کد خبر: 100984 - تاریخ: جمعه، 8 ژانویه 2016 - 16:10

در خطبه های نماز جمعه:

امام جمعه خمام: اعدام «آيت‌الله نمر» توسط سعودي‌ها، جهان را عليه اين کشور شورانده است

حجت الاسلام عاشوری: روابط عربستان و برخي از کشورهاي عربي ديگر با ايران به اندازه‌اي نبود که قطع يا وصل آن تأثيري به حال ما داشته باشد. «حج»، تنها دليل اتصال ديپلماتيک ما با عربستان است و تازه آنکه از حج سود مادي مي‌برد، کشور عربستان است.

به گزارش خوبان نماز جمعه این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام و در جوار امامزاده حسن (ع) با حضور نمازگزاران خمامی برگزار گردید.

ایشان درخطبه دوم با اشاره  افکار عمومي جهان در انتظار واکنش تند نهادهاي بين‌المللي و سازمان‌هاي حقوق بشري مطرح جهان، به رژيم آل‌سعود براي محکوميت اعدام شيخ‌نمر باقرالنمر بود، ولي شوراي امنيت سازمان ملل به بهانه آسيب رسيدن به مراکز ديپلماتيک عربستان در تهران و مشهد به محکوم کردن ايران پرداخت و در بيانيه خود هيچ اشاره‌اي به اعدام شيخ‌نمر باقرالنمر و 47 نفر ديگر نکرد. البته سازوکارها و اهداف‌ شوراي امنيت و سازمان‌هاي حقوق بشري، به طور کامل مشخص است؛ وقتي که عربستان سعودي رئيس شوراي حقوق بشر سازمان ملل باشد، ديگر به هيچ توضيحي در جنايات او و تأييد کردن بيگانگان، نياز نيست. آنها به منظور انحراف افکار عمومي جهان از اعدام شيخ‌نمر به کمک عربستان شتافته اند. اما با وجود اين خوش‌خدمتي‌ها نقاب آل سعود براي مسلمانان و حتي غربي‌ها کنار رفته و همه امروز آل سعود را مساوي تروريسم و ناامني مي‌دانند. از اين رو در اين مسئله بر خلاف پيش‌بيني سعودي‌ها، افکار عمومي جهان جانب ايران را گرفته و يکصدا تروريسم سعودي را محکوم کردند

وی افزود:سازوکارها و اهداف‌ شوراي امنيت و سازمان‌هاي حقوق بشري، به طور کامل مشخص است؛ وقتي که عربستان سعودي رئيس شوراي حقوق بشر سازمان ملل باشد، ديگر به هيچ توضيحي در جنايات او و تأييد کردن بيگانگان، نياز نيست. آنها به منظور انحراف افکار عمومي جهان از اعدام شيخ‌نمر به کمک عربستان شتافته اند. اما با وجود اين خوش‌خدمتي‌ها نقاب آل سعود براي مسلمانان و حتي غربي‌ها کنار رفته و همه امروز آل سعود را مساوي تروريسم و ناامني مي‌دانند. از اين رو در اين مسئله بر خلاف پيش‌بيني سعودي‌ها، افکار عمومي جهان جانب ايران را گرفته و يکصدا تروريسم سعودي را محکوم کردند

وی تصریج کرد:صدور حکم اعدام عليه مقامات سياسي- مذهبي و سپس اجراي آن در واقع اعتراف به اين نکته است که رژيم صادرکننده حکم، توانايي شنيدن صداي مخالف را ندارد و در واقع درجه آسيب‌پذيري خود را به نمايش مي‌گذارد.

وی گفت : از سوي ديگر نشان مي‌دهد که اين رژيم آنچنان ناتوان شده که از درک تبعات وخيم به شهادت رساندن يک عالم ديني به همراه 47 نفر ديگر که عمدتا از افراد صاحب نفوذ شيعه و سني در عربستان بوده‌اند، عاجز است. اين احتمال که در پشت صدور و اجراي احکام اعدام در عربستان، رژيم صهيونيستي قرار دارد، تقويت مي‌شود. رژيم تل‌آويو که از رويارويي مستقيم با جبهه مقاومت عاجز است به جبهه‌بندي عربستان در مقابل ايران به عنوان راه‌حل نگاه مي‌کند. از اين پس نيز اقداماتي جنايتکارانه از سوي رژيم سعودي روي خواهد داد. در اين ايام ما شاهد هجوم وحشيانه ارتش نيجريه به شيعيان اين کشور، حمله پليس به صفوف شيعيان آذربايجان، حمله وهابيون به منازل و مساجد شيعيان پاکستان و حمله به صفوف شيعيان عزادار افغانستاني بوديم. اگر چه در همه اين اقدامات به نوعي ردپاي رژيم وهابي آل‌سعود وجود دارد، در عين حال اسناد و شواهد از محوريت رژيم صهيونيستي در همه اين حوادث حکايت دارد؛ و قبل از او بايد گفت که آمريکا و انگليس شريک همه جرم‌هاي وحشيانه رژيم‌هاي مرتجع به ويژه رژيم سعودي هستند.

امام جمعه خمام:اعدام «آيت‌الله نمر» توسط سعودي‌ها، جهان را عليه اين کشور شورانده است. آل سعود براي کنترل اين خشم جهاني با اقدامي عجولانه اقدام به قطع روابط با ايران نمود تا از اين طريق به مظلوم‌نمايي بپردازد و از جايگاه متهم به مدعي تبديل شود. به دنبال اين اقدام، کشورهاي ضعيفي مثل جيبوتي، بحرين و سودان نيز به تبعيت از سعودي‌ها و براي از دست ندادن دلارها، روابط خود را با ايران قطع کردند و کويت نيز عليه ايران موضع گرفت. امارات نيز به کاهش روابط خود با ايران تا سطح کاردار بسنده کرد

حجت الاسلام عاشوری:روابط عربستان و برخي از کشورهاي عربي ديگر با ايران به اندازه‌اي نبود که قطع يا وصل آن تأثيري به حال ما داشته باشد. «حج»، تنها دليل اتصال ديپلماتيک ما با عربستان است و تازه آنکه از حج سود مادي مي‌برد، کشور عربستان است. از طرف ديگر در حوزه ديپلماسي، وجود رابطه نشانه اقتدار و قطع آن نشانه عدم توانايي در مديريت مناسبات است؛ و از اين رو کشوري که تحت تأثير احساسات قرار گرفته و رابطه سياسي خود را با کشور ديگري قطع مي‌کند، لاجرم براي وصل دوباره آن بايد هزينه سنگيني بپردازد؛ چون کشوري که رابطه با آن قطع شده، درخواست مجدد رابطه را فقط تحت شرايطي مي‌پذيرد. آنگاه رژيم قطع کننده بايد عملاً تحقير شود. مثلاً آمريکايي‌ها در ارديبهشت سال 1359 رابطه سياسي خود با ايران را قطع کرده‌اند که حضرت امام خميني در واکنش فرمودند: «اگر کارتر در طول عمر خود يک کارکرده که به نفع مظلومين بوده، همين کار است» بعد از کارتر همه رؤساي جمهور آمريکا دنبال وصل دوباره رابطه با ايران بوده‌اند که ايران زيربار نرفته است. کاملاً واضح است که در صحنه مواجهه با ايران، رژيمي نظير عربستان بازنده است.

خطیب جمعه خمام: دشمنان اسلام مي خواهند جلوي رشد کشورهاي اسلامي را در جهان بگيرند. آنها اقتصاد عراق را فلج کرده اند؛ کشور ليبي را به وضعيت اسفباري رسانده و تمامي زيرساختهاي سوريه را ويران کرده اند؛ الان هم در حال تخليه صندوق ذخاير عربستان هستند. آنها مي خواهند در دنيا از اسلام، چهره اي فقير به نمايش بگذارند. ولي متأسفانه کشورهاي اسلامي اين استراتژي دشمن را نمي فهمند.

 

انتهای پیام/74


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads