدند.

رسانه های بلژیکی با اشاره به لغو همه پروازها، از شنیده شدن صدای تیراندازی قبل از وقوع این دو انفجار خبر دادند. انفجار سوم در ایستگاه متروی “مالبیک” در بروکسل روی داد. هنوز تلفات احتمالی این حمله اعلام نشده است.

اداره حمل و نقل بروکسل از بسته شدن همه ایستگاه های مترو خبر داد. پیش از این، دو انفجار دیگر در فرودگاه بروکسل، باعث لغو همه پروازهای بلژیک شد. مسؤولان بلژیک در پی این انفجارها، بالاترین وضعیت هشدار را در این کشور اعلام کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک (sputnik news در ایستگاه مترو ” مالبک” در بروکسل ، واقع در ناحیه محله اروپایی این شهر انفجار رخ داد.

شبکه تلویزیونی RTBF، ضمن اعلام این مطلب گزارش می دهد رفت و آمد در این خط مترو متوقف شده است. دستکم یک نفر مجروح شده است.

 

دلیل انفجارات هنوز معلوم نیست اما در اعلامیه دولت بلژیک گفته می شود دو انفجار رخ داده در صبح سه شنبه در فرودگاه بین المللی بروکسل اقدام تروریستی هستند.

به گزارش رسانه ها، انفجارات در سالن پرواز های فرودگاه بروکسل رخ داده است. تمام پرواز ها در فرودگاه بین المللی بروکسل لغو شده است. مقامات بروکسل توقف رفت و آمد وسایل نقلیه زمینی را تائید کردند. رفت و آمد اتوبوس ها و تراموای ها و مترو در بروکسل تائید شد.

سخنگوی اداره آتش نشانی بروکسل به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت، 11 نفر در فرودگاه و حدود 10 نفر در ایستگاه مترو کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز (reuters) تصاویری که افراد حاضر در فرودگاه از انفجارها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، نشان می‌دهد که در بخش‌هایی از فرودگاه تمامی شیشه‌ها بر اثر انفجار شکسته شده است. این ویدیوها و تصاویر مسافران وحشت‌زده را نشان می‌دهد که با هراس به این‌سو و آن‌سوی فرودگاه می‌دوند.

دادستانی بلژیک اعلام کرد که عامل دست‌کم یکی از انفجارهای فرودگاه بروکسل، بمب‌گذاری انتحاری بوده است.

رسانه‌های بلژیک اعلام کردند که تمامی راه‌های اصلی منتهی به فرودگاه بروکسل، بسته شده و رفت‌وآمد اتوموبیل‌ها متوقف شده است.

این انفجار چهار روز بعد از آن صورت می‌گیرد که مقامات امنیتی بلژیک بعد از ماه‌ها جست‌وجو توانستند متهم اصلی حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس را در خاک بلژیک پیدا و بازداشت کنند.

شبکه‌ی خبری “ف‌آرتی” بلژیک گزارش داد که بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که انفجار فرودگاه کار یک بمب‌گذار انتحاری بوده و مرز بین فرانسه و بلژیک بسته شده است.

به نوشته بی‌بی‌سی (BBC) بسیاری از فرودگاه های اروپایی، از جمله فروگاه های هیثرو و گتویک لندن اعلام کرده اند که تدابیر امنیتی خود را افزایش داده اند. فرودگاه شهر بریستول اعلام کرده که پروازهای خود را تا صبح فردا متوقف کرده است.

انفجارهای بروکسل باعث کاهش شاخص بهای سهام در بازارهای اروپایی و افزایش قیمت طلا، به عنوان محل سرمایه گذاری امن در شرایط بحرانی شده است. شاخص سهام در اکثر بازارهای اروپایی در آغاز معاملات به سرعت تنزل کرد هر چند بعدا بخشی از ارزش خود را بازیافت و قیمت طلا حدود یک درصد بالا رفت.

یورو استار اعلام کرده که هیچ قطاری از مبداء بروکسل یا به مقصد بروکسل به حرکت در نخواهد آمد. این شرکت سرویس قطار مسافری بین بلژیک، فرانسه و بریتانیا را اداره می کند. فعالیت مترو، تراموا و اتوبوس شهری در بروکسل متوقف شده است

گزارش‌ها حاکی از آن است که دو بسته حاوی مواد منفجره در ترمینال خروجی فرودگاه بروکسل منفجر شده است. یکی از بمب‌ها نزدیک دفتر خطوط هوایی آمریکا بوده و دیگری شرکت هواپیمایی بروکسل

۱۶۰۰ مأمور پلیس در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو و پاسگاه‌های مرزی مستقر شده اند.تدابیر مشابهی در لندن و نیویورک به کار گرفته شده است

 

منبع: جام

انتهای پیام/1507


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads