کد خبر: 106175 - تاریخ: جمعه، 11 مارس 2016 - 14:38

در خطبه های امروز نماز جمعه خمام؛

ياد شهيدان براي هميشه بايد زنده بماند، راه درستي که همه ما بايد در پيش بگيريم راه اين شهيدان است

جوانان مأيوس از آينده شغلي، صحبت از رفع حصر يا ممنوع‌التصويري چند فتنه‌گر وطن‌فروش، هيچ اهميتي ندارد. مسئله اينها، اقتصاد و معيشت است

به گزارشخوبان: نماز جمعه این هفته خمام امروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(سلام‌الله‌عليها) بنابه اظهر در سوم جمادي‌الثاني سال 11 هجري بوده، يعني 95 روز بعد از ارتحال نبي مکرم اسلام(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم). و روايتي هم 13 جمادي‌الاول را گفته که براساس آن 75 روز بعداز رحلت پيامبراسلام(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) مي‌شود. حضرت توجّه ويژه‌اي به دخترشان فاطمه(سلام‌الله‌عليها) داشتند؛ چون به همة فضائل و کمالات آراسته و از هرگونه رذايل و نقصاني پيراسته بودند. و در اوج حجب و حيا بوده‌اند و در عين حال مدافع جدّي دين خدا و حامي پيامبر خدا و ولي خدا. لذا پيامبري که از دشمنان شرق و غرب در کمين، واهمه‌اي نداشت ولي نگران حال صديقة طاهره بود.

حجت الاسلام عاشوری افزود: هنگام وفات، گريه سختي کردند. وقتي از سبب گريه آن حضرت پرسيدند، فرمود: بخاطر ستم‌هايي که بدان امّت من بر فرزندم روا مي‌دارند گريه مي‌کنم. گويا مي‌بينم که دخترم فاطمه از شدّت ظلم آنها فرياد مي‌زند «يا ابتاه» ولي احدي از امّت من او را ياري نمي‌کند. حضرت فاطمه‌(سلام‌الله‌عليها) وقتي اين مطلب را شنيد گريه کرد و پيامبر(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) هم او را دلداري دادند. عرضه داشت بخاطر آنچه که فرموديد گريه نمي‌کنم؛ گريه‌ام بخاطر جدايي از شماست. فرمود: به تو بشارت مي‌دهم که تو اوّلين کسي خواهي بود که به من ملحق مي‌شود. و فاطمه(سلام‌الله‌عليها) بخاطر اينکه مدّت جدايي‌اش از رسول خدا(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) اندک خواهد بود، آرام گرفت. ولي همان مدّت اندک سه ماهه هم برايش طولاني بود. چون در اوج مظلوميت و ظلم و ستم و صدمات بِسربرد و بيشترين غصّه‌اش از مظلوميّت وليّ‌خدا حضرت اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) بود. لکن آنچه آنها را آرام مي‌کرد، عمل به سفارش‌‌هاي رسول خدا(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) بود.

خطیب نماز جمعه خمام گفت: فردا 22 اسفند، به مناسب سالروز تأسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي در سال 58 به فرمان حضرت امام‌خميني(ره)، روز بزرگداشت شهدا ناميده شده است؛ که احيا و حفظ و ترويج فرهنگ شهادت طلبي، زنده نگه‌داشتن ياد شهيدان و تجليل و تکريم از خانواده‌‌هاي معظم آنها، از محورهاي فعاليت‌هاي آن است. ياد شهيدان براي هميشه بايد زنده بماند، راه درستي که همه ما بايد در پيش بگيريم راه اين شهيدان است. اگر مي‌خواهيد به چيزي افتخار کنيد، به ايثار و فداکاري و جانفشاني شهداي گرانقدرمان افتخار کنيد، سعي کنيد تا خودتان را با رهروي از راه شهيدان، به خدا نزديک کنيد. چهار شنبه سوري، سنت غلطي است که از نياکان گذشته باقي مانده؛ نه انجامش نفعي به حال انسان دارد و نه ترک آن ضرري به حال او. اين آتش بازي ها و ترقه انداختن ها جز ايجاد خطر براي خود و ديگران و ترساندن مردم، ثمر ديگري ندارد. صرف ارضاء هوس يک عده افراد هيجان طلب، نمي ارزد که اين همه ضرر و هزينه بر جامعه تحميل شود. مطمئن باشيد هيچ سعادتي از قِبَل اين عمل براي کسي حاصل نمي شود، بلکه بخاطر ترس و وحشتي که در دل زن و بچه مردم ايجاد مي کند، گناه هم هست.

حجت الاسلام عاشوری گفت: رهبر معظم انقلاب ديروز در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان، ضمن تجليل از حضور پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند، فرمودند: «همانگونه که انتخابات اخير سالم بود، انتخابات دوره هاي قبل، از جمله انتخابات سال 88 نيز سالم بودند. برخلاف رفتار نانجيبانه کساني که در سال 88 رأي نياوردند و با براه انداختن فتنه براي کشور هزينه بوجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند،در اين انتخابات کساني که رأي نياوردند، به پيروز انتخابات تبريک گفتند که اين موضوع، بسيار با عظمت و با ارزش است فرمودند: «مردم در اين انتخابات واقعاً خوش درخشيدند و مشارکت چنددرصدي واجدان شرايط رأي دادن، در مقايسه با بسياري از کشورها حتي امريکا، درصد بالايي است». چون سال گذشته که انتخابات کنگره آمريکا برگزار شد، ميزان مشارکت مردمي در آن کمتر از 20 درصد بوده است. ايشان تأکيد کردند: «مردم با حضور در صحنه، وظيفه خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که به وظايف خود عمل کنند». چون رأي مردم به کانديداها، مشروط به انجام قولهايي است که داده اند؛ و اگر به آن قولها عمل نشود، رأي مردم نيز بي اعتبارخواهد بود.

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه افزود: در واقع آراء انتخاباتي همچون چک مدت داراست و تا زماني اعتبار دارد که در وقت معين قابل نقد شدن باشد؛ و الا برگشت خواهد خورد رأي مردم براي رياست جمهوري هم همين گونه بوده است. چون قولهايي براي گسترش صادرات، توسعه کشاورزي، رونق توليد، مبارزه با رکود، ايجاد اشتغال و رفع بيکاري داده شده بود؛ ولي تاکنون نه تنها موفقيتي در اين زمينه ها حاصل نشده است، بلکه حاشيه سازي هاي فراواني هم براي تحت شعاع قرار دادن اين مطالبات ملت، صورت گرفته است. حاشيه هايي چون سخن گفتن از رفع حصر فتنه‌گران! و يا غيرقانوني خواندن ممنوع‌التصويري فلان چهره سياسي!، که به نظر مي‌رسد، فقط براي فرار از پاسخگويي به وعده‌هاي اقتصادي است. قطعا براي جوانان مأيوس از آينده شغلي، صحبت از رفع حصر يا ممنوع‌التصويري چند فتنه‌گر وطن‌فروش، هيچ اهميتي ندارد. مسئله اينها، اقتصاد و معيشت است

 

 

انتهای پیام/12215

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads